manau kad auksta busto kaina dar laikysis rugsejo/spalio...
vis dar yra nemazai statomu projektu... reikia palaukti kol pastatys ir tada vystytojai prades mesti kainas i apacia nes negales pradedi nauju projektu kol esami pastatyti neparduoti...
laikas dbr yra pirkejo naudai...
panasu kad karas ukrainoje uzsites iki kitu metu, tai sudetingas laikotarpis tesis..
EURIBOR bus keliamas toliau, nes ES infliacija siekia ~7%...
pradejo kristi nuomos kainos... tuoj kris ir busto kaina... manau busto kaina turetu kristi ~10-20% priklausomai nuo vietos...
2023-05-03T06:59:07+03:00
Nt brangs del nesustojancios savikainos augimo, valdzios kiekviena ketvirti priimamu nauju taisykliu, kuriu kiekviena didina objekto savikaina 0,5-7-10%.
Zemes sklypu mieste mazejima ir kainu augima.
Palukanos normalios iki 5-7%. Jeigu varginingiausiam sluoksniui jau zopa ( tokiu yra iki 15%). Tai like 85%, kurie nori ir gali pirkt, bet delsia nes galvoja, kad kris kainos teks labai labai skaudziai nusivilt. Deja bet kasmet isigyti betkoki padoru NT bus tik brangiau ir brangiau.
2023-05-03T06:59:21+03:00
Nt brangs del nesustojancios savikainos augimo, valdzios kiekviena ketvirti priimamu nauju taisykliu, kuriu kiekviena didina objekto savikaina 0,5-7-10%.
Zemes sklypu mieste mazejima ir kainu augima.
Palukanos normalios iki 5-7%. Jeigu varginingiausiam sluoksniui jau batai ( tokiu yra iki 15%). Tai like 85%, kurie nori ir gali pirkt, bet delsia nes galvoja, kad kris kainos teks labai labai skaudziai nusivilt. Deja bet kasmet isigyti betkoki padoru NT bus tik brangiau ir brangiau.
2023-05-03T07:41:01+03:00
Klausimas del ko tas bustas perkamas.
jei tai pirmasis seimos bustas tai zmones gal ir pirks arba prades rimciau vertinti nuoma kaip ekonomiska alternatyva.
jei perkama investiciniais tikslais tada kyla klausimas ar ta graza verta idedamu investiciju, riziku ir pastangu.
Cia kalbu apie butus. nes individualiu namu rinka turi atskirus kriterijus kainos tolerancijai.
2023-05-03T07:58:16+03:00
Vos ne 50% butų prisipirkta nuomai. Jei nuoma apstos, niekam nebereiks papildomai, turi pinigų ar ne...
2023-05-03T08:05:55+03:00
Tai kad dabar stroikių marža koks 50% išeina. Medžiagos pakrito, o darbai/maržos liko kosmose. Vietos nuolaidoms yra labai daug ir būtent vystytojai turėtų pirmieji mesti kainas kad greit atsikratyt, vis tiek su pliusu. O senas NT liks kabėt...
2023-05-03T08:09:31+03:00
Turbut 2009m. neatsimeni. Jeigu ateinanti ziema bus saltesne, energetine krize uzdusintu NT pardavimus.
2023-05-03T08:16:44+03:00
Viska atsimenu, ir pandemija, ir 2009, ka pirko, ko nepirko. Ka kalbejo 😉 o tie kas sneka apie marzas- kiek kvadratu siemet ir praeitais metais pastatet, kad zinot marzas? As 1500+🙃
2023-05-03T09:27:03+03:00
Jei nuoma taps patrauklesnė, tai augs nuomos kainos. Laisvo NT nėra daug. Tada atsiras ir kas pirks investicijai.
2023-05-03T09:27:16+03:00
Tai kokia marža gavosi?
1500 tai nedaug.
2023-05-03T09:29:27+03:00
Kokie dar 50%? Naujuose pastatuose būna iki 50% atskirai, bet ne viso NT.
Ir nuoma apstoti dėl kokios priežasties didmiesčiuose turėtų? Krizių metu kaip tik daugiau keliasi į centrus. Apstoti booking'as gali, tai čia senamiestyje pamuštų kainas nuomos.
Galėtų į rinką išmesti iki šiol laikytus tuščius būstus, padidinant NT pasiūlą absoliučiai, bet tokių ir taip daug nėra, nes nebeapsimokėjo tuščią NT laikyti, kaip kad 2008.
2023-05-03T10:16:14+03:00
Seneliumbai, kokį turtą išvystei? Ar tai tinkuoti kotedžai?
2023-05-03T10:43:29+03:00
As statau tik individualius, brangesnius namus 150-220m2, ir dazniausiai pilnai irengiu.
2023-05-03T10:50:33+03:00
Priklausomai nuo karo eigos laisvu nuomos plotu gali atsirasti pakankamai kas salygos nuomos kainu korekcija ir pasiula. patruklumas i tai investuoti individams kris. Kadangi jau nebera kosminiu vertes suoliu jau dabar dauguma nebesigundo i NT deti pinigus.
Antra nuomos rinkos zaidimo taisykles pradeda keisti imones besiorentuojancios i projektus skirtus nuomos rinkai.
2023-05-03T12:25:33+03:00
Nt brangs del nesustojancios savikainos augimo....
//////////////
Toliau nebeskaičiau ))))
2023-05-03T12:28:35+03:00
Coool. Pagarba
2023-05-03T14:49:00+03:00
Kaip karo eiga turi keistis, kad tuštėtų pagrindiniai miestai ir mums dar rūpėtų NT rinka Lietuvoje? Matau tik ekonomikos vystymosi, ir daug ilgesnio laikotarpio, kultūriniai pokyčiai, kai keliamasi į kaimą ir dirbama nuotoliu.
Nauji projektai vis tiek yra nauji projektai. Tik kai bus perteklius nuomos rinkoje, dalis nusimes į pardavimą ir kažką realiai gali keisti NT kainas, t.y. kai stovi ilgą laiką NT tuščias. Jei nuomininkas nusipirks butą, tai NT paklausos sumoje nekeičia.
2023-05-03T16:04:51+03:00
Kaip karo eiga itakoja?
Tamsta bando diskutuoti nematydamas tu desimciu tukstanciu pabegeliu nuo karo kuriems dabar reikia gyvenamojo ploto, bet pasibaigus karui 1/5 ju gal ir pasiliks.
2023-05-03T17:24:10+03:00
Po 3 metų emigracijos grįžta tik 30%. Kol kas nematau, kaip tas karas galėtų baigtis anksčiau. Bet ne tik tame reikalas. Jau kuris laikas Vilniaus priaugį (nežinau kaip kitų miestų) lemia ne tik ir ne tiek provincija, kiek repatrijuojantys piliečiai, darbo migrantai, taip pat ekonominiai/politiniai migrantai iš Baltarusijos. Ukrainiečių migracija sukūrė vieną greitą piką, bet didžiųjų miestų gyventojų skaičiaus augimo tendencija jau nuo 2019 pradėjo rodyti į šiaurę.
2023-05-03T19:00:52+03:00
Karui pasibaigus reikės pinigų. Sugriuvusioje šalyje gali nelabai būti kur dirbti, tad dabartiniai pabėgėliai grįš, atvažiuos kitų. Ir šitie pabėgėliai neturės lemiančios įtakos NT rinkai.
2023-05-03T22:43:39+03:00
Laisvo NT yra fantastiniai kiekiai. Paprasti, eiliniai pažįstami žmonės turi nemažai nenaudojamo NT. Bandau konkrečiais pvz.: 1. Dabar dirbantis, bet už ~5 metų išeisiantis į pensiją gyvena sode pas draugę, butą laiko tuščią - "gal prireiks". Jo vaikai jau turi nuosavus būstus, jiems tas butas nereikalingas. Draugė vaikų neturi ir jiems mirus (tarkim po 5 - 20 metų) lieka nereikalingas butas ir neblogai įrengtas sodo namas. 2. Moteris gyvena Ispanijoje, ten ir vaikas jau užsikabinęs; Kaune turi tuščią butą, irgi laikomą "gal prireiks" atvejui ir naudojamą tik pagyvenimui savaitę ar dvi, grįžus kas metai ar du. Vėlgi yra sodas, tik su nekokiu nameliu. 3. Moteris gyvena Italijoje, vyras italas miręs, grįžti nesiruošia, turi ten namą. Vaikas gyvena Vilniuje, aprūpintas. Ji Kaune turi butą ir neseniai mirusi motina paliko didelį namą (Kaune). Butas taip pat skirtas paatostogavimui savaitei ar dviems kasmet, o namas jau spėjo tapti galvos skausmu, nes reikia prižiūrėti aplinką, o neužilgo dėmesio pareikalaus ir pats namas... 4. ~ 90 metų moteris gyvena viena savo name, vaikas Amerikoj, grįžti jau nebeplanuoja. 5. ...
2023-05-03T07:32:04+03:00
Gyventojų sumažėję milijonu per 30 metų, seni butai nesugriuvo, lietuviai virš 80% apsirūpininę savo būstu. Todėl paklausa menka, o kainos auga dėl bendro kainų augimo, nes įperkamumo prasme tai jos kritusios per tą patį laikotarpį.
2023-05-03T09:06:38+03:00
pridėkime kad ir gimstatumo tendencija nedžiuginanti - 2022 gimė 21.900 vaikų vs. 30.500 vaikų 2012 metais. Kainos auga/augo pripapižinkime ir dėl buvusios mažos skolinimosi kainos.
2023-05-03T09:30:41+03:00
Tik pamiršai, kad "butai" Balbieriškyje nepervažiuoja į Vilnių, Kauną ar Klaipėdą. Taip pat anksčiau vaikai ilgiau su tėvais gyvendavo, anksčiau susituokdavo/pradėdavo gyvenimą kartu.
2023-05-03T09:36:03+03:00
Nepamiršau, bet vos vos vln gyventojų padaugėjo, ne esmė
2023-05-03T10:20:53+03:00
Ant popieriaus vos vos padaugėjo. Nes oficialiai gyvena Balbieriškyje, nors ten duok die apsilanko tik vasarą.
Ne ant popieriaus Vilniuje koks +200 tūkst. gyventojų. Tiek pagal registracijas poliklinikose, naujo būsto statybas, automobilių kiekį.
2023-05-03T10:36:34+03:00
tai tik nuomonė, ne statistika, aš irgi pažįstu "vilniečių" jau antrą dešimtmetį Londone gyvenančių, čia juos terorizuoja su PSD, bet jie JK moka mokesčius, o čia registruoti
2023-05-03T10:54:44+03:00
Tendencijos keiciasi. Nuotolinio darbo galimybes, gerejanti susisiekimo sistema ir t.t. zmones vercia susimastyti ar butas vln ar geras namas 50 ar net 100 km uz situ triju didziuju miestu ribos.
2023-05-03T11:20:11+03:00
Turbūt vaikų neturite arba jau užaugę :)
2023-05-03T11:38:28+03:00
O tamsta imkite ir sudekite visus pliusus ir minusus del vaiku auginimo ir ugdymo Vilniuje ir mazeniame miestelyje (daznu atvykeliu i sostine atveju savo tevonijoje). ir tada ivertinkite ar tie isryskeje "trukumai" yra tokie dideli kad reiketu savo komforta keisti i dezute miesto pakrastyje kur vistiek turi gaisti po 2 ar 3 val kad tuos vaikus kazkur nuvezti ir pasiimti.
2023-05-03T12:56:17+03:00
Aš sau jau seniai susidėliojau ir daugiau nei 10 metų gyvenu miesto centrinėje dalyje :) Vaikai nuo pirmos klasės beveik visur patys nueina ir pareina ;) Mano komfortas apima ir namo bei teritorijos prie jo priežiūros nebuvimą.
O tendencijos tikrai gali pasikeisti, kai per COVID prisipirkę "sodybų" užsiknis su jų priežiūra ir sumanys jas parduoti :)
2023-05-03T13:36:05+03:00
Labai pritariu, man irgi svarbu centre, be namo priežiūros, galimybė visur pėsčiomis, o jei tokiau - oro uostas šalia.
2023-05-03T14:08:14+03:00
Kaip matote kiekvienas turi savus pomegius/interesus ir t.t. jums patinka miesto surmulys kiti ilgisi ramybes ir gamtos.
Jus sakote prisipirke sodybu "uzsiknis" su ju prieziura. bet tai kas jums matyt vargas kaip zoles pjovimas kitiems tai malonumas ir savitas sportas.
Tad nematuokit viska pagal savaji kurpaliu.
2023-05-03T14:44:58+03:00
Tas visiems tinka. Turiu sodybą, daugiau nei pora metų nesu ten nakvojęs. Žolę kaimynas nupjauna. Viduje viskas modernu- pirtys, dušai, virtuvė, galima gyventi, plotas didesnis nei mano butas, bet pasirodo tik svajonėse man tai patrauklu buvo. Gal kad provincijoje užaugau, atsikandęs aš tos romantikos
2023-05-03T15:55:15+03:00
Gal nejuokink su namo ir teritorijos priežiūra - per metus žolės pjovimas 6-10 kartų ir jei tingi, gali pasamdyti kaimyną kokį. Jei daržų neužsisėsi, tai ir nereikės jų prižiūrėti.
2023-05-03T16:00:32+03:00
Kiekvienam savo. as tik matau tendecija kad vis daugiau zmoniu nesibodi savo pagrindinio busto pirkti kelesdesimt km uz miesto. taip visur yra issukiu ir ju bus. Bet tai kas seniau atrodydavo nesuprantama kaip galima vienam mieste gyvent o kitam dirbt, dabar tampa iprastu dalyku. Nuotolinio darbo galimybes ir susisiekimo kokybes gerejimas leidzia zmonems lanksciau pasirinkti norima gyvenamaja vieta neaukojant savo karjeros galimybiu.
bet faktas kad yra zmoniu kuriu neistrauksi is miesto. zinau daug zmoniu kurie bute gyvena tik del to kad nereiketu nei zoles pjauti nei stogo remontuoti ir t.t.
2023-05-03T16:07:17+03:00
pasaulinė tendencija - miestai auga, kaimo gyventojų mažėja, nepamenu kelintais metais jų jau tapo mažiau 50% visame pasaulyje, Lietuvoje tai aname tūkstantmetyje įvyko.
2023-05-03T16:11:22+03:00
Tai ne tik žolės pjovimas, bet ir sniego kasimas bei krūva kitų einamųjų reikalų. Jeigu namie gyveni, tikrai žinai apie ką eina kalba. Žodžiu kiekvienam savo.
2023-05-03T16:16:28+03:00
Būtent, kiekvienam savo. Vis tik aš to nevadinčiau "tendencija", greičiau pavieniais atvejais. Mano draugų ir pažystamų ratas gan platus, bet dar negirdėjau nei vieno atvejo, kad kažkas su vaikais būtų atsisakęs gyvenimo mieste ir išsikraustęs už 50-100 km į kaimą/mažesnį miestelį. Dirbančių iš Tenerifės ar pan. porą mėn. per metus - taip, yra. Bet ir tai čia daugiau poros be vaikų arba su ikimokyklinukais.
2023-05-03T17:28:45+03:00
Statistika nerodo gyventojų daugėjimo nutolusiuose nuo pagrindinių miestų rajonuose. Gyventojų skaičius auga Vilniaus, Kauno, Klaipėdos rajonuose bei pajūrio kurortinėse savivaldybėse. Tad čia labai kazuistinis argumentas, ne iš duomenų, o iš asmeninio burbulo.
2023-05-03T19:02:09+03:00
Tai visada ciklais ėjo, iškeičia, po to bėga vėl arčiau miesto, bet tendencija eina dabar aiški, daugiau kraustosi į miestus, nei iš miestų atgal į kaimus.
2023-05-03T08:00:23+03:00
Viltis durniu motina, lauke vystytojai pavasario o pavasaris neatejo :D noras pirkti NT tik "dideja" palukanos toliau auga ir recesijoj esam lyderiai.
2023-05-03T09:31:24+03:00
Paimk ilgesnį laikotarpį, pvz. nuo 2019 metų. Ar vis dar lyderiai? Kitaip ciklai susidėliojo ir kol kas tiek.
2023-05-03T10:03:20+03:00
Kas buvo 2019 jau seniai parduota. Kalbam ka dabar holdina vystytojai. Ne musu verslui planuoti proaktyviai.
2023-05-03T10:21:59+03:00
Prie ko recesija ir parduoti būstai?
Iš ko sprendi, kad neplanuoja proaktyviai? Ir kaip gali suplanuoti karą bei to pasekmėje sparčiai keliamas palūkanas?
2023-05-03T17:23:15+03:00
Ne dėl karo palūkanos, dar iki jo buvo judesys. Bet jau diskutavom apie tai.
2023-05-03T19:03:15+03:00
Judesys buvo, toks efektas - nebūtų buvęs. Dabar buvo katalizatorius, vietoje ramaus perėjimo - staigus pokytis.
2023-05-03T09:11:54+03:00
gal redakcija galėtų papildyti straipsnį grafikais - kodėl vieni grafikai yra nuo 2017m., o kiti tik nuo 2022 - pvz. m2 kainos yra tik nuo 2022. Manau reikėtų taip pat nuo 2017, kad susidarytų aiškesnis vaizdas.
2023-05-03T13:41:28+03:00
Geras pastebėjimas.
2023-05-03T10:13:41+03:00
Kas investuojat Rontgen platformoj maždaug galit matyti kiek reali kvadrato savikaina. Pvz., Fino namai Vilniuj. (Šnipiškės). Paskola per kvadratą ~2500eur., LTV 67proc.
2023-05-03T11:22:02+03:00
Per kvadratą viso pastato su parkingu ar tik naudingo ploto?
2023-05-03T14:03:18+03:00
Naudingo (parduodamo) ploto.
2023-05-03T10:39:00+03:00
Apkraus dar mokesčiais ir dar sulėtės, išvažiuos ukrainiečiai, tai gal ir nuoma nukris, nors už komercines savo jau 10 metų negaliu pakelti - rinkoje su +10% pasiūla didelė, o geri nuomininkai nesimėto
2023-05-03T14:50:52+03:00
Išvažiuos ar pasibaigus karui ir trūkstant darbo vietų jie kaip tik užplūs?
2023-05-03T15:20:27+03:00
Vargu ar kris kaina, gal labiau paklausa. Sąstingis.
2023-05-03T11:10:40+03:00
Sąstingis baigsis kai dabar nupirkus už dabartinę kainą ir įrengus galima bus uždirbti kažką iš nuomos. Tam turi arba nuoma brangti, arba kaina kristi. Savo reikmėm perkančių yra mažai. Ekonomika neauga, tai nuomai brangti nėra pagrindo. Tokia situacija tęsis manau kokius 3-4 metus analogiškai kaip buvo kokiais 2011 metais. Kai kažkas kažką pastatydavo, kažkas kažką nupirkdavo, nei tiem, nei tiem labai neapsimokėjo, bet niekas labai ir neliūdėjo. Tai nebuvo bloga situacija.
2023-05-03T14:51:50+03:00
Sakote individualius namus tūkstančiais, didesniais mastais nei bet kada iki praėjusių metų, šluoja nuomai? :)
2023-05-03T15:15:09+03:00
Individualių namų etatinė istorija yra - šeima gyvena 1 miegamojo bute, tą butą nusprendžia išnuomoti, o nusipirkti 100m2 sublokuotą kotedžiuką ar namą, pagal galimybes :) Kotedžai netiesiogiai didina nuomos pasiūlą.
2023-05-03T19:04:24+03:00
Na iš mano aplinkos daugiau yra kas parduoda, kad įsigyti didesnį būstą. Mūsų šeimoje pardavėme vieną, pasilikome kitą. Tai nereiškia, kad naują NT stato nuomai.
2023-05-03T11:29:59+03:00
Įdomus rakursas: rinkoje kainos krenta, bet jei paimsit aruodo skelbimų vidurkį, norima gauti kaina netgi kyla lyginant kovą su balandžiu. Kas signalizuoja, kad pardavėjai ir nuomotojai dar nėra pasiruošę leisti kainų nepaisydami realios situacijos rinkoje. Vadinasi kainos gali laikytis dar kurį laiką, gal netgi ir metus.
2023-05-03T11:34:29+03:00
Tai jos tokios bus iki naujo ciklo pradžios. Koks tikslas imti ir prdavinėti NT, ypač jei jį pirkai ne investicijai?
2023-05-03T12:01:27+03:00
Tuoj su leverage pirke pasiduos. Paskutiniu metu neigiamom palukanom esant ir naiviam tikejimui kad palukanos NIEKADA nebebus teigiamos daug tokiu ziopliu priinvestavo.
2023-05-03T14:53:42+03:00
Bankas neskolino jei tavo pajamos negalėjotvarkytis su 5% Euribor'u, t.y. įmokos visų įsipareigojimų prie 5% Euribor'o viršijo 40%. De fakto jie skaičiavo arčiau 7-8% Euribor'ą šitam kriterijui. O jei paskolą ėmei anksčiau nei 2020 m., tai pajamos išaugo ženkliai ir reiktų 10% Euribor'o priversti parsiduoti.
2023-05-03T17:37:31+03:00
Gan įdomu stebėti, kas nugalės, ar Vystytojai, pardavinėdami ~40% mažiau butų nei jų ilgalaikis vidurkis, ar pirkėjai, kuriuos veikia atidėtos paklausos efektas ("Žėk, tėtuk, Petrauskai jau naujam bute metai kaip gyvena, o mes vis dar savo 1,5 kambario spaudžiamės"). Atsiremiu į prielaidą, kad didesnę dalį paklausos sumažėjimo lemia noras gauti geresnę kainą, o ne EURIBOR, nes šiaip ar taip 1/2 būstų buvo perkama Lietuvoje be banko paskolų.
2023-05-03T17:41:56+03:00
Pirkejas dabar nuomodamasis sutaupo. Tai pirkejui daryti kazkokius judesius isvis nera prasmes.
2023-05-03T18:01:21+03:00
Dar nesutaupo. Nuomotis verta dviem atvejais. Pirmas, standartinis, kada būsto neįperki, antras - kada gali įpirkti, tačiau bankui mokamos palūkanos (be paskolos grąžinimo) yra didesnės už nuomos kainą. Jei kiti rodikliai liktų nepakitę, reikia dar mažiausiai 3% Euribor augimo, kad antroji prielaida taptų tiesa.
2023-05-03T19:05:19+03:00
~40% ilgalaikio vidurkio, čia kas ilgalaikis vidurkis? Paskutiniai 2-3 metai piko?
2023-05-04T16:02:44+03:00
Paskutinių 10 metų vidurkis netoli 400 per mėnesį. Prieš 2022 keletą metų buvo daugiau.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
manau kad auksta busto kaina dar laikysis rugsejo/spalio... vis dar yra nemazai statomu projektu... reikia palaukti kol pastatys ir tada vystytojai prades mesti kainas i apacia nes negales pradedi nauju projektu kol esami pastatyti neparduoti... laikas dbr yra pirkejo naudai... panasu kad karas ukrainoje uzsites iki kitu metu, tai sudetingas laikotarpis tesis.. EURIBOR bus keliamas toliau, nes ES infliacija siekia ~7%... pradejo kristi nuomos kainos... tuoj kris ir busto kaina... manau busto kaina turetu kristi ~10-20% priklausomai nuo vietos...
Nt brangs del nesustojancios savikainos augimo, valdzios kiekviena ketvirti priimamu nauju taisykliu, kuriu kiekviena didina objekto savikaina 0,5-7-10%. Zemes sklypu mieste mazejima ir kainu augima. Palukanos normalios iki 5-7%. Jeigu varginingiausiam sluoksniui jau zopa ( tokiu yra iki 15%). Tai like 85%, kurie nori ir gali pirkt, bet delsia nes galvoja, kad kris kainos teks labai labai skaudziai nusivilt. Deja bet kasmet isigyti betkoki padoru NT bus tik brangiau ir brangiau.
Nt brangs del nesustojancios savikainos augimo, valdzios kiekviena ketvirti priimamu nauju taisykliu, kuriu kiekviena didina objekto savikaina 0,5-7-10%. Zemes sklypu mieste mazejima ir kainu augima. Palukanos normalios iki 5-7%. Jeigu varginingiausiam sluoksniui jau batai ( tokiu yra iki 15%). Tai like 85%, kurie nori ir gali pirkt, bet delsia nes galvoja, kad kris kainos teks labai labai skaudziai nusivilt. Deja bet kasmet isigyti betkoki padoru NT bus tik brangiau ir brangiau.
Klausimas del ko tas bustas perkamas. jei tai pirmasis seimos bustas tai zmones gal ir pirks arba prades rimciau vertinti nuoma kaip ekonomiska alternatyva. jei perkama investiciniais tikslais tada kyla klausimas ar ta graza verta idedamu investiciju, riziku ir pastangu. Cia kalbu apie butus. nes individualiu namu rinka turi atskirus kriterijus kainos tolerancijai.
Vos ne 50% butų prisipirkta nuomai. Jei nuoma apstos, niekam nebereiks papildomai, turi pinigų ar ne...
Tai kad dabar stroikių marža koks 50% išeina. Medžiagos pakrito, o darbai/maržos liko kosmose. Vietos nuolaidoms yra labai daug ir būtent vystytojai turėtų pirmieji mesti kainas kad greit atsikratyt, vis tiek su pliusu. O senas NT liks kabėt...
Turbut 2009m. neatsimeni. Jeigu ateinanti ziema bus saltesne, energetine krize uzdusintu NT pardavimus.
Viska atsimenu, ir pandemija, ir 2009, ka pirko, ko nepirko. Ka kalbejo 😉 o tie kas sneka apie marzas- kiek kvadratu siemet ir praeitais metais pastatet, kad zinot marzas? As 1500+🙃
Jei nuoma taps patrauklesnė, tai augs nuomos kainos. Laisvo NT nėra daug. Tada atsiras ir kas pirks investicijai.
Tai kokia marža gavosi? 1500 tai nedaug.
Kokie dar 50%? Naujuose pastatuose būna iki 50% atskirai, bet ne viso NT. Ir nuoma apstoti dėl kokios priežasties didmiesčiuose turėtų? Krizių metu kaip tik daugiau keliasi į centrus. Apstoti booking'as gali, tai čia senamiestyje pamuštų kainas nuomos. Galėtų į rinką išmesti iki šiol laikytus tuščius būstus, padidinant NT pasiūlą absoliučiai, bet tokių ir taip daug nėra, nes nebeapsimokėjo tuščią NT laikyti, kaip kad 2008.
Seneliumbai, kokį turtą išvystei? Ar tai tinkuoti kotedžai?
As statau tik individualius, brangesnius namus 150-220m2, ir dazniausiai pilnai irengiu.
Priklausomai nuo karo eigos laisvu nuomos plotu gali atsirasti pakankamai kas salygos nuomos kainu korekcija ir pasiula. patruklumas i tai investuoti individams kris. Kadangi jau nebera kosminiu vertes suoliu jau dabar dauguma nebesigundo i NT deti pinigus. Antra nuomos rinkos zaidimo taisykles pradeda keisti imones besiorentuojancios i projektus skirtus nuomos rinkai.
Nt brangs del nesustojancios savikainos augimo.... ////////////// Toliau nebeskaičiau ))))
Coool. Pagarba
Kaip karo eiga turi keistis, kad tuštėtų pagrindiniai miestai ir mums dar rūpėtų NT rinka Lietuvoje? Matau tik ekonomikos vystymosi, ir daug ilgesnio laikotarpio, kultūriniai pokyčiai, kai keliamasi į kaimą ir dirbama nuotoliu. Nauji projektai vis tiek yra nauji projektai. Tik kai bus perteklius nuomos rinkoje, dalis nusimes į pardavimą ir kažką realiai gali keisti NT kainas, t.y. kai stovi ilgą laiką NT tuščias. Jei nuomininkas nusipirks butą, tai NT paklausos sumoje nekeičia.
Kaip karo eiga itakoja? Tamsta bando diskutuoti nematydamas tu desimciu tukstanciu pabegeliu nuo karo kuriems dabar reikia gyvenamojo ploto, bet pasibaigus karui 1/5 ju gal ir pasiliks.
Po 3 metų emigracijos grįžta tik 30%. Kol kas nematau, kaip tas karas galėtų baigtis anksčiau. Bet ne tik tame reikalas. Jau kuris laikas Vilniaus priaugį (nežinau kaip kitų miestų) lemia ne tik ir ne tiek provincija, kiek repatrijuojantys piliečiai, darbo migrantai, taip pat ekonominiai/politiniai migrantai iš Baltarusijos. Ukrainiečių migracija sukūrė vieną greitą piką, bet didžiųjų miestų gyventojų skaičiaus augimo tendencija jau nuo 2019 pradėjo rodyti į šiaurę.
Karui pasibaigus reikės pinigų. Sugriuvusioje šalyje gali nelabai būti kur dirbti, tad dabartiniai pabėgėliai grįš, atvažiuos kitų. Ir šitie pabėgėliai neturės lemiančios įtakos NT rinkai.
Laisvo NT yra fantastiniai kiekiai. Paprasti, eiliniai pažįstami žmonės turi nemažai nenaudojamo NT. Bandau konkrečiais pvz.: 1. Dabar dirbantis, bet už ~5 metų išeisiantis į pensiją gyvena sode pas draugę, butą laiko tuščią - "gal prireiks". Jo vaikai jau turi nuosavus būstus, jiems tas butas nereikalingas. Draugė vaikų neturi ir jiems mirus (tarkim po 5 - 20 metų) lieka nereikalingas butas ir neblogai įrengtas sodo namas. 2. Moteris gyvena Ispanijoje, ten ir vaikas jau užsikabinęs; Kaune turi tuščią butą, irgi laikomą "gal prireiks" atvejui ir naudojamą tik pagyvenimui savaitę ar dvi, grįžus kas metai ar du. Vėlgi yra sodas, tik su nekokiu nameliu. 3. Moteris gyvena Italijoje, vyras italas miręs, grįžti nesiruošia, turi ten namą. Vaikas gyvena Vilniuje, aprūpintas. Ji Kaune turi butą ir neseniai mirusi motina paliko didelį namą (Kaune). Butas taip pat skirtas paatostogavimui savaitei ar dviems kasmet, o namas jau spėjo tapti galvos skausmu, nes reikia prižiūrėti aplinką, o neužilgo dėmesio pareikalaus ir pats namas... 4. ~ 90 metų moteris gyvena viena savo name, vaikas Amerikoj, grįžti jau nebeplanuoja. 5. ...
Gyventojų sumažėję milijonu per 30 metų, seni butai nesugriuvo, lietuviai virš 80% apsirūpininę savo būstu. Todėl paklausa menka, o kainos auga dėl bendro kainų augimo, nes įperkamumo prasme tai jos kritusios per tą patį laikotarpį.
pridėkime kad ir gimstatumo tendencija nedžiuginanti - 2022 gimė 21.900 vaikų vs. 30.500 vaikų 2012 metais. Kainos auga/augo pripapižinkime ir dėl buvusios mažos skolinimosi kainos.
Tik pamiršai, kad "butai" Balbieriškyje nepervažiuoja į Vilnių, Kauną ar Klaipėdą. Taip pat anksčiau vaikai ilgiau su tėvais gyvendavo, anksčiau susituokdavo/pradėdavo gyvenimą kartu.
Nepamiršau, bet vos vos vln gyventojų padaugėjo, ne esmė
Ant popieriaus vos vos padaugėjo. Nes oficialiai gyvena Balbieriškyje, nors ten duok die apsilanko tik vasarą. Ne ant popieriaus Vilniuje koks +200 tūkst. gyventojų. Tiek pagal registracijas poliklinikose, naujo būsto statybas, automobilių kiekį.
tai tik nuomonė, ne statistika, aš irgi pažįstu "vilniečių" jau antrą dešimtmetį Londone gyvenančių, čia juos terorizuoja su PSD, bet jie JK moka mokesčius, o čia registruoti
Tendencijos keiciasi. Nuotolinio darbo galimybes, gerejanti susisiekimo sistema ir t.t. zmones vercia susimastyti ar butas vln ar geras namas 50 ar net 100 km uz situ triju didziuju miestu ribos.
Turbūt vaikų neturite arba jau užaugę :)
O tamsta imkite ir sudekite visus pliusus ir minusus del vaiku auginimo ir ugdymo Vilniuje ir mazeniame miestelyje (daznu atvykeliu i sostine atveju savo tevonijoje). ir tada ivertinkite ar tie isryskeje "trukumai" yra tokie dideli kad reiketu savo komforta keisti i dezute miesto pakrastyje kur vistiek turi gaisti po 2 ar 3 val kad tuos vaikus kazkur nuvezti ir pasiimti.
Aš sau jau seniai susidėliojau ir daugiau nei 10 metų gyvenu miesto centrinėje dalyje :) Vaikai nuo pirmos klasės beveik visur patys nueina ir pareina ;) Mano komfortas apima ir namo bei teritorijos prie jo priežiūros nebuvimą. O tendencijos tikrai gali pasikeisti, kai per COVID prisipirkę "sodybų" užsiknis su jų priežiūra ir sumanys jas parduoti :)
Labai pritariu, man irgi svarbu centre, be namo priežiūros, galimybė visur pėsčiomis, o jei tokiau - oro uostas šalia.
Kaip matote kiekvienas turi savus pomegius/interesus ir t.t. jums patinka miesto surmulys kiti ilgisi ramybes ir gamtos. Jus sakote prisipirke sodybu "uzsiknis" su ju prieziura. bet tai kas jums matyt vargas kaip zoles pjovimas kitiems tai malonumas ir savitas sportas. Tad nematuokit viska pagal savaji kurpaliu.
Tas visiems tinka. Turiu sodybą, daugiau nei pora metų nesu ten nakvojęs. Žolę kaimynas nupjauna. Viduje viskas modernu- pirtys, dušai, virtuvė, galima gyventi, plotas didesnis nei mano butas, bet pasirodo tik svajonėse man tai patrauklu buvo. Gal kad provincijoje užaugau, atsikandęs aš tos romantikos
Gal nejuokink su namo ir teritorijos priežiūra - per metus žolės pjovimas 6-10 kartų ir jei tingi, gali pasamdyti kaimyną kokį. Jei daržų neužsisėsi, tai ir nereikės jų prižiūrėti.
Kiekvienam savo. as tik matau tendecija kad vis daugiau zmoniu nesibodi savo pagrindinio busto pirkti kelesdesimt km uz miesto. taip visur yra issukiu ir ju bus. Bet tai kas seniau atrodydavo nesuprantama kaip galima vienam mieste gyvent o kitam dirbt, dabar tampa iprastu dalyku. Nuotolinio darbo galimybes ir susisiekimo kokybes gerejimas leidzia zmonems lanksciau pasirinkti norima gyvenamaja vieta neaukojant savo karjeros galimybiu. bet faktas kad yra zmoniu kuriu neistrauksi is miesto. zinau daug zmoniu kurie bute gyvena tik del to kad nereiketu nei zoles pjauti nei stogo remontuoti ir t.t.
pasaulinė tendencija - miestai auga, kaimo gyventojų mažėja, nepamenu kelintais metais jų jau tapo mažiau 50% visame pasaulyje, Lietuvoje tai aname tūkstantmetyje įvyko.
Tai ne tik žolės pjovimas, bet ir sniego kasimas bei krūva kitų einamųjų reikalų. Jeigu namie gyveni, tikrai žinai apie ką eina kalba. Žodžiu kiekvienam savo.
Būtent, kiekvienam savo. Vis tik aš to nevadinčiau "tendencija", greičiau pavieniais atvejais. Mano draugų ir pažystamų ratas gan platus, bet dar negirdėjau nei vieno atvejo, kad kažkas su vaikais būtų atsisakęs gyvenimo mieste ir išsikraustęs už 50-100 km į kaimą/mažesnį miestelį. Dirbančių iš Tenerifės ar pan. porą mėn. per metus - taip, yra. Bet ir tai čia daugiau poros be vaikų arba su ikimokyklinukais.
Statistika nerodo gyventojų daugėjimo nutolusiuose nuo pagrindinių miestų rajonuose. Gyventojų skaičius auga Vilniaus, Kauno, Klaipėdos rajonuose bei pajūrio kurortinėse savivaldybėse. Tad čia labai kazuistinis argumentas, ne iš duomenų, o iš asmeninio burbulo.
Tai visada ciklais ėjo, iškeičia, po to bėga vėl arčiau miesto, bet tendencija eina dabar aiški, daugiau kraustosi į miestus, nei iš miestų atgal į kaimus.
Viltis durniu motina, lauke vystytojai pavasario o pavasaris neatejo :D noras pirkti NT tik "dideja" palukanos toliau auga ir recesijoj esam lyderiai.
Paimk ilgesnį laikotarpį, pvz. nuo 2019 metų. Ar vis dar lyderiai? Kitaip ciklai susidėliojo ir kol kas tiek.
Kas buvo 2019 jau seniai parduota. Kalbam ka dabar holdina vystytojai. Ne musu verslui planuoti proaktyviai.
Prie ko recesija ir parduoti būstai? Iš ko sprendi, kad neplanuoja proaktyviai? Ir kaip gali suplanuoti karą bei to pasekmėje sparčiai keliamas palūkanas?
Ne dėl karo palūkanos, dar iki jo buvo judesys. Bet jau diskutavom apie tai.
Judesys buvo, toks efektas - nebūtų buvęs. Dabar buvo katalizatorius, vietoje ramaus perėjimo - staigus pokytis.
gal redakcija galėtų papildyti straipsnį grafikais - kodėl vieni grafikai yra nuo 2017m., o kiti tik nuo 2022 - pvz. m2 kainos yra tik nuo 2022. Manau reikėtų taip pat nuo 2017, kad susidarytų aiškesnis vaizdas.
Geras pastebėjimas.
Kas investuojat Rontgen platformoj maždaug galit matyti kiek reali kvadrato savikaina. Pvz., Fino namai Vilniuj. (Šnipiškės). Paskola per kvadratą ~2500eur., LTV 67proc.
Per kvadratą viso pastato su parkingu ar tik naudingo ploto?
Naudingo (parduodamo) ploto.
Apkraus dar mokesčiais ir dar sulėtės, išvažiuos ukrainiečiai, tai gal ir nuoma nukris, nors už komercines savo jau 10 metų negaliu pakelti - rinkoje su +10% pasiūla didelė, o geri nuomininkai nesimėto
Išvažiuos ar pasibaigus karui ir trūkstant darbo vietų jie kaip tik užplūs?
Vargu ar kris kaina, gal labiau paklausa. Sąstingis.
Sąstingis baigsis kai dabar nupirkus už dabartinę kainą ir įrengus galima bus uždirbti kažką iš nuomos. Tam turi arba nuoma brangti, arba kaina kristi. Savo reikmėm perkančių yra mažai. Ekonomika neauga, tai nuomai brangti nėra pagrindo. Tokia situacija tęsis manau kokius 3-4 metus analogiškai kaip buvo kokiais 2011 metais. Kai kažkas kažką pastatydavo, kažkas kažką nupirkdavo, nei tiem, nei tiem labai neapsimokėjo, bet niekas labai ir neliūdėjo. Tai nebuvo bloga situacija.
Sakote individualius namus tūkstančiais, didesniais mastais nei bet kada iki praėjusių metų, šluoja nuomai? :)
Individualių namų etatinė istorija yra - šeima gyvena 1 miegamojo bute, tą butą nusprendžia išnuomoti, o nusipirkti 100m2 sublokuotą kotedžiuką ar namą, pagal galimybes :) Kotedžai netiesiogiai didina nuomos pasiūlą.
Na iš mano aplinkos daugiau yra kas parduoda, kad įsigyti didesnį būstą. Mūsų šeimoje pardavėme vieną, pasilikome kitą. Tai nereiškia, kad naują NT stato nuomai.
Įdomus rakursas: rinkoje kainos krenta, bet jei paimsit aruodo skelbimų vidurkį, norima gauti kaina netgi kyla lyginant kovą su balandžiu. Kas signalizuoja, kad pardavėjai ir nuomotojai dar nėra pasiruošę leisti kainų nepaisydami realios situacijos rinkoje. Vadinasi kainos gali laikytis dar kurį laiką, gal netgi ir metus.
Tai jos tokios bus iki naujo ciklo pradžios. Koks tikslas imti ir prdavinėti NT, ypač jei jį pirkai ne investicijai?
Tuoj su leverage pirke pasiduos. Paskutiniu metu neigiamom palukanom esant ir naiviam tikejimui kad palukanos NIEKADA nebebus teigiamos daug tokiu ziopliu priinvestavo.
Bankas neskolino jei tavo pajamos negalėjotvarkytis su 5% Euribor'u, t.y. įmokos visų įsipareigojimų prie 5% Euribor'o viršijo 40%. De fakto jie skaičiavo arčiau 7-8% Euribor'ą šitam kriterijui. O jei paskolą ėmei anksčiau nei 2020 m., tai pajamos išaugo ženkliai ir reiktų 10% Euribor'o priversti parsiduoti.
Gan įdomu stebėti, kas nugalės, ar Vystytojai, pardavinėdami ~40% mažiau butų nei jų ilgalaikis vidurkis, ar pirkėjai, kuriuos veikia atidėtos paklausos efektas ("Žėk, tėtuk, Petrauskai jau naujam bute metai kaip gyvena, o mes vis dar savo 1,5 kambario spaudžiamės"). Atsiremiu į prielaidą, kad didesnę dalį paklausos sumažėjimo lemia noras gauti geresnę kainą, o ne EURIBOR, nes šiaip ar taip 1/2 būstų buvo perkama Lietuvoje be banko paskolų.
Pirkejas dabar nuomodamasis sutaupo. Tai pirkejui daryti kazkokius judesius isvis nera prasmes.
Dar nesutaupo. Nuomotis verta dviem atvejais. Pirmas, standartinis, kada būsto neįperki, antras - kada gali įpirkti, tačiau bankui mokamos palūkanos (be paskolos grąžinimo) yra didesnės už nuomos kainą. Jei kiti rodikliai liktų nepakitę, reikia dar mažiausiai 3% Euribor augimo, kad antroji prielaida taptų tiesa.
~40% ilgalaikio vidurkio, čia kas ilgalaikis vidurkis? Paskutiniai 2-3 metai piko?
Paskutinių 10 metų vidurkis netoli 400 per mėnesį. Prieš 2022 keletą metų buvo daugiau.