Nelikus vakarietiškų, rusai nenoriai persėda į kiniškus automobilius
Analitinės agentūros „Autostat“ ir konsultacinės bendrovės PPK duomenimis, tokių Kinijos gamintojų, kaip „Haval“, „Cher“ ir „Geely“ pardavimai dabar sudaro beveik 40% Rusijos naujų automobilių pardavimų.
Iki Rusijos Ukrainoje pradėto karo (2022 m. sausio–vasario mėn.) ši dalis sudarė mažiau nei 10%.
Kinai perima automobilių prekybą
Kaip rašo „Reuters“, kinai pasinaudojo galimybe, atsiradusia pasitraukus tokioms įmonėms kaip „Renault“, „Nissan“ ir „Mercedes“.
„Reuters“ kalbinti Rusijos automobilių pirkėjai ir prekybos atstovai mano, kad kai kurių kiniškų automobilių kokybė yra prastesnė nei konkurentų Vakaruose, o pramonės ekspertai teigė, kad Kinijos gamintojai turi pagerinti savo reputaciją, net jei jų rinkos dalis sparčiai auga.
28 metų Stepanas, kuris vis dažniau vairuoja kiniškus automobilius, kai naudojasi dalijimosi automobiliais paslaugomis, yra vienas iš tų, kuriuos reikia įtikinti. Tarp jo nusiskundimų buvo važiavimo sklandumas.
„Man pavyko nusipirkti „Škodą“ 2022 metais. Jei norite sužinoti mano sąžiningą nuomonę, skirtumas (su kiniškais automobiliais) yra didžiulis", – „Reuters“ sakė Maskvos „Favorit Motors“ salone pakalbintas vairuotojas.
Čekijos automobilių gamintoja „Škoda Auto“, priklausanti „Volkswagen Group“ ir viena iš kelių Vakarų automobilių gamintojų, turėjusių vietinę automobilių gamybą, baigia sudaryti sandorį dėl savo turto Rusijoje pardavimo po Vakarų sankcijų, kurios buvo įvestos. kai Maskva praėjusių metų vasarį pasiuntė karius į Ukrainą.
Pirko, nes su „Volvo“ varikliu
Pirkdamas naują kinišką automobilį 74 metų Aleksandras ieškojo tokio, kuriame būtų panaudotos švediškos technologijos.
„Tikiu, kad laikui bėgant patikimumas pagerės, – sakė jis. – Pavyzdžiui, žinau, kad („Geely“) „Tugella“ turi „Volvo“ variklį. Dėl to pirkau šį automobilį.“
Augančio bendradarbiavimo ženklas – Kinijos „Haval“ dabar gamina automobilius vietoje, o Maskvoje atgimęs sovietmečio „Moskvich“ naudoja Kinijos JAC variklio dalis, dizainą ir inžineriją.
Tačiau dar viena vartotojų problema yra kaina.
Trečiasis „Moskvich“ modelis kainuoja apie 2 mln. RUB (22.000 Eur). Populiariausio Rusijoje parduodamo automobilio „Lada Granta“ kainos prasideda nuo maždaug 680 000 RUB (7.500 Eur)
„(Kinai) atveža daug automobilių, bet jei kalbėsime apie kainą, o ne apie kokybę, pigių automobilių apskritai nėra“, – sakė Maksimas Kadakovas, žurnalo „Vairuoju“ vyriausiasis redaktorius.