2024-03-29 20:38

VŽ bando: ar gali kiniškas NIO ET5 pranokti „Teslą“

Elektromobilis NIO ET5. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Elektromobilis NIO ET5. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Kiniški automobiliai plūsta į Europą“ – tokia pastarojo meto žinutė skamba visoje Europos Sąjungoje (ES), kur raginama vienytis, didinti muitus, skirti daugiau finansavimo vietoje gaminamų elektromobilių plėtrai. Kalbama, kad grėsmė tokia, jog ant kortos – visa Europos automobilių pramonės ateitis. Visgi į Lietuvą kiniški automobiliai, ypač nauji elektromobiliai, dar tik atkeliauja.

Pirmąja kregžde tapo „JMA centras“, kurio salone, be jau įprastų „Subaru“ automobilių, atsiras ir kiniškų „Great Wall Motors“ gaminių. Antri apie prekybą kiniškais automobiliais paskelbė UAB „Kokybiški auto“, kurių kieme atsirado elektrinis NIO ET5. Prie pastarojo vairo sėdo ir VŽ.

Lygiuojasi ne tik į „Teslą“

NIO ET5 Europoje siūlomas su sedano ir universalo kėbulu, bandyti teko aptakų sedaną. Teigiama, kad šis kiniškas „premium“ segmento modelis yra rimčiausias konkurentas „Tesla Model 3“, visgi gamintojas neslepia, kad taikosi ir į kitus tradicinius Europos ženklus kaip „Mercedes-Benz“ ar „Porsche“. Tarp konkurentų yra ir „Hyundai Ioniq 6“ bei „BMW i4“ modeliai.

52795
130817
52791