Pardavinėję viešbučio patalpas kaip butus teisme užtarimo nerado

VAAT konstatavo, kad tiek bendrovei „Karolinos turas“, kuri sostinės Karoliniškių mikrorajone vystė nekilnojamojo turto (NT) projektą „Karolinos parkas“, tiek agentūrai „NT partneriai“, kuri organizavo reklaminę kampaniją, tenka prisiimti atsakomybę, kad NT projekte „Karolinos parkas“ parduodamos viešbučio patalpos buvo reklamuojamos kaip butai. Teismas pripažino, kad už šį Reklamos įstatymo pažeidimą Konkurencijos taryba pagrįstai įmonėms skyrė baudas po 8.688 Eur, praneša Konkurencijos taryba.
2017 m. tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba išsiaiškino, kad bendrovei „Karolinos turas“ išduotame Vilniaus miesto savivaldybės leidime rekonstruoti statinį buvo numatyta būsima viešbučių paskirtis, tačiau NT projektas „Karolinos parkas“ buvo plačiai reklamuojamas kaip gyvenamasis. Bauda skirta ne tik NT projekto vystytojui, bet ir su ja tarpininkavimo sutartį sudariusiai agentūrai „NT partneriai“, kuri žinojo arba turėjo žinoti, kad patalpos, reklamuojamos kaip butai, yra negyvenamosios paskirties, teigia Konkurencijos taryba.
VAAT patvirtino Konkurencijos tarybos išvadą, kad „NT partneriai“ turi atsakyti už Reklamos įstatymo pažeidimą kaip reklamos paslaugų teikėja.
„Karolinos turo“ pajamos 2016 m. siekė 9,9 mln. Eur, o grynasis pelnas – 172.000 Eur. 2015 m. atitinkamai 1,1 mln. Eur ir 67.000 Eur, rodo „Creditinfo“ pateikiami Registrų centro duomenys.
„NT partneriai“ 2016 m. gavo 0,53 mln. Eur pajamų ir uždirbo 36.000 Eur grynojo pelno, kai 2015 m. atitinkamai 0,32 mln. Eur ir 41.000 Eur.
Pardavėjai turi nurodyti paskirtį
VŽ rašė, kad Konkurencijos taryba dar pernai atkreipė NT pardavėjų, agentūrų, brokerių, taip pat Lietuvos nekilnojamojo turto agentūrų bei Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijų dėmesį, kad NT reklamose turi būti aiškiai ir tiksliai nurodoma siūlomų įsigyti patalpų bei statinių paskirtis.
„Tokios informacijos pateikimas yra būtina sąlyga siekiant išvengti vartotojų galimo klaidinimo“, – aiškina Konkurencijos taryba.
Konkurencijos ekspertai, vykdydami reklamos priežiūrą, pastebi, jog gana dažnai NT reklamose nurodoma, kad parduodami butai, būstai, apartamentai, tačiau nutylima siūlomų įsigyti patalpų bei statinio, kuriame yra parduodamos patalpos, paskirtis. NT pardavėjams, agentūroms ir brokeriams adresuotame Konkurencijos tarybos rašte akcentuojama, kad tokios informacijos pateikimas yra būtina sąlyga siekiant išvengti vartotojų galimo klaidinimo, nes priklausomai nuo patalpų bei statinio paskirties (gyvenamosios ar negyvenamosios) skiriasi kokybiniai ir techniniai jų reikalavimai, pavyzdžiui, gyvenamosios paskirties patalpoms taikomi griežtesni apšvietimo, triukšmo izoliacijos reikalavimai.