D. Dundulis: maisto mažmeninėje prekyboje nerimo ženklų nėra

Reklama publikuota: 2022-07-26
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Jei šalyje yra mažiau žmonių – mažiau jų ir parduotuvėse.“ V. IVANOVO NUOTR.
svg svg
Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas: „Jei šalyje yra mažiau žmonių – mažiau jų ir parduotuvėse.“ V. IVANOVO NUOTR.

Tuo metu, kai vis garsiau ir dažniau kalbama apie būsimą sunkmetį, maisto ir kasdienių prekių mažmeninėje prekyboje tokių ženklų nematyti. Dainius Dundulis, „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas sako, kad vasarą augimas lėtėja dėl itin gausiai dabar svetur keliaujančių lietuvių, o ne taupymo ar kitų veiksnių. Bet būtent kalbos apie krizę vartotojų lūkesčiams gali padaryti ir meškos paslaugą.

„Nerimo rinkose yra, tai – akivaizdu. Gamyboje mes irgi jaučiame daug įtampos, nes žaliavų ir energetikos sąnaudos labai greitai tirpdo bet kokius planuojamus pelnus. Tačiau maisto ir kasdienių prekių mažmeninėje prekyboje situacija yra stabili ir gera, baimių ar taupymo ženklų nematyti, vartojimo tendencijos kol kas išlieka pozityvios“, – vasaros pardavimų rezultatus aptaria D. Dundulis.

Ne vien miltai ir cukrus

Nors sunkmetis pirmiausia paliečia ne pirmo būtinumo prekes, maisto prekių prekyboje taip pat yra kategorijų, kurios pirmos pajunta pakitusias vartotojų nuotaikas. Nerimaujant dėl finansinės padėties, pirkėjai pradeda rinktis bazinius produktus – miltus, cukrų, kruopas ir kt. – ir gamina namuose. Tokio pokyčio ženklų, pasak D. Dundulio, kol kas nėra. Priešingai, „Norfos“ prekybos tinkle toliau sparčiai auga kulinarijos gaminių paklausa. O būtent kulinarijos gaminiai dažnai būna vieni pirmųjų, kurių atsisako taupyti pradedantys vartotojai.

„Ši kategorija kasmet auga apie 30%, šiemet – ne išimtis. Mūsų investicijos į kulinarijos pasiūlą taip pat daro įtaką. Šiuo metu net 48 parduotuvėse turime vietinius kulinarijos cechus, kurie vien dėl šviežumo tampa traukos centru. Tačiau toks krepšelio pasirinkimas rodo ir didelį žmonių užimtumą, galimybę įpirkti jau pagamintus produktus“, – sako pašnekovas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tarp kitų augančių maisto prekių kategorijų vadovas mini ir šviežių daržovių bei vaisių paklausos augimą, šaldytų pusgaminių, taip pat neseniai į tinklą įvestos brandintos jautienos populiarumą. Nors brandinta jautiena vis dar yra nišinis produktas ir jos pardavimų kiekiai neprilygsta šviežios kiaulienos pardavimams, tačiau auganti paklausa rodo, kad vartotojai gali sau leisti tokį produktą.

Įspėti, bet ne gąsdinti

„Visos šios kategorijos auga daugiau nei bendra mažmeninės prekybos apyvarta. Vasarą iš tiesų jaučiame bendrą augimo lėtėjimą, bet tam yra ir labai paprasta priežastis. Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, kur kas reikšmingesnė dalis lietuvių atostogauti išvyko į užsienį. Visi nori atsigriebti po pandemijos ir keliauja kur kas daugiau. O atvykstančių turistų skaičius šiemet yra mažesnis, vien dėl karo. Jei šalyje yra mažiau žmonių – mažiau jų ir parduotuvėse“, – pokytį jaučia D. Dundulis.

Pasigirstančias kalbas, kad kelių procentų augimo lėtėjimas – galimas krizės ženklas, vadovas laiko ir net neatsakingomis. Pasak jo, nors įspėti vartotojus apie gręsiančius galimus ekonomikos sunkumus – būtina, tačiau itin didelis gąsdinančių nuomonių srautas, kuris stebimas pastaruoju metu, situaciją gali ir pabloginti, nes didina panikos jausmą.

