Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-11-10 09:27
2025-11-10 05:45
2025-11-09 10:30
2025-11-07 05:45
2025-11-06 10:15
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Šaunuoliai lenkai. Baltas pavydas pasivažinėjus.
Kokiu būdu bus finansuojama kelių priežiūra jei dauguma automobilių bus elektriniai? Fiksuotas mokestis tikrai nesąžiningas, kai pnsininkas nuvažiuoja 5000 km per metus, o jaunas darbingas asmuo 50000 km per metus
Elektriniai sudarys mažesnę dalį automobilių (net jei ir sudarytų didesnę), tai greičiausiai jiems bus kokios nors vinjetės ar panašiai
O kad kelio prireikia kartą metuose, tai jo apskritai nereikia? 50k km per metus prasuka "jaunas darbingas"? :D Gyvenu miesto pakraštyje, bet tik 10-12k km dabar prisuku. Šiek tiek išaugo. Miestuose už kelius mokame iš viso nuo pajamų. Čia sąžininga?
Kaltės nejaučiu, bet tikrai retai važiuojantis turi mokėti mažiau. Taip, kaštai yra pastovūs ir kintami. Tai pastovi dalis gali būti mažiausias mokestis, o kintanti kažkaip irgi turi būti priklijuota tam daug važiuojančiam, kad ir pramogauti
Kai važiuojat į darbą ir iš darbo namo, tada taip. Irgi gyvenu priemiestyje, vidutiniškai šeimos poreikiais pravažinėju ~30-40K km per metus. Jei jau taip norite sąžiningumo, tai tą pati SODRA'i taikykite, nes tie, kurie sumoka daugiausiai mokesčių, net 10% nesunaudoja savo gydymui, kadangi daugiausiai "serga" gaunantis minimalų atlyginimą ir pensininkai
Mokestį elektromobiliams įvesti labai paprasta Pirma, įvesti metinį mokestį autostradoms (vinjetes), pvz. 50-100Eur antra, nuo pravažiuotų km, būtų mokamas karta metuose, praeinant TA (arba parduodant auto). Jau dabar miestečiai, ypač jaunesnioji karta, moka skaičiuoti, t.y. paskaičiuoja išlaidas automobilio išlaikymui per metus ir vertina, apsimoka turėti nuosavą auto, ar geriau kartais išnuomoti auto (pvz. atostogoms savaitei) ir naudotis citybee ar bolt, kai reikia automobilio. Senoji karta vis dar nemoka paskaičiuoti išlaidų metams, įvertinus draudimus, degalus, remontus, nusidėvėjimą.
O kodėl nerūpi, kad mažai važiuojantis ar iš viso automobilio dabar neturintis, bet uždirbantis dideles pajamas dabar moka daugiau, nei daug važiuojantis, bet mažai uždirbantis už kelių išlaikymą? Didelė dalis kelių yra savivaldybių žinioje, atitinkamai, išlaikomi iš GPM.
O kuo skiriasi vinjetė metams ir automobilio mokestis? Vienas su vinjete tame kelyje pravažiuos 600 km, kitas 60k km? Tai sakai prieš TA kas antrus metus atsukinėti reikės ridą? O tai kelių iš aikštelių iš GPM'o nebefinansuosime tada?
Atvirkščiai. Pastovioji dalis turėtų būti didesnė nei kintama. Kelią nutiesti kainuoja brangiau nei vėliau jis nudėvimas didesniu kilometrų skaičiumi.
Autostrada skiriasi nuo kelio, teisingai? Vinjete reikalinga autostradoms, nes šiaip keliams surenkama per aikštelių mokestį, miesto biudžetas iš GPM ir t.t. Atsukti ridą gali senuose automobiliuose, pabandyk tai padaryti naujose :)
O autostradoje yra skirtumas ar važiuosi kartą metuose, ar kasdien? Ir jei sakai, kad akcizas turi būti naudojamas magistraliniams keliams (tas pats kas alkoholio akcizą naudoti barų ir alkoholio gamyklų statybų finansavimui), tai jei aš niekada nevažiuoju į autostradą, bet sukuosi mieste, kodėl turiu mokėti akcizą? Aikštelių apmokestinimo užtenka išlaikyti administravimui ir nušlavimui. Finansuojama iš GPM. Tai kuo čia skiriasi elektromobiliai? Atsuka ir naujuose. Patinka man EV hater'iai, kurie kažkodėl EV nori taikyti jau kitus principus, ir pradeda kliūti dėl EV tai, kas dėl VDV kažkodėl nekliūna.
kažkaip kalbat pats sau prieštaraudamas, daug pasakyta, bet esmės nulis. Kaip politikas. VDV nekliūna, nes visi reikalingi mokesčiai keliams surenkami per degalų akcizus. Kiek įpylei degalų, tiek ir pravažiavai. Kuo daugiau važiuoji, tuo daugiau mokesčių moki ir atvirkščiai. Su EV kitaip. Subsidijos ir skatinimai pirkti EV jau į pabaigą. Dabar reiks galvoti, kaip juos apmokestinti, nes keliai niekur nedings. Kuo daugiau EV, tuo mažiau VDV, tuo mažiau akcizų iš degalų. Kuo kompensuoti mažėjančius surenkamus mokesčius? Todėl ir galvojama, kaip apmokestinti EV, kad kompensuoti VDV.
Faktas kad pensisninkai daug mokėti negalės ir politikai juos parems. Manu dauhiausiai turėtų mokėti su didelėmis sunkiomis vežėčiomis čia ir ekibirai pakliūna nes be 2 tonų niekaip, ne kaip koks golf
Ateikit pas mus :) Zapraszamy :)
Su tokiu finansavimu tuoj vietiniai pradės techniką išsipardavinėti, tai lenkam čia išvis nėr ką veikti.
Lietuvoj dar daug darbo bet kol karas nesibaigs kazin ar kas tvarkys viatiek rusai viska issprogdins
tavo smegenis jau išsprogdino
siulau geopolitika pasidomėt ne iš lt portalų kur visus tik ramina :)
Siūlau geopolitika ne iš sputniknews pasidomėti, kur gąsdina maskolių galybe.
Siūlau fronte tiesiogiai...Siūlau tiesiogiai fronte pasidomėti, kaip rusai jau 3-čius metus Kijevą ima per 3 dienas, jau seniai visi žvengia iš tavo tos "ruso galybės" :)
Aha, galybė, pusė milijono lavonų savoje pusėje. Pusės tankų ir artilerijos nebėra. Nepaėmė vienos šalies, kuri nėra NATO narė, ir kovoja su pasenusiais ginklais. Užtektų, kad įsijungtų vienas NATO lėktuvnešis juodojoje jūroje, ir 1500 km spinduliu nebeliktų gyvų maskolių uniformuotų. Vajetau kokia galybė.
Matau tavo faktai vis dar ne iš fronto, bet iš televizoriaus, tad pakartoju savo siūlymą į tavąjį.
Frontas, tai omeny jau Ukrainos nebėra. Paėmė. Jau prieš 2 metus paėmė. Baik formaldehidą gerti.
’’ Visi žvengia " , bet kažkodėl visi puolė bunkerius statytis ir žalią šviesą ginklininkams uždegė.Šiaip sena mūsų patarlė sako, kad " žvengia " tas , kuris " žvengia " paskutinis.
taip, taip trolį :D балбес лексикон выучи, это у тебя на болотах "смеется тот кто смеётся последний"
Uztat musiskiai visada uzsakymu tures: vasara isasfaltuoja, pavasari danga kartu su sniegu istirpsta, taisom skyles, perasfaltuojam. Ir kelininkams gerai, ir auto servisams klientu netruksta