Verslininkai planuoja, bet klientai tuos planus perdėlioja

Kai kurie smulkieji verslininkai tvirtina, kad jie sėkmingai dirba be jokio plano, tačiau tai nėra visiška tiesa: jau verslo pradžioje planuojama ne tik, kokiais produktais bus prekiaujama ar kokios paslaugos teikiamos, bet kur, kaip ir kas tai darys.
Ir iš kokių lėšų, nes be jų jokio verslo, tegul jis tebūna labiausiai grįstas vien patirtimi ar gebėjimais, nesukursi.
Dar daugiau planuoja tie, kurie ieško savo išskirtinumo, nori būti kitokie nei konkurentai. Ir net jei atrodo, kad planas puikiai sudėliotas, ilgainiui jį tenka kiek pakoreguoti.
Pavyzdžiui, Mažeikių UAB „Evijona“, pradėjusi teikti valymo paslaugas, ketino būti ypač specializuota įmonė, kuri koncentruojasi vien į verslo klientus.
„Man patiko verslo modelis, kai įmonė pasirenka siaurą specializaciją, joje dirba palyginti nedaug žmonių, tad kiekvienas jaučia atsakomybę už tai, ką daro, be to, išlaikomas tiesioginis bendravimas su užsakovais“, – yra pasakojęs Erikas Jonušas, „Evijonos“ bendraturtis.
Priima ir gyvai
Dabar jis tvirtina, kad specializacija pasiteisino, tačiau be korekcijų neapsieita. Pavyzdžiui, iš pradžių planuota paslaugas teikti tik įmonėms, tačiau verslininkas netruko pastebėti, kad ir iš gyventojų galima sulaukti neblogų užsakymų. Šiuo metu bendrovė 60% užsakymų gauna iš verslo, o likusi dalis – iš privačių asmenų.
Apie tai, kad teko prisitaikyti prie klientų poreikių, yra pasakojęs ir Justinas Albertynas, UAB „Oro guru“, dirbančios su prekės ženklu „AirGuru“, verslo plėtros vadovas. „Mes esame pirmoji turizmo agentūra, pardavimus ir rinkodarą perkėlusi į virtualią erdvę. Iš pradžių galvojome, kad tiesioginių susitikimų su klientais nebus, viską galėsime atlikti internetu. Tačiau pasirodė, kad dali keliautojų nori gyvo kontakto su konsultantais, todėl, persikeldami į naujas patalpas, įrengėme specialią erdvę jiems aptarnauti. Tokių klientų, kurie pirmenybę atiduoda gyvam pokalbiui, yra apie 5%“, – sako p. Albertynas.
Pakeitė meniu
Šiek tiek pakeisti strategiją teko ir Linai Gedminienei, kuri kartu su vyru Klaipėdoje įkūrė gyvos muzikos klubą „Jazzpilis“. Prieš metus ji VŽ pasakojo, kad į valgiaraštį neįtraukė karštųjų patiekalų ir siūlo tik užkandžių, nes valgytojų įrankių garsai per koncertą yra nepagarba atlikėjui. Tačiau klientai „nugalėjo“: „Jazzpilis“ ruošia karštąjį maistą, daugiausia – grilio patiekalus.
Verslininkai tikina, kad keisdami savo planus nesijaučia, kad klydo juos dėliodami: priešingai – tokias korekcijas jie įvardija kaip lankstumą, prisitaikymą prie aplinkybių, nes tuo smulkusis verslas ir yra pranašus.