Iš Kauno į Nidą nuo birželio 6 d. plukdins istorinė „Raketa“

Šis maršrutas buvo ypač populiarus sovietmečiu, kai iš Kauno į Nidą vasaromis Nemunu kasdien išplaukdavo trys tokie laivai, atstumą į vieną pusę 70 km/val. greičiu įveikdavę maždaug per pusketvirtos valandos.
Dabar vienas iš tų laivų, pagamintas 1963 metais, kursuos istoriniu maršrutu.
Po daugiau nei 2 mėn. trukusio remonto darbų, renovuota ir atnaujinta „Raketa“ pirmiausia bus nuleista į vandenį VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) žiemos uoste ir tikrinama dar porą savaičių, pranešė VVKD.
Rekonstruojant laivą buvo atnaujintas jo korpusas, pakeisti svarbūs mazgai. „Raketoje“ yra 58 sėdimos vietos bei vietos dviračiams.
Skelbiama, jog naujieji „Raketos“ savininkai, Všį „Vandens kelias“, įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60–70 km / val., kelionė iki Nidos turėtų užtrukti apie 3,5–4 valandas, atgal į Kauną kateris plauks šiek tiek trumpiau. Toks greitis pasiekiamas dėl ypatingos konstrukcijos – specialių menčių.
Kaune keleiviai į laivą bus įlaipinami uoste prie „Combo“ klubo, Nidoje – senajame uoste.
Jau paskelbta, jog laivas iš Kauno išplauks ketvirtadieniais, penktadieniais ir šeštadieniais.
Iš Nidos ketvirtadieniais ir penktadieniais laivas 15.30 val. išplauks atgal, savaitgalio maršrutas iš Nidos numatytas sekmadienį.
Skelbiama, jog bilietas iki birželio 24 d., t. y., Joninių, kainuos 29 Eur, po šios datos jis neturėtų viršyti 49 Eur, „tačiau tai priklauso nuo rėmėjų“.
Planuojama, jog „Raketa“ iš Kauno į Nidą ir atgal plaukios nuo birželio 6 d. iki rugsėjo pabaigos.
Ne pirmas bandymas
Sovietmečiu Lietuvoje plaukiojo apie 10 „Raketų“, vasarą į pajūrį kasdien išplaukdavo trys greitaeigiai kateriai.
Lietuvai atgavus Nepriklausomybę ir išaugus degalų kainoms („Raketos“ nuo Kauno iki Nidos sudegindavo apie 1.000 litrų dyzelino), šis maršrutas sunyko ir 1995 m. buvo visiškai panaikintas.
Skelbiama, jog kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nesėkmingai. 2005 m. verslininkas Alfredas Eitutis keliautojus ėmė plukdyti Nemunu dviem „Raketos“ tipo laivais – „Aiste“ ir „Kriste“. Deja, ir šis bandymas nebuvo sėkmingas, o nuo 2010 m. „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.
Šiemet VVKD atgaivinus krovininę laivybą, o keleivinius laivus įsigijus naujiems savininkams, vėl bandoma įpūsti gyvybės laivybai Nemunu.
Pasak Vladimiro Vinokurovo, VVKD generalinio direktoriaus, netrukus į reguliarius reisus išplauks ir keleivinis laivas „Vilkija“, o Kaunas palengva pasijus esantis miestu prie upės.