D. Dundulis: dirbti per nuotolį sudėtinga ne tik mažmenoje, bet ir viešajame sektoriuje

Pandemijai ir toliau demonstruojant savo galią, nuotolinis darbas daugeliui organizacijų tampa išeitimi, kaip veikti su kuo mažesne rizika kolektyvui. Tačiau toks darbo principas tinka ne visoms įmonėms, o per plačiai taikomas viešajame sektoriuje jis jau tampa kliūtimi ir verslui. Dainius Dundulis, UAB Norfos mažmena valdybos pirmininkas, sako, kad nuotoliu dirbančių institucijų darbuotojų poveikis verslui akivaizdus: patvirtinimų procesai pailgėjo 2-3 kartus.
Jei anksčiau susirinkti visus leidimus ir patvirtinimus naujai parduotuvei užtrukdavo mėnesį, šiemet tam prireikia bent dviejų-trijų mėnesių, o kartais net ilgiau, nes institucijose fiziškai neįmanoma rasti žmonių. Tai yra nuotolinio darbo pasekmė, dėl to jau stringa ir verslo procesai. Kai valdžios kabinetuose nieko nelieka, visiems kyla problemų, sako D. Dundulis.
Pasak jo, norint patvirtinti naują parduotuvę reikia gauti apie 10 institucijų parašus ir patvirtinimus. Šis procesas būtent per pandemiją itin išilgėjo, o vasarą situacija esą buvo itin sunki. Yra ir daugiau klausimų ar procesų, kuriems reikia leidimų, ir juos mes gauname 2-3 kartus lėčiau, nes žmonių fiziškai nėra darbo vietose. Jų reikia ieškoti arba laukti. Institucijos turėtų palikti bent budinčius darbuotojus ar taikyti kitą tvarką, nes nevaldomas nuotolinis darbas jau kiša pagalius verslui, sako vadovas.
Privačiame sektoriuje nuotolinį darbą taikančios įmonės randa būdų ir sprendimų, kaip darbą organizuoti taip, kad rezultatai nenukentėtų. Viešajame sektoriuje tvarkos kol kas gerokai mažiau, o tai atveria kelius ir galimiems piktnaudžiavimo atvejams.
Taikosi prie darbuotojų
D. Dundulis sutinka, kad yra daug profesijų ir pareigybių, kuriems dirbti nuotoliu yra labai patogu ir jų buvimo vieta nedaro poveikio darbo rezultatams ar procesams. Savo ruožtu Norfos mažmenos darbuotojai nuotolinio darbo nesvarsto, nes mažmeninėje prekyboje tai sunkiai įmanoma praktika. Net ir administracijos darbuotojai, kurie, teoriškai, galėtų dirbti ne tik biure, pasak D. Dundulio, stengiasi likti prie įprasto ritmo ir palaikyti parduotuvėse dirbančius darbuotojus.
Užtikrinti saugias sąlygas darbui leidžia naujas bendrovės biuras, į kurį Norfos mažmenos ir Rivonos darbuotojai įsikėlė prieš pat pandemiją. Erdviose patalpose kiekvienam darbuotojui tenka vidutiniškai po 40-45 kv. m. ploto, o biuro išdėstymas leidžia dirbti savo erdvėse be tarpusavio kontakto, saugiai.
Esu matęs atvejų, kai ir mažmenininkai džiaugiasi, kad jų administracijos darbuotojai dirba nuvykę į kitas šalis ir pan. Bet tų darbuotojų, kurie turi dirbti kasoje, parduotuvėje ar logistikoje, atžvilgiu, tai nėra labai sąžininga ar kolegiška. Bent jau mes laikomės tokio principo ir stengiamės savo darbuotojus palaikyti, nes tam turime ir geras sąlygas, sako D. Dundulis.
Pasak jo, būtent parduotuvių darbuotojai yra verslo pagrindas, o per pandemiją jiems tenka atlaikyti daug iššūkių: papildomų reikalavimų, naujų taisyklių ir net piktų klientų. Pasiekiami ir pagaunami vadovai bei administracijos kolegos leidžia tuos iššūkius įveikti be papildomų kliūčių. Tokio palaikymo, pasak D. Dundulio, verslui šiandien labai reikėtų ir iš viešojo sektoriaus.
Norfos mažmena šiuo metu valdo daugiau nei 150 Norfos parduotuvių visoje Lietuvoje, tinkle dirba per 3.000 darbuotojų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti