Automobilių gamintojai: taršą galime mažinti dar labiau, bet reikia vyriausybių indėlio

Europos keliami CO2 mažinimo tikslai turi būti tiesiogiai susiję su elektromobilių įkrovos taškų ir vandenilio užpildymo stočių plėtra, teigia automobilių gamintojų asociacija ACEA.
„Didžiulės mūsų pramonės investicijos į alternatyviu kuru varomas transporto priemones atsiperka – praėjusiais metais beveik kas dešimtas ES registruotas naujas automobilis buvo varomas elektra. Tačiau šią tendenciją galima išlaikyti tik tuo atveju, jei vyriausybės imsis atitinkamų investicijų į infrastruktūrą“, – sako Oliveris Zipse, BMW generalinis direktorius ir ACEA prezidentas.
Todėl, jo teigimu, bet kokie nauji reikalavimai dėl automobilių išmetamo CO2 kiekio turi žengti koja kojon su atitinkama infrastruktūros plėtra.
„Automobilių gamintojai yra visiškai pasiryžę siekti, kad mobilumas vyktų be anglies pėdsako, ir mes galime labai greitai rinkai pristatyti reikiamas technologijas. Bet tai negali būti vienpusis įsipareigojimas. Visuotinio tikslo – sumažinti transporto išmetamą CO2 kiekį – sėkmė iš esmės priklauso nuo tinkamos infrastruktūros. Tikimės, kad Europos Komisija atras tinkamą balansą tarp pramonės ir ES valstybių tikslų“, – teigia O. Zipse.
Europos Komisijos keliami tikslai numato, kad transporto išmetamo CO2 kiekis iki 2030 m. turi būti sumažintas daugiau kaip trečdaliu.
ACEA skaičiuoja, kad norint pasiekti šį tikslą, visoje Bendrijoje reikia įrengti mažiausiai 3 mln. viešų įkrovos vietų elektromobiliams, tačiau šiuo metu jų yra tik apie 225.000.