Verslininkai planuoja, bet klientai tuos planus perdėlioja

Publikuota: 2018-04-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Net ir mažiausias verslas prasideda nuo plano, tegul ir vien galvoje esančio, tačiau neretai patys klientai pasako, ką reikia daryti kitaip.

Kai kurie smulkieji verslininkai tvirtina, kad jie sėkmingai dirba be jokio plano, tačiau tai nėra visiška tiesa: jau verslo pradžioje planuojama ne tik, kokiais produktais bus prekiaujama ar kokios paslaugos teikiamos, bet kur, kaip ir kas tai darys.

Ir iš kokių lėšų, nes be jų jokio verslo, tegul jis tebūna labiausiai grįstas vien patirtimi ar gebėjimais, nesukursi.

Dar daugiau planuoja tie, kurie ieško savo išskirtinumo, nori būti kitokie nei konkurentai. Ir net jei atrodo, kad planas puikiai sudėliotas, ilgainiui jį tenka kiek pakoreguoti.

Pavyzdžiui, Mažeikių UAB „Evijona“, pradėjusi teikti valymo paslaugas, ketino būti ypač specializuota įmonė, kuri koncentruojasi vien į verslo klientus.

„Man patiko verslo modelis, kai įmonė pasirenka siaurą specializaciją, joje dirba palyginti nedaug žmonių, tad kiekvienas jaučia atsakomybę už tai, ką daro, be to, išlaikomas tiesioginis bendravimas su užsakovais“, – yra pasakojęs Erikas Jonušas, „Evijonos“ bendraturtis.

Priima ir gyvai

Dabar jis tvirtina, kad specializacija pasiteisino, tačiau be korekcijų neapsieita. Pavyzdžiui, iš pradžių planuota paslaugas teikti tik įmonėms, tačiau verslininkas netruko pastebėti, kad ir iš gyventojų galima sulaukti neblogų užsakymų. Šiuo metu bendrovė 60% užsakymų gauna iš verslo, o likusi dalis – iš privačių asmenų.

Apie tai, kad teko prisitaikyti prie klientų poreikių, yra pasakojęs ir Justinas Albertynas, UAB „Oro guru“, dirbančios su prekės ženklu „AirGuru“, verslo plėtros vadovas.
„Mes esame pirmoji turizmo agentūra, pardavimus ir rinkodarą perkėlusi į virtualią erdvę. Iš pradžių galvojome, kad tiesioginių susitikimų su klientais nebus, viską galėsime atlikti internetu. Tačiau pasirodė, kad dali keliautojų nori gyvo kontakto su konsultantais, todėl, persikeldami į naujas patalpas, įrengėme specialią erdvę jiems aptarnauti. Tokių klientų, kurie pirmenybę atiduoda gyvam pokalbiui, yra apie 5%“, – sako p. Albertynas.

Pakeitė meniu

Šiek tiek pakeisti strategiją teko ir Linai Gedminienei, kuri kartu su vyru Klaipėdoje įkūrė gyvos muzikos klubą  „Jazzpilis“. Prieš metus ji VŽ pasakojo, kad į valgiaraštį neįtraukė karštųjų patiekalų ir siūlo tik užkandžių, nes valgytojų įrankių garsai per koncertą yra nepagarba atlikėjui. Tačiau klientai „nugalėjo“: „Jazzpilis“ ruošia karštąjį maistą, daugiausia – grilio patiekalus.

Verslininkai tikina, kad keisdami savo planus nesijaučia, kad klydo juos dėliodami: priešingai – tokias korekcijas jie įvardija kaip lankstumą, prisitaikymą prie aplinkybių, nes tuo smulkusis verslas ir yra pranašus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šalti skambučiai mirė: naujos kartos pardavėjai - intravertai 2

Gerų pardavėjų reikėjo visada, tačiau kuo toliau, tuo labiau jų mažėja, parduoti darosi vis sudėtingiau, o...

Rinkodara
2018.09.22
Interneto platybėse: ir nepagražintos nuomonės, ir atsiliepimai už dovaną Premium

Gyvename atakuojami ne tik netikrų naujienų – neretai tenka pasukti galvą ir skaitant atsiliepimą interneto...

Rinkodara
2018.09.21
Prekybininkų vajuje pamiršta silpnoji grandis – tiekėjai Premium 3

Viešoji erdvė pastaruoju metu aidi nuo politikų užmačių imtis didžiųjų prekybos tinklų veiklos ribojimo.

Rinkodara
2018.09.21
Kinijos rinka: kodėl svarbu pradėti nuo prekės ženklo registracijos ir patikimo platintojo Premium

Lietuvos įmonės vis dažniau imasi bandymų žengti į Kinijos rinką. Didžiausia pasaulyje perkamoji galia...

Rinkodara
2018.09.10
Šeimos verslo Klaipėdoje augimo receptas: kiekvienas daro tai, ką geriausiai moka Premium

Kai užsakovui pasiūlai kokybišką paslaugą, jis už ją sutinka mokėti nesiderėdamas. O kai magaryčių pridedi ir...

„Vilkyškių“ kefyro istorija „Iki“: svarbesnis ne pirkėjų balsas, o tinklo verdiktas Premium 20

Nuo vasaros vidurio prekybos centro „Iki“ lentynose neliko „Vilkyškių“ prekės ženklo kefyro. VŽ šaltiniai...

Rinkodara
2018.09.06
„Balticbest“ paskelbta geriausia kūrybinė Lietuvos agentūra 1

Geriausios Baltijos šalių reklamos agentūros titulas „Balticbest“ festivalyje šiemet teko Latvijos bendrovei...

Rinkodara
2018.09.03
Nuobodulys pražudo net kiečiausią motyvaciją Premium

Net ir nedidelė įmonė gali paskatinti darbuotojus dirbti geriau, jei jiems bus pasiūlyta tarpusavyje...

Rinkodara
2018.09.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau