Lietuva ar Vilnius, Kaunas, Klaipėda?

Publikuota: 2019-03-30
Marius Gelžinis, VĮ Lietuvos oro uostų generalinis direktorius. Įmonės nuotr.
Marius Gelžinis, VĮ Lietuvos oro uostų generalinis direktorius. Įmonės nuotr.
VĮ Lietuvos oro uostų generalinis direktorius

Šalies įvaizdis yra nepabostanti tema, kuria diskutuoja politikai, mokslininkai, rinkodaros ir komunikacijos specialistai. Siūlau kitokį požiūrį į Lietuvos įvaizdžio formavimą – vieną pakeisti trimis. Tai yra Lietuvą – Vilniumi, Kaunu ir Klaipėda.

Bendros Lietuvos charakteristikos yra puikios – priklausome Europos Sąjungai, pagal Europos Saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos klasifikaciją jau esame tarp labiausiai išsivysčiusių pasaulio valstybių. Pagal Jungtinių Tautų Organizacijos skirstymą priklausome Šiaurės Europos regionui. Per pastaruosius trisdešimt metų padarėme neįtikėtiną darbą, artėdami prie europinės gyvenimo kokybės – tai, ko išsivysčiusios valstybės siekė šimtus metų, Lietuva įgyvendino vos per kelis dešimtmečius.

Kaip valstybė turime geras charakteristikas, iš kurių galima konstruoti šalies įvaizdį. Tačiau rinkodaros specialistai žino, kad pagrindinė žinutė – ne guminė. Kažką teigiant, kiti dalykai lieka mažiau akcentuojami, paraštėse. Tad daug iečių sulaužoma, bandant sutarti, kaip mums prisistatyti pasauliui. Ar Lietuva – tai istorinio paveldo valstybė su unikaliu folkloru ir kalba? Ar Lietuva – tai veržli valstybė, kurioje daug galimybių atsiskleisti? Ar Lietuva – tai…

Prieš tęsiant diskusijas, manau, svarbu įvertinti vieną faktą. Ir anksčiau, renkantis vietą investicijoms, kelionėms, poilsiui, karjerai, buvo vertinamas miestų patrauklumas. Tačiau pastaruoju metu miestų kaip prekės ženklų reikšmė išaugo, nes ekonomika pasisuko nuo gamybos prie paslaugų ir technologijų. Tad daug svarbiau tampa ne visos valstybės įvaizdis, o konkretaus miesto charakteristikos.

Kaip rodo darbo rinkos tyrimai, jau dabar besirenkantiems tarptautinę karjerą svarbiau yra ne valstybė, o miestas. Darbuotojas renkasi Berlyną, o ne Vokietiją, Londoną, o ne Jungtinę Karalystę, Kvalą Lumpūrą, o ne Malaiziją. Pagalvokite, kai renkatės atostogų kryptį, kas svarbiau jums patiems – miestas ar valstybė, į kurią vykstate? Atostogausite Kemere ar tiesiog Turkijoje? Batumyje ar tiesiog Gruzijoje?

Prie vis didėjančios miestų kaip prekės ženklų reikšmės neabejotinai prisidėjo ir skrydžių plėtra. Per pastaruosius porą dešimtmečių išplito savaitgalio turizmas. Besiplečiantis skrydžių žemėlapis sudaro galimybes vis daugiau darbuotojų konkuruoti dėl darbo vietų ne lokaliai, o globaliai. Dėl skrydžių išaugęs žmonių mobilumas maitina miestų ekonomikas.

Ir Lietuvai čia atsiveria galimybės. Mes turime tris skirtingus savo charakteristikomis miestus, kurie gali būti įdomūs vis kitokioms auditorijoms. Vilnius jau dabar dėl Lietuvos banko, Vilnius miesto savivaldybės ir palankiai susiklosčiusių aplinkybių („Brexit“) skamba kaip finansų startuolių miestas, o galbūt ir būsima Europos „fintech“ sostinė, kur atsiveria naujos galimybės karjerai. G-spot kampanija, taip plačiai nuskambėjusi pasaulyje, tik sustiprina Vilniaus kaip drąsaus ir veržlaus miesto įvaizdį.

Kaunas turi ne tik itin gyvybingą Laisvąją ekonominę zoną, kur veikia stiprios, tarptautinės kompanijos, bet ir puikią universitetinę mokslinę bei švietimo bazę. Pasaulyje vis augant mokslo ir švietimo reikšmei tai yra puiki pozicionavimo niša. Jau dabar kas dešimtas Kauno universitetų studentas yra užsienietis, kai visoje Lietuvoje – vos kas ketvirtas.

Klaipėda save pristato ne tik kaip miestą – uostą ar patrauklią turizmo kryptį, bet ir kaip laisvą miestą, turintį unikalią pajūrio juostą. Tad kodėl nesiorientuoti į savaitgalio renginius ir į juos atvykstančius turistus iš aplinkinių valstybių? Šalia esantys skandinavai švedai, danai, suomiai pagal „Eurostat“ duomenis yra dažniausiai keliaujantys europiečiai, tad tereikia juos prisikviesti į Klaipėdą.

Ir šioje vietoje reikėtų suprasti, kad vienas lauke – ne karys. Daugeliu atvejų mes konkuruojame globaliame kontekste, dažniausiai - su didesnėmis ekonominėmis galiomis, todėl mūsų miestams reikalingas kompleksinis požiūris arba tiesiog lokalių pajėgumų, žinių sutelkimas. Kad tai veikia – įrodėme savo „Blitz“ sesijų pavyzdžiu, kai prie vieno stalo susėdus verslo, valstybinėms, įvairioms savivaldybių organizacijoms, gimsta ne tik pasiūlymai ir konkretūs sprendimai, bet ir pasiekiama rezultatų.

Dažnai pasiskundžiama, kad Lietuva neturi nei naftos (tiesa, pasirodo, šiek tiek turi), nei naudingųjų iškasenų, todėl viską privalome pasiekti sunkiu darbu. Bet mes turime tris skirtingus, daug potencialo turinčius, didelius miestus ir tris oro uostus, kurie tik dar padidina minėtų miestų patrauklumą ir vertę globaliame paveiksle. Tereikia pasinaudoti atsiveriančiomis galimybėmis. Kartu.

Komentaro autorius - Marius Gelžinis, VĮ Lietuvos oro uostų generalinis direktorius

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Didžiausią žuvį „Deeper“ pagavo šiemet pirmą pusmetį 2

Išmaniąsias technologijas žvejams kurianti UAB „Deeper“ pirmąjį 2019 m. pusmetį pradėjo fiksuodama...

Paslaugos
2019.07.19
Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 5

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

Problema ne „FaceApp“, o mūsų įprotis dalinti informaciją bet kam 3

Šią savaitę socialinių tinklų erdvėje per pasaulį nuvilnijo net dvi ryškios bangos: kelias dienas „Facebook“...

Paslaugos
2019.07.19
Teismas sustabdė atliekų surinkimo Kauno rajone konkursą, kurį laimėjo „Ekonovus“

Iš atliekų tvarkymo konkurso geriausią kainą pasiūliusį dalyvį išmetusią ir maždaug 330.000 Eur brangesnį...

Paslaugos
2019.07.19
Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 16

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

Baltijos–Amerikos klinikos savininkė I. Malinauskienė atidarė restoraną 26

Vilniuje, pušyne šalia Nemenčinės plento, atidarytas naujos koncepcijos baras-restoranas „PineWood“. Svečiams...

Laisvalaikis
2019.07.18
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 12

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
Kai viskas popieriuje, „Outlook“ ir „Excel“ taip pat yra inovacija Premium 9

Vidaus reikalų ministerija (VRM), regis, bando kuopti biurokratiją iš savo arklidžių ir ieško pigių, greitų...

Paslaugos
2019.07.18
Vaistinės ir ministerija nesutaria dėl receptinių vaistų prekybos internetu 3

Nuo šių metų lapkričio 1 d. Lietuvoje atsiras galimybė receptinių, kompensuojamųjų vaistų įsigyti internetu.

Paslaugos
2019.07.18
Po Konkurencijos tarybos išvadų „Cgates“ atsisakė sandorio 6

Konkurencijos taryba nutraukė pranešimo apie koncentraciją nagrinėjimą, nes po preliminarių išvadų bendrovė...

Rinkodara
2019.07.18
Už kartelinį susitarimą – bauda „City Service SE“ ir „Naujininkų ūkiui“ 2

Konkurencijos taryba (KT) nustatė, kad įmonių grupės „City Service SE“ bendrovės su konkurente „Naujininkų...

Finansai
2019.07.18
„Eikai“ plėtoti „Live Square“ sekėsi geriau, nei tikėjosi, pasiekė 9% pajamingumą 12

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Eika“ tikina suvaldžiusi investicijas į multifunkcį kompleksą Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.07.18
„Bazaarvoice“ planuoja tolimesnę plėtrą Lietuvoje 2

Prieš metus Vilniuje įsteigusi padalinį JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ planuoja...

Rinkodara
2019.07.18
„Alfa Media“ pripažinta pažeidusi Etikos kodeksą

Visuomenės informavimo etikos komisija, išnagrinėjusi UAB „Gintarinė vaistinė“ skundą, pripažino, kad UAB...

Rinkodara
2019.07.18
Viceministras: sendinimo programėlė „FaceApp“ kelia rizikų dėl asmens duomenų 8

Sparčiai išpopuliarėjusi programėlė „FaceApp“, leidžianti vartotojams pasendinti savo atvaizdą, kelia rizikų...

Technologijos
2019.07.18
Finansų įstaigos labiausiai bijo kibernetinių atakų ir NT burbulų

Lietuvos finansų įstaigos mano, kad per artimiausią pusmetį didžiausią riziką šalies finansiniam stabilumui...

Paslaugos
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 3

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

„Telia Lietuvos“ pajamos ir pelnas smuktelėjo 17

„Telia Lietuva“ per pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 24,6 mln. Eur grynojo pelno – 4,4% mažiau nei per tą...

Technologijos
2019.07.18
Galimybė verslui – savivaldybės nori pirkti vis daugiau paslaugų Premium

Iki 2020 m. bent 15% savivaldybių teikiamų viešųjų paslaugų turi būti perduotos bendruomenėms,...

Gazelė
2019.07.18
Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau