Verslininkai planuoja, bet klientai tuos planus perdėlioja

Publikuota: 2018-04-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Net ir mažiausias verslas prasideda nuo plano, tegul ir vien galvoje esančio, tačiau neretai patys klientai pasako, ką reikia daryti kitaip.

Kai kurie smulkieji verslininkai tvirtina, kad jie sėkmingai dirba be jokio plano, tačiau tai nėra visiška tiesa: jau verslo pradžioje planuojama ne tik, kokiais produktais bus prekiaujama ar kokios paslaugos teikiamos, bet kur, kaip ir kas tai darys.

Ir iš kokių lėšų, nes be jų jokio verslo, tegul jis tebūna labiausiai grįstas vien patirtimi ar gebėjimais, nesukursi.

Dar daugiau planuoja tie, kurie ieško savo išskirtinumo, nori būti kitokie nei konkurentai. Ir net jei atrodo, kad planas puikiai sudėliotas, ilgainiui jį tenka kiek pakoreguoti.

Pavyzdžiui, Mažeikių UAB „Evijona“, pradėjusi teikti valymo paslaugas, ketino būti ypač specializuota įmonė, kuri koncentruojasi vien į verslo klientus.

„Man patiko verslo modelis, kai įmonė pasirenka siaurą specializaciją, joje dirba palyginti nedaug žmonių, tad kiekvienas jaučia atsakomybę už tai, ką daro, be to, išlaikomas tiesioginis bendravimas su užsakovais“, – yra pasakojęs Erikas Jonušas, „Evijonos“ bendraturtis.

Priima ir gyvai

Dabar jis tvirtina, kad specializacija pasiteisino, tačiau be korekcijų neapsieita. Pavyzdžiui, iš pradžių planuota paslaugas teikti tik įmonėms, tačiau verslininkas netruko pastebėti, kad ir iš gyventojų galima sulaukti neblogų užsakymų. Šiuo metu bendrovė 60% užsakymų gauna iš verslo, o likusi dalis – iš privačių asmenų.

Apie tai, kad teko prisitaikyti prie klientų poreikių, yra pasakojęs ir Justinas Albertynas, UAB „Oro guru“, dirbančios su prekės ženklu „AirGuru“, verslo plėtros vadovas.
„Mes esame pirmoji turizmo agentūra, pardavimus ir rinkodarą perkėlusi į virtualią erdvę. Iš pradžių galvojome, kad tiesioginių susitikimų su klientais nebus, viską galėsime atlikti internetu. Tačiau pasirodė, kad dali keliautojų nori gyvo kontakto su konsultantais, todėl, persikeldami į naujas patalpas, įrengėme specialią erdvę jiems aptarnauti. Tokių klientų, kurie pirmenybę atiduoda gyvam pokalbiui, yra apie 5%“, – sako p. Albertynas.

Pakeitė meniu

Šiek tiek pakeisti strategiją teko ir Linai Gedminienei, kuri kartu su vyru Klaipėdoje įkūrė gyvos muzikos klubą  „Jazzpilis“. Prieš metus ji VŽ pasakojo, kad į valgiaraštį neįtraukė karštųjų patiekalų ir siūlo tik užkandžių, nes valgytojų įrankių garsai per koncertą yra nepagarba atlikėjui. Tačiau klientai „nugalėjo“: „Jazzpilis“ ruošia karštąjį maistą, daugiausia – grilio patiekalus.

Verslininkai tikina, kad keisdami savo planus nesijaučia, kad klydo juos dėliodami: priešingai – tokias korekcijas jie įvardija kaip lankstumą, prisitaikymą prie aplinkybių, nes tuo smulkusis verslas ir yra pranašus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Bazaarvoice“: Lietuva biurui patrauklesnė už Portugaliją Premium 3

JAV rinkodaros technologijų bendrovė „Bazaarvoice“ susižavėjo Lietuva ir jau atidarė biurą Vilniuje. Kitos...

Technologijos
2018.04.19
Keičiamos elektroninės prekybos taisyklės: ką svarbu žinoti Premium 2

Jau netrukus pardavėjai nebegalės atsisakyti parduoti prekių klientams iš kitų šalių, o nuolaidos, siūlomos...

„Vytauto“ vanduo – jau „Amazon“ lentynose 23

Su JAV skandalingųjų krepšinio žvaigždžių LiAngelo ir LaMelo Ballų atvykimu į Birštoną, Prienų-Birštono klubo...

Rinkodara
2018.04.16
Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Rinkodara
2018.04.15
Nauja atlygio sistema pritraukė vyresnių pardavėjų Premium 10

Pasikeitus atlyginimo sistemai mobiliojo ryšio operatorė „Bitė Lietuva“ savo salonuose pastebėjo dvigubai...

Vadyba
2018.04.12
Verslas be biuro ar parduotuvės. Ką daryti, kad klientai nebijotų pirkti Premium

Kuo mažesnės sąnaudos, tuo patrauklesnę kainą galima pasiūlyti pirkėjui. E. prekyba leidžia išvengti...

Rinkodara
2018.04.09
Reklamos rinka auga, TV išlaiko savo kąsnį

2017 m. Lietuvos reklamos rinka fiksavo 3,8% augimą ir siekė 111,2 mln. Eur. Vienam Lietuvos gyventojui teko...

Rinkodara
2018.04.03
Asortimentas: kaip jį atsirenka smulkieji verslininkai

Smulkieji prekybininkai jau suprato, kad su didžiaisiais prekybos tinklais kaina nepakonkuruosi. Todėl jie...

Rinkodara
2018.04.02
Verslininkai planuoja, bet klientai tuos planus perdėlioja

Net ir mažiausias verslas prasideda nuo plano, tegul ir vien galvoje esančio, tačiau neretai patys klientai...

Rinkodara
2018.04.02
Įsikūrė turtingiems turistams ant tako, bet ne senamiestyje Premium 3

Kai prekybos centrai įmonės nepriėmė dėl per mažos apyvartos, o senamiestyje, kur dažniausiai įrengiami...

Jei pasiūlymu susidomi bent vienas pirkėjas iš 10, nėra blogai 1

Klientų paieška – vienas didžiausių iššūkių verslui: vien gaminti neužtenka, reikia sugebėti produktą...

Rinkodara
2018.03.31
„Pinterest“ įsileis daugiau reklamos

Socialinis tinklas „Pinterest“, pastaruoju metu su didžiaisiais prekybininkais bandęs savo „Shopping Ads“...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau