Nuo karantininio pietų į namus eksperimento išaugo iki 40.000 klientų

„Mokslininkai“ – COVID-19 darbo vaisius. Tuo metu, kai visi užsidarinėjo, mes plėtėmės ir sukūrėme pietų užsakymo programėlę, vežėme juos fiziniams asmenims, net po 2 sriubas į skirtingus miesto taškus. Taip sukūrėme platų nuolatinių klientų tinklą“, – VŽ sako J. Šlapelienė, UAB „Riekė“ bendraturtė.
Ji skaičiuoja, kad 2024 m. buvo aptarnauta 40.000 namų ūkių – tiek pietų pristatymo adresų sukaupta. Dabar vienas „Mokslininkų“ restoranas per pietus aptarnauja maždaug 200 žmonių, bet dar daugiau užsakymų išvežiojama – tiek pavieniams klientams, tiek įmonių ir kitų organizacijų kolektyvams.
„Turime nuolatinių klientų, kurie užsisako internetu, taip pat „Mokslininkai“ turi ir didelį verslo klientų portfelį – vežame pietus į daug įmonių, kurios užsako po 250 porcijų per dieną“, – vardija J. Šlapelienė.
Bendrovei „Riekė“ priklauso ir dar du prekių ženklai: „Skonio slėnis“, teikiantis maitinimo renginiams paslaugas, ir „Kristoforas“ – pernai lapkritį atidarytas restoranas Vilniaus rotušėje.
Mokslininkų g. – „Mokslininkai“
„Mokslininkų“ pietų restoranai veikia Visoriuose, Naujamiestyje – Vilniaus Universiteto Medicinos fakultete ir verslo centre „Skraja“.
„Pirmasis restoranas buvo adresu Mokslininkų g. 6A – taip ir gimė pavadinimas „Mokslininkai“, – paaiškina pašnekovė.
„Mokslininkai“ dienos pietų paslaugą prieš kelerius metus, per COVID-19 pandemiją, suderino su technologijomis: sukūrė internetinę pietų užsakymo platformą, o patys įmonės darbuotojai išvežiodavo klientams į namus. Taip yra ir dabar „Riekė“ turi nuosavą autoparką.
„Patys išvežiojame maistą, tai yra unikalu. Nesinaudojame platformų paslaugomis, nes „Wolt“ ir „Bolt Food“ ima didelį procentą nuo užsakymų ir mums geriau apsimoka susipirkti automobilius ir turėti savo kurjerius, kurie yra lankstesni. Šiuo modeliu nesiskundžiame“, – sako viena iš „Mokslininkų“ įkūrėjų.
J. Šlapelienė sako, kad „Mokslininkų“ idėja kilo tada, kai pradėjo dirbti su stipriais IT specialistais, į kuriuos tąkart kreipėsi dėl „Riekės“ valdomo „Skonio slėnio“ restorano, įsikūrusio viename iš verslo centrų, reklamos.
„Atėjus COVID-19, kartu su jais norėjome paskleisti žinią apie dienos pietus internete, – sako J. Šlapelienė. – Tada tai buvo valdomas procesas. Pavyzdžiui, per dieną pagamindavome 300 porcijų cepelinų, o mūsų modelis, tada dar valdomas rankomis, ne programėlė, parduodavo, pavyzdžiui, po 500 porcijų per dieną“, – pasakoja pašnekovė.
J. Šlapelienė sako, kad tuo metu kūrybinių procesų būta sunkių, tačiau vėliau bendrovė pasinaudojo Europos Sąjungos investicijomis pagal priemonę „E. komercijos modelio diegimas“ ir patobulino sprendimą.
„Tada sukūrėme sprendimą, kad kiekvienas darbuotojas, užsisakantis pietus, gali pasirinkti ir norimą garnyrą. Žingsnis po žingsnio tobulinome sistemą, priėjome iki norimo metodo, bet tobulybei ribų nėra – ateina dirbtinis intelektas, toliau kalbame apie tolimesnius modelius ir nesiruošiame sustoti“, – sako J. Šlapelienė.
Paklausta, ar technologijos maitinimo versle leidžia reikšmingai sutaupyti, pašnekovė sako, kad jos vis tiek negali pakeisti žmogaus darbo maitinimo srityje ir dar pačios kainuoja brangiai.
„Žmonių vis tiek reikia. Pavyzdžiui, dienos pietų restorane klientai užsakymą pateikia planšetėje, bet vis tiek reikia, kad šalia būtų žmogus – ar pamiršta maistą, ar užsikalba eilėje, reikia pasakyti, kad štai jūsų eilė atėjo, – darbuotojas vis tiek reikalingas“, – sako J. Šlapelienė.
Pietautojų srautas didėja
Maitinimo sektoriui susiduriant su sunkumais, kai kurie restoranų verslo atstovai sako, kad pastebimai mažėja ir klientų srautai. Tačiau „Mokslininkai“, dirbantys dieną (restoranai veikia nuo 10 iki 16 val., maisto pristatymo į namus paslauga nuo 11 iki 17 val.) sako skųstis negali.
„Pas mus srautas didėja. Galbūt tai lemia mūsų kainų politika“, – sako J. Šlapelienė.
Pagal vienos dienos valgiaraštį internete, antri patiekalai kainuoja nuo 5 Eur iki 9,5 Eur, sriubos – nuo 2,2 Eur iki 4,2 Eur.
VŽ rašė, kad dienos pietų kaina kai kuriuose Lietuvos miestuose artėja link 10 Eur, maitinimo įstaigos dėl daugybės veiksnių kainodarą priverstos keisti nuolat, o kai kurie šiemet iš tiekėjų naujas kainas gavo jau ne po kartą.
„Nenorime gąsdinti klientų, bet kaip tik darome produktų kainų analizę. Visi gąsdina, kad kainos ir parduotuvėse, ir pas tiekėjus kils. Tad galimas variantas, kad mūsų pietų kaina padidės maždaug 5%, bet stengiamės išlaikyti savo klientus ir būti patrauklūs rinkoje“, – VŽ sako J. Šlapelienė.
Bendrovei „Riekė“ priklauso ir dar du prekių ženklai: „Skonio slėnis“, teikiantis maitinimo renginiams paslaugas, ir „Kristoforas“ – pernai lapkritį atidarytas restoranas Vilniaus rotušėje.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai