Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 12:56
2025-08-07 20:20
2025-07-29 16:37
2025-07-04 15:01
2025-06-29 19:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Kokie glusiai is Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos atstovybes ES formavo ar is kur bebutu formavo ir derino Lietuvos pozicija? Viena skurdziausiu ES saliu, kurioje labai saltas klimatas ir ziema mazai efektyvios elektrines transporto priemones, ragina nuo tam tikro laiko uzdrausti benzininius ir dyzelinius variklius? Gerai, kad lenkai protingesni, tai sustabdys sias nesamones....
Tai kad nėra jokių problemų žiemą su elektriniais automobiliais. :)
Čia apie kokią šalį kalbi? Nes jei apie Lietuvą, tai laikas prasikrapštyti akis nuo 90-ųjų traiškanų. Vidutinės lietuvių pajamos aplenkė graikų, portugalų ir ispanų. Už metų kitų aplenks ir italus. Tokie lenkai, vengrai ar latviai, su kuriais kažkada lygiavomės, jau seniai verkia kamputyje.
Pritariu is esmes. Nupusimas kazkoks.
Jonai, jau seniai nėra problemų su elektromobiliais žiema. Vilniuje yra spark'as, kuris naudoja tik elektrą varomus atomobilius jau kelis metus. Jų paslauga veikia visus metus. Kodėl Lietuvai reikia. Perėjimas prie elektromobilių Lietuvai ypatingai naudingas. Elektromobilis yra efektyvesnis apie 3-4 kartus. Ką tai reiškia, jei elektromobiliu sunaudojate 15kWh/100km, tai vidaus degimo tokios pat klasės auto naudoja 5 lt dyzelio, kas yra 50kWh/100 km, arba benzino atveju 6,5 ltr kas 65kWh/100km. Jei Lietuvoje visi lengvieji auto taptu elektromobiliais, mes kaip salys sunaudotumem 3 kartus maziu energijos tam pacia atstumui pravaizuoti. Tai reiskia mes importuosime 3 kartus maziau energijos. Jei naftos importo mes uzkeisti negali, tai perejus prie elektros ir pagaminus is atsinaujinanciu, ciklas uzsidaro. Tai reiskia, mes galime pagaminti visa elektra pas save ir transportui. Papildoma nauda, elektromobiliai sumazins kietuju daleliu tarsa miestuose labai zenkliai, kas maziau veziniu susirgimu ir plauciu ligu. Todel Lietuva perejimas prie elektromobiliu labai apsimoka ir makro ir mikro ir klimato kainos ir atsipirkimo prasme
as dar suprasciau turtinga austrija ar sveicarija, bet ubagynas prie baltijos ragina draust vidaus degimo variklius? tuos klounus kurie dejo parasus bet kuris vadovas vytu is darbo ta pacia diena
Užjaučiu, kad esate ubagas ir gyvenate tarp ubagų. Kažkaip mano aplinkoje tokių nėra ir idėja sveikinta .
Austrijoj ir Šveicarijoj ir nėra problemų su vidaus degimu, nes visi su techniškai tvarkingom auto važinėja. Pas mus - kas trečio techninė nupirkta, tokių dūminančių dyzelių Šveicarijoje apskritai neteko matyti, nors ten praleidžiu daug laiko. Šveicarai mėgsta Kia, Škoda, ir kitus pigius , bet tvarkingus automobilius. Net Davose taxi yra Škodos. Būtent dėl to, kad neesam nei CH, nei AT, pas mus būtina kuo greičiau eliminuoti dūmijančius dyzelius!!!
dumyjantys dyzeliai yra skurdo atspindys. todel ne draudimais reikia kelt autoparko kokybe o sudarant visiems vienodai geras salygas dirbt ir uzdirbt.
Apsileidimo pavyzdys. Šveicarijoje yra daug žmonių, kurie NEGALI sau leisti automobilio. Labai brangus parkavimas, draudimai ir t.t. Ir jie dėl to neperka dūmijančio dyzelio. Sunku suprasti turbūt? Viską tik duok. Valstybė neturi duoti pinigų, Lietuvoje pilna galimybių užsidirbti. Atvykę ukrainiečiai ir net italai užsidirba, o lietuviam reikia kažkodėl duoti.
elektromobilis jau yra pigesnis pasirinkimas, perkant nauja automobili. Niekas apie senus atumobilius nekalba, pradzioje nauju auto pardavimuose turetu dominuoti elektromobiliai, kurie veliau pakeis situacija ir antrineje rinkoje, todel dar galesite 10 metu su dyzeliu vazineti.
Pataisymas - ne lietuviam reikia duoti, o šiaip verksniam ir nevykėliam nepriklausomai nuo tautybės. Kiti užsidirba patys.
Su zaliuoju kursu ES nusaus du zuikius vienu suviu - sumazins tarsa ir priklausomybe nuo arabu ir rusu. Kuo greiciau, tuo geriau.
Prekių kainos dėl to žaliojo kurso EU ženkliai išaugs Ir ženkliai padidins EU priklausomybę nuo kiniškų prekių. Kinai kaip vartojo anglį, taip vartova. Ir vartos dar laaabai igai. Stumiam kinijos ūkį į priekį. Į lyderius. Du zuikiai vienu šūviu.
https://www.breitbart.com/national-security/2021/02/03/china-built-three-times-as-much-coal-power-in-2020-as-the-rest-of-the-world-combined/
o kur dar zaliavos baterijoms.
Tarsios kiniskos prekes bus drastiskai apmokestintos zaliuoju mokesciu. Sita ideja jau stumiama n metu ES lygiu ir tik laiko klausimas kada tai ivyks. ES tiesiog laukia tinkamo momento arba kol kinai kur nors perzenks ribas - gal su Hong Kongu, gal su uiguriais, gal siaip kur.
cia jus arba pats nesuprantat arba kitus klaidinat. Tai kad yra statoma fosiliju yra ekonomikos augimo pasekmes. kinai taip pat pastate daugiau atsinaujinancios energetikos nei visas likes pasaulis. atsinaujinancios energetikos pastatyta daug daugiau nei fosiliju. ir atsinaujinancios energetikos satyba auga progresiskai. Kinai taip pat jau senai paskelbe kada bus draudziami vidaus degimo varikliai. O realus ribojimai vidaus degimo varikliams jau senai galioja. Mums (EU) reiketu paskubeti nes liksime uodegoje ir turesime pirkti viska is pirmaujanciu. Ivedus draudimus dabar elektromobiliu gamyklas statys vietiniai EU gamintojai. Ivedus draudimus veliau kai kinai bus prisistate gamyklu gamyklas mums statys jie.
Breitbart šaltinis? Neverta net skaityti.
Visiskai pritariu. Lietuvoje dar nedaug supranta kokio lygio pasikeitimai ne uz kalnu:) Lietuva gales neimportuoti naftos transporto sektoriuje. Susimastykite.
ES biurokratai visai nupezo. O plikarūriai lietuviai su visom nesamonem nuolankiai sutinka.
Gerai, kad Lietuva irgi kreipės. Ko jūs pergyvenat? Liko metai ar du, kol EV kainos susilygins su ICE. O tada konkurencija padarys savo, bus pigesni auto. Analogiškai, kaip su elektronika ar telefais. EV detales, baterijas gamins n+1 įmonių.
Musu klimate prie -20 kartis, auto 50km vos nuvaziuoja, tai sitiems krastams reikia palaukti nauju bateriju technilogiju
Taip taip.. Mūsų klimatas.. Jis daug šaltesnis nei Norvegijoje..
Na butent taip ir yra, paziurekit vidutine metine temperatura pamenesiui Vilniuje ir Oslo. Musuose ji salciausiais menesiais yra zemesne. Be to, prakrinis, o ne teorinis, teiginys, kad sumaza nuvaIuojamas atstumas greiciausiai taikintinas ir Norvegijai. Eksploatuojame elektrini komercini transporta, tai kalba apie tai.
Jeigu salyje, kuri su savo neegzistojancia pramone, dykviete primenanciu gyv. tankiu ir 30 proc. teritorijos dengianciais miskais yra de facto neto planetos plauciai, kazkokie apsiruke valdininkai savo noru prasosi, kad ponas dar labiau apribotu jos pilieciu konstitucines teises ir ekonomini potenciala, tai yra mazu maziausiai antivalstybine kenkejiska veikla, kuri turi buti grieztai baudziama. Jeigu negebejima transformuoti savo pramones dar galime nurasyti sovietiniam palikimui, visagino atomines uzdaryma su visomis is to isplaukusiomis astravo monstro pasekmemis- politiniam nepatirimui, tai dirbtini salies ukio konkurencingmo varzyma ir mazeikiu naftos gamyklos pasiuntima miriop su 50 tukst. nauju emigrantu is zemaitijos regiono- reiketu vadinti tiksliniu tautos genocidu. Musu salis ateinancius 30 metu bus neto elektros importuotoja ir niekad negamins elektromobiliu, o oro tarsa musu kraste priklauso isimtinai nuo politiniu sprendimu lenkijoje, rusijoje ir baltarusijoje. Jeigu tikrai rupi planeta ir valstybes ateitis politiniams hipsteriams vertetu ne briuselyje zole rukyti, o verciau vaziuoti edukuoti afrikos ir azijos ciabuviu apie kontracepcija...
Volodia, ką rūkot? Ar nafta patys išgauname, ar visgi importuojame? Reiškia dabar visi automobiliai važiuoja ant importinės naftos. 2020m Lietuva prigamino ~40% elektros ir ~60% importavo. Per 5 metus iš atniaujančios energijos planuojame pagaminti 50%, vidaus degimo 20% ir 30% importuoti. Įsivaizduoji Volodia, nereikės importuoti naftos, vietoj jos naudosime savo elektrą. Jei neįperki naujo elektromobilio, tai po 5 metų įpirksi. Savo seną dyzelinį passatą galėsi iškeisti į tokį pat damuštą triperį tik elektrinį.