„Vienas iš ekonomikos krizės elementų yra psichologinis. Žinoma, jis nėra pagrindinis, ne dėl jo kyla sunkmetis, tačiau baimės ir nerimas gali pagilinti nuopuolį. Kuo labiau ir gausiau gąsdiname, tuo prastesni bus vartotojų lūkesčiai. Ypač gaila tai matyti tada, kai krizė dar tik numatoma. Norėtųsi matyti daugiau faktų ir realių prognozių, bet ne panikos“, – sako D. Dundulis. 

Statistikos departamento duomenimis, vartotojų pasitikėjimo indeksas Lietuvoje jau yra neigiamas, tačiau vis dar išlieka vienas aukščiausių ES. Birželį jis siekė minus 11 ir, palyginti su geguže, sumažėjo 3 procentiniais punktais.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
D. Dundulis: maisto mažmeninėje prekyboje nerimo ženklų nėra Verslo tribūna 2

Tuo metu, kai vis garsiau ir dažniau kalbama apie būsimą sunkmetį, maisto ir kasdienių prekių mažmeninėje...

„Norfos“ lentynose – brandintos jautienos pasiūla Verslo tribūna

Prasidėjus lauko pramogų ir kepsnių sezonui, auga ne tik jau įprastos šviežios mėsos, bet ir vis...

D. Dundulis: naujų parduotuvių statyboms – geltona šviesa Verslo tribūna 3

Kaip ant mielių auganti infliacija ir tiekimo trikdžiai ne tik išbrangino statybų sąmatas, bet ir įvedė...

Tvarumo rodikliai: kiek energetinių resursų savo veikloje sunaudoja „Norfa“? Verslo tribūna

Efektyvumas – raktinis žodis tvarumui. Tiek energijos sąnaudos, tiek ir visų prekių bei atliekų efektyvus...

„Norfa“: kuo didesnis gyventojų užimtumas, tuo mažiau lieka laiko gaminti namuose Verslo tribūna 1

Kulinarijos centrus ne tik didžiųjų miestų, bet ir regionuose veikiančiose parduotuvėse įdiegusi „Norfa“...

D. Dundulis: išmoktos praeitos krizės pamokos šiemet labai pravers Verslo tribūna

Sparčiai augant elektros ir dujų kainoms, „Norfos mažmena“ tikisi, kad per daugiau nei dešimtmetį padaryti...

„Norfos“ ir D. Praspaliausko tandemas: skirtingos auditorijos atveria galimybes kurti Verslo tribūna 1

Mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ sprendimas bendradarbiauti su vienu sėkmingiausių Lietuvos virtuvės šefų...

D. Dundulis: per šias Kalėdas parduotuvių lentynos bus tiesiog kitokios Verslo tribūna 2

Šventinės antys, egzotiniai vaisiai, kulinarijos ar konditerijos gaminiai ir žaislai – įprastas Kalėdų...

„Norfa“ įtiko pirkėjams – fiksuojamas šviežių daržovių pardavimų šuolis Verslo tribūna

Pertvarkyta šviežių daržovių bei vaisių užsakymo sistema „Norfos“ parduotuvėse jau pradeda nešti rezultatus.

D. Dundulis: dirbti per nuotolį sudėtinga ne tik mažmenoje, bet ir viešajame sektoriuje Verslo tribūna 1

Pandemijai ir toliau demonstruojant savo galią, nuotolinis darbas daugeliui organizacijų tampa išeitimi, kaip...

Galimybių paso atbaidytiems pirkėjams – specialūs „Norfa“ pasiūlymai Verslo tribūna 8

Reikalavimas didesnėse nei 1.500 kv. m. ploto parduotuvėse pateikti galimybių pasą greitai atbaidė dalį...

Nešvaistyti išteklių: „Norfos“ sprendimai leidžia sunaudoti kelis kartus mažiau energijos Verslo tribūna 8

Nepaisant vis karštesnių vasarų ir net vykdomos plėtros, „Norfos“ prekybos tinklus valdanti „Norfos mažmena“...

„Norfa“ rekordinę vasarą fiksuoja ne tik apyvarta, bet ir prekių svoriu Verslo tribūna 1

Itin karšta vasara „Norfai“ šiemet atsispindėjo ne tik išaugusioje apyvartoje, bet ir itin padidėjusiuose...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku