„Fegda grupei“ – 224 mln. Eur vertės užsakymas

Magistralės kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožą nuo 56,83 iki 72,5 km Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu už 223,6 mln. Eur (su PVM) atnaujins konkursą laimėjusios „Fegda grupės“ įmonės „Fegda“ ir „Tilsta“, pranešė Susisiekimo ministerija.
„Šiuo metu „Via Baltica“ rekonstruojama į keturių eismo juostų automagistralę ir kitose kelio atkarpose, taigi, prasidėjus naujam rekonstrukcijos etapui, statybos darbai vienu metu vyks beveik 30 km ilgio ruože“, – pranešime teigė Marius Skuodis, ministras.
„Tokio masto automagistralės statybų Lietuvos nepriklausomybės laikotarpiu dar nėra buvę. Labai tikimės sklandaus ir pagal nustatytus terminus šio ruožo įgyvendinimo“, – pabrėžė jis.
Rekonstruojamas ruožas tarp Marijampolės ir Skardupių kaimo bus pertvarkytas į keturias eismo juostas, ketinama įrengti ar atnaujinti dviejų lygių sankryžas, tunelinius pravažiavimus ir tiltus, nutiesti 45 km jungiamųjų kelių ir įrengti apie 8 km užtvarų nuo triukšmo.
Be to, ties „Via Baltica“ ir Marijampolės–Kybartų kelio sankryža bus įrengta apie 11 ha ploto automobilių aikštelė, kurioje numatomos atskiros zonos krovininiam, lengvajam transportui, elektromobiliams, poilsio infrastruktūra.
Be to, įgyvendinant projektą bus įrengtas patekimas į Marijampolės LEZ teritoriją.
„Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos yra vienas intensyviausio eismo ruožų Lietuvoje. Per parą juo vidutiniškai pravažiuoja beveik 14.000 automobilių, iš jų pusę sudaro krovininis transportas.
Pernai darbai pradėti dviejuose magistralės ruožuose – nuo 72,5 iki 79 km ir nuo 79 iki 85 km. Pirmąjį ruožą rekonstruoja „Fegda“ – už 55,8 mln. Eur, o antrąjį už 66,7 mln. Eur – „Kauno tiltai“.
Ketvirtojo magistralės ruožo – nuo 85 iki 97,1 km rangos darbų konkursą planuojama skelbti dar šiemet. Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) darbus planuojama baigti 2025 m.