Verslininkai planuoja, bet klientai tuos planus perdėlioja

Publikuota: 2018-04-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Net ir mažiausias verslas prasideda nuo plano, tegul ir vien galvoje esančio, tačiau neretai patys klientai pasako, ką reikia daryti kitaip.

Kai kurie smulkieji verslininkai tvirtina, kad jie sėkmingai dirba be jokio plano, tačiau tai nėra visiška tiesa: jau verslo pradžioje planuojama ne tik, kokiais produktais bus prekiaujama ar kokios paslaugos teikiamos, bet kur, kaip ir kas tai darys.

Ir iš kokių lėšų, nes be jų jokio verslo, tegul jis tebūna labiausiai grįstas vien patirtimi ar gebėjimais, nesukursi.

Dar daugiau planuoja tie, kurie ieško savo išskirtinumo, nori būti kitokie nei konkurentai. Ir net jei atrodo, kad planas puikiai sudėliotas, ilgainiui jį tenka kiek pakoreguoti.

Pavyzdžiui, Mažeikių UAB „Evijona“, pradėjusi teikti valymo paslaugas, ketino būti ypač specializuota įmonė, kuri koncentruojasi vien į verslo klientus.

„Man patiko verslo modelis, kai įmonė pasirenka siaurą specializaciją, joje dirba palyginti nedaug žmonių, tad kiekvienas jaučia atsakomybę už tai, ką daro, be to, išlaikomas tiesioginis bendravimas su užsakovais“, – yra pasakojęs Erikas Jonušas, „Evijonos“ bendraturtis.

Priima ir gyvai

Dabar jis tvirtina, kad specializacija pasiteisino, tačiau be korekcijų neapsieita. Pavyzdžiui, iš pradžių planuota paslaugas teikti tik įmonėms, tačiau verslininkas netruko pastebėti, kad ir iš gyventojų galima sulaukti neblogų užsakymų. Šiuo metu bendrovė 60% užsakymų gauna iš verslo, o likusi dalis – iš privačių asmenų.

Apie tai, kad teko prisitaikyti prie klientų poreikių, yra pasakojęs ir Justinas Albertynas, UAB „Oro guru“, dirbančios su prekės ženklu „AirGuru“, verslo plėtros vadovas.
„Mes esame pirmoji turizmo agentūra, pardavimus ir rinkodarą perkėlusi į virtualią erdvę. Iš pradžių galvojome, kad tiesioginių susitikimų su klientais nebus, viską galėsime atlikti internetu. Tačiau pasirodė, kad dali keliautojų nori gyvo kontakto su konsultantais, todėl, persikeldami į naujas patalpas, įrengėme specialią erdvę jiems aptarnauti. Tokių klientų, kurie pirmenybę atiduoda gyvam pokalbiui, yra apie 5%“, – sako p. Albertynas.

Pakeitė meniu

Šiek tiek pakeisti strategiją teko ir Linai Gedminienei, kuri kartu su vyru Klaipėdoje įkūrė gyvos muzikos klubą  „Jazzpilis“. Prieš metus ji VŽ pasakojo, kad į valgiaraštį neįtraukė karštųjų patiekalų ir siūlo tik užkandžių, nes valgytojų įrankių garsai per koncertą yra nepagarba atlikėjui. Tačiau klientai „nugalėjo“: „Jazzpilis“ ruošia karštąjį maistą, daugiausia – grilio patiekalus.

Verslininkai tikina, kad keisdami savo planus nesijaučia, kad klydo juos dėliodami: priešingai – tokias korekcijas jie įvardija kaip lankstumą, prisitaikymą prie aplinkybių, nes tuo smulkusis verslas ir yra pranašus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Verslas „Google“ paieškoje: nuo „Ali Express“ iki „Maximos“ ir „Lidl“ kainų lyginimo Premium

Populiariausios „Google“ paieškos verslo segmente rodo, kad lietuviai vis daugiau perka internete, kruopščiai...

Rinkodara
2018.12.14
MV ir „S idea“ ginčas: nuo personalijų iki nukopijuoto dizaino Premium 1

Reklamos agentūra „Sumanios idėjos“ ginčija „Mineralinių vandenų“ žingsnį ir teigia, kad prieš kelerius metus...

Rinkodara
2018.12.13
Netradiciniai rinkodaros žingsniai kelia ir pardavimus, ir darbdavio įvaizdį Premium 1

Šmaikštus prekybininkės atsakas į prieš kelias savaites jaunuolių iškrėstą pokštą, kai Vilniaus IKEA...

Rinkodara
2018.12.12
Geri pardavėjai pradeda nuo komplimento sau Premium

Pardavėjai dažniausiai galvoja, kad jiems trūksta žinių, tačiau praktika rodo, kad labiau nei pastarųjų, jie...

Rinkodara
2018.12.11
Unikalų dizaino gaminį antram gyvenimui prikėlė po 5 metų Premium

Ne visada tik sukurtas gaminys sulaukia savo šlovės valandos arba bent pradžioje garantuoja nuoseklų augimą.

Rinkodara
2018.12.11
Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys 2

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar...

Rinkodara
2018.12.10
Prekės ženklų tendencijos: esame prekybininkų, ne išradėjų tauta Premium

Jei šalies ūkio būklę vertintume pagal prekės ženklų registracijos skaičių, tai per šiuos metus matytume šiek...

Rinkodara
2018.12.06
„Victoria‘s Secret“ pamokos: nejautrumas ir arogancija kainuoja Premium 3

Milijonai amerikiečių šiemet vėl įsijungė „Victoria‘s Secret“ mados šou – kasmetinę ekstravagantišką naujos...

Rinkodara
2018.12.04
Kinijos rinka – kova su vėjo malūnais 1

Prekių ženklams darosi vis sunkiau apsaugoti savo ilgus metus puoselėtą intelektinę nuosavybę nuo vagysčių –...

Rinkodara
2018.12.01
Pakuotės dizainas: analizė padeda išvengti klaidų Premium

Dažnai pakuotė produktui būna bene vienintelė komunikacijos priemonė, tad kuriant ar atnaujinant dizainą...

Rinkodara
2018.12.01
Antras „Lidl“ ėjimas – šį kartą su lietuviškumo korta Premium 12

Prieš kelerius metus Lietuvoje startavęs prekybos tinklas „Lild“ pirkėjų simpatijas bandė pelnyti mažesnėmis...

Rinkodara
2018.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau