„Via Lietuva“ pradėjo vertinti e. tollingo sistemos nuomos pasiūlymus, sutartis – „greitu metu“
„Tiekėjų susidomėjimas rodo, jog Lietuvos rinkliavos sistemos modernizavimas laikomas aktualiu ir įgyvendinamu“, – pranešime sakė bendrovės finansų ir turto valdymo grupės vadovas Mindaugas Kekys.
„Tikimės, kad po išsamaus vertinimo etapo greitu metu pereisime prie nuomos sutarties sudarymo“, – pridūrė jis.
Bendrovė neatskleidžia, kiek paraiškų gavo konkursui.
„Gauta tikrai daugiau nei viena paraiška“, – BNS teigė Eglė Nemanytė, „Via Lietuvos“ atstovė.
Kaip VŽ skelbė anksčiau, originalus paraiškų pateikimo terminas birželio mėnesį buvo atidėtas du kartus, dar labiau mažinant tikimybę spėti paleisti sistemą numatytu laiku – 2026 m. sausio 1 dieną.
Kaip skelbė BNS, birželio viduryje Panevėžio apygardos teismas atmetė e. tollingo diegimo konkursą anksčiau laimėjusios, bet dėl teisinių ginčų jo įgyvendinti negalėjusios bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones. Tai buvo antrasis įmonės teisinis bandymas stabdyti nuomos konkursą.
Jis paskelbtas po to, kai balandžio 18 dieną buvo galutinai nutrauktas sistemos sukūrimo konkursas ekspertams įvertinus, kad jo dokumentai turi esminių trūkumų ir „Via Lietuva“ negali įsigyti tinkamai ir saugiai veikiančios sistemos.
Sistemos diegimo konkursas teismuose buvo įstrigęs daugiau nei dvejus metus.
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis yra sakęs, kad e. tollingą galėtų kurti pati „Via Lietuva“, o su įmone „Proit“ reikia išsiskirti taikiai.
Kaip BNS rašė anksčiau, e. tollingas yra svarbi kuriamo valstybinio Kelių fondo dalis – iš sistemos kasmet tikimasi surinkti iki 200 mln. eurų, kai visas fondas turėtų generuoti apie 400 mln. eurų.
Viliamasi, kad Kelių fondas pradės veikti nuo kitų metų, o e. tollingas pakeis dabartines vinjetes.