Jaunuoli, aciu jums labai pastabas, jus esate puikus chrestomatinis pavyzdys- nesuvaidintas degraduojancios sios valstybes svietimo sistemos produktas, kuri butent ir isaugina besmegenius klerkus, vaziuojancius i briuseli paprasyti, kad nupjautu ranka, is kurios valgo... Beje, nesamoningai paminejote dar viena svarbu aspekta- BVP praradimus ne tik naftos perdirbimo, transportavimo, prekybos bei kituose pramones sektoriuose, kurie praras konkurencinguma pries energetine laisve turincius kitu saliu gamintojus, bet dar ir automobiliu remonto ukio sektoriuje, nes elektrolizavus parka, softa priziures ir remontus atliks tik autorizuoti kinu, amerikonu arba vokieciu atstovai remote budu valdomu robotu pagalba, kitaip automobilis neteks garantijos baterijai, taigi musu sauniai ir progresyviai valstybei tai reiskia dar didesnius BVP praradimus ir dar papildomu 50 tukst. emigrantu.
Arba ismokite programuoti ir nereikes tepaluoton rankom ardyti seno dyzelinio pasato, o galesite nuotoliniu budu remontuoti amerikoj gyvenancio hipsterio tesla uz normalu vakarietiska atlyginima
Puikus atsakymas. Bet pagrindinis mano klausimas buvo, ką Volodia rūkote ir po kiek gaunate...
Neispruses jaunuoli, as dziaugiuosi vis dar turedamas menka pasirinkima ka ir kada rukyti, nes kur ir po kiek rukyti jau uz mane nusprende apsiruke jusu isrinktieji. Bet kuriuo atveju, labiausiai man patinka isrukyti soc. tinklu botu pagalba zaliaja propaganda praplautas miniatiurines hipsteriu smegeneles vz komentaru skiltyje...
Volodia, esate visiskai neispruses. Taip naftos era eina i pabaiga. Lietuvai, tai bus dziaugsmas, o ne liudesys. Volodiai is rytu bus liudesys. Mazeikiu naftos itaka BVP nekompensuoja, tai kad nafta importuojame! Taip, jei dirbciau Mazeikiu regione jau mastyciau kaip persiorientuoti. Lenkijoje Orelan'as paskelbe strategija, kad transformuosis i atsinaujinanciu istekliu bendrove per artimiausius 10 metu. turbut ne siaip sau, neturi ka lenkai daryti:) Priminsiu, kad zemes ukyje XIX amziuje dirbo dauguma, dabar tik 10% arba net maziau issivysciose salyse. Bet zmonija badu nemirsta, sugebejo persikvalifikuoti nuo zemes ukio zmones. tas pats bus su naftos sektoriumi.
Siaip negaisciau laiko, bet mano nuomone moksline prasme jus esate grynas musu tautos intelektualinio potencialo erozijos perlas, galimai vienas is tu kompiuteriu algoritmais propaganda primaitintu zaliuju sadomazo, vaziuojanciu i briuseli prasytis, kad ponas dar labiau rankas issukiotu. Jusu atbukusios smegeneles kazkodel nesamoningai mano slapyvardi sieja su nafta, tuo metu, kai as diskutuoju apie pasirinkimo laisve, ekonomikos konkurencinguma ir samoninga musu etnines populiacijos naikinima. Jeigu manote, kad mazdaug 3x didesnes savikainos duona pagaminta is ekologisku kombainu prikultos zaliavos bus paklausi nors vienoje laisvai veikiancioje eksporto rinkoje, jus esate idiotas. Jeigu manote, jog nuo ldk laiku musu tauta nyksta tik kazkokiu nepalankiu isoriniu aplinkybiu deka, jus esate idiotas. Jeigu manote, jog lenkijai tiesiog pasiseke, kad nuo 1990- uju transformuodama savo uki sugebejo islaikyti nepakitusia populiacija, o tuo tarpu del kazkokiu stebuklingu ne nuo musu priklausanciu aplinkybiu mes praradome 1/3 populiacijos, jus velgi esate idiotas. Cont
Jeigu manote, jog tokia netoliaregiska ir buka energetines transformacijos strategija kaip aprasyta straipsnyje, nesalygos musu populiacijos susitraukimo iki 1,7 mln. etniniu gyventoju per ateinancius 20 metu, jus esate visiskas idiotas. Niekas negincyja, jog reikia propaguoti sustainable energy, tiesiog tai galima daryti protingai, nekenkiant savo ekonomikai ir populiacijai, imant pavyzdi is mums giminingu naciju, kurioms pavyko isvengti protu nutekejimo, nes kad ir kokia svari ir zalia si teritorija bebutu, bet stipraus ir gausaus tautinio etnoso, ilguoju laikotarpiu jai tiesiog nepavyks issaugoti valstybingumo.
https://www.vz.lt/laisvalaikis/automobiliai/2021/03/16/volkswagen-groupginkluojasi-stato-6-gigafabrikus-ruosianauja-akumuliatoriu-technologija Pradziai perskaitykite, genialus musu. Gal lietuviska Tesla sukrkite, matau ziniu turetu uztekti:)
Taip Volodia, arklys yra pