G. Žiemelis: „Avia Solutions Group“ šiemet tikisi pasiekti 3 mlrd. USD apyvartą

„Iki šiol visų metų rezultatus lyginome su tuo, kas buvo pasiekta iki COVID-19 pandemijos, – ketvirtadienį Vilniuje surengtoje konferencijoje pasakojo nuotoliniu būdu dalyvavęs ASG įkūrėjas ir vadovas. – 2019-ieji tapo aviacijos atskaitos tašku: tuomet pervežta daugiausiai keleivių (4,5 mlrd.), naudota daugiausiai lėktuvų (virš 26.000) ir kiti rodikliai. Tačiau 2024-aisiais mes jau viršijome ikipandeminį lygį: IATA (Tarptautinė oro transporto asociacija – VŽ) ir kiti rinkos dalyviai tikisi, kad šiemet rinka sudarys 104% 2019-ųjų rezultato.“
Trūksta transporto
Kalbėdamas apie dabartinę padėtį aviacijos rinkoje, G. Žiemelis atkreipė dėmesį, kad du didžiausi orlaivių gamintojai – JAV aviacijos kompanija „Boeing“ir su ja konkuruojanti Europos „Airbus“ vis dar nepasiveja savo gamybos planų. Jie, pasak verslininko, ketina tai padaryti tik 2026–2029 m.
„Ekosistema ir tiekimo grandinė vis dar yra sutrikdytos, kompanijos tvirtina, kad tik 2026-iais bus galima grįžti prie normalios veiklos. Nuo 2019 m. jie abu klientams nepristatė 3.400 siauro fiuzeliažo ir 1.200 plataus fiuzeliažo lėktuvų, – pasakojo ASG vadovas. – Tačiau tuo metu oro transportas grįžo į ankstesnį lygį, todėl senesni keleiviniai lėktuvai, kurie turėjo būti konvertuoti į krovininius arba patraukti iš eksploatacijos, tebeskraido, jų savininkams pratęsiant lizingo sutartis. Aviacijos kompanijos jaučia pajėgumų trūkumą, tačiau neturi kuo jo kompensuoti.“
Šiame kontekste G. Žiemelis pasidžiaugė, kad ASG rudenį pateikė užsakymą 40-čiai „Boeing 737 MAX“ lėktuvų su galimybe šį užsakymą praplėsti dar 40-čia orlaivių.
„Geriausiai dirbančios kompanijos, kaip „Ryanair“ ar „Southwest“, savo užsakymus daro tada, kai gamintojai gyvena ne geriausius laikus. Manau, kad tokios sąlygos bus palankios ir mūsų organizacijai. Nauji lėktuvai leis mažinti triukšmo lygį, taršą ir leis skraidyti tolimesnius atstumus“, – aiškino grupės vadovas.
Jis nurodė, kad šio sandorio vertė siekia 5 mlrd. USD.
Mato daug galimybių
Verslininkas taip pat pasakojo apie nesibaigiančias galimybes krovininio oro transporto sektoriuje, kurį augina naujas teritorijas siekiančios užkariauti ir per dvi dienas nuo užsakymo prekes pristatyti skubančios kinų e. komercijos bendrovės, kaip „Temu“, „Shein“, „AliExpress“. Jos, pasak G. Žiemelio, mobilizavo krovinines aviacijos bendroves, dėl ko šių pelnai dabar 80–85% viršija ikipandeminį lygį.
„E. komercijos įmonėms reikia oro transporto. Sandėliai tam nėra paruošti ir jos naudojasi plataus fiuzeliažo lėktuvų pajėgumais, taip sunešdamos rekordinius pelnus jų operatoriams“, – sako jis. ASG vadovas nurodo, kad dabar kinų e. komercijos platformos palaikys plataus fiuzeliažo lėktuvų poreikį dar bent artimiausius 3 metus.
Dar viena grupės sėkmės priežastimi tapo labai išaugusi pagrindinės ASG veiklos – lėktuvų nuomos su įgula, priežiūra ir draudimu (ACMI) paklausa.
„Laikai pasikeitė ir aviacijos kompanijos ACMI paslaugą vertina visiškai kitaip, nei prieš 5 ar 6 metus, kai ja naudodavosi tik tada, kai nebūdavo jokių kitų galimybių, ištikus techninėms problemoms, streikuojant pilotams ar panašiomis aplinkybėmis“, – dėstė grupės vadovas. Dabar šią paslaugą vis daugiau reisinių oro linijų naudoja kaip papildomą resursą, leidžiantį efektyviau prisitaikyti prie sezoniškumo ar kintančių rinkos poreikių.
Taikinyje – naujos šalys
G. Žiemelis kaip svarbiausius metų pasiekimus vardijo grupę papildžiusias įmones su oro vežėjo operatoriaus sertifikatais Australijoje, Turkijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Indonezijoje. Jis taip pat paskelbė, kad šiuo metu baigiama tokius sertifikatus gauti Brazilijoje, Tailande, Filipinuose ir Malaizijoje – šiose šalyse kuriamos bendrovės pradės veikti per artimiausią pusmetį.
„Manau, kad esame vienintelė organizacija pasaulyje, kuri per metus įsteigė keturias veikiančias aviacijos bendroves“, – sakė ASG vadovas. Jis savo kalboje nė žodžiu neužsiminė apie praėjusią gegužę sustabdytą Islandijos aviacijos bendrovės „Bluebird Nordic“ veiklą.
Ikipandeminius laikus pagaliau pranokę aviacijos metai pasaulinėje aviacijoje atnešė rekordinių pajamų kelioms grupės įmonėms – daugiau, nei 70-yje veiklos vietų dirbančiai lėktuvų remonto įmonei „FL Technics“ ir antžeminio aptarnavimo bendrovėms BGS bei „Aviator“.
Tikisi 3 mlrd. USD
Anksčiau per tris metų ketvirčius perkopusi per 2 mlrd. Eur pajamų ribą grupė šiemet lipa dar toliau.
„Galutiniai skaičiai tebėra skaičiuojami, bet mes tikimės, kad grupės konsoliduotos pajamos šiemet perkops per 3 mlrd. USD ribą. Tada mes patektume į 25 didžiausių pasaulyje aviacijos kompanijų sąrašą“, – konferencijoje tvirtino G. Žiemelis.
Jis nurodė, kad šiuos metus ASG baigs su 222 naudojamais orlaiviais, nors per 2025 m. parką numatoma padidinti tik 8 vienetais, pasiekiant 230 vienetų ribą. Mažą planuojamą oro laivyno prieaugį kitais metais G. Žiemelis paaiškino brangiu lizingu.
ASG pirminė įmonė registruota Airijoje, o dauguma antrinių įmonių – Lietuvoje. Iš viso grupė veikia daugiau, nei 60-yje valstybių. Jos didžiausi akcininkai yra G. Žiemelis, JAV kapitalo investicijų bendrovė „Certares Compass“ ir verslininkas Vaidas Barakauskas.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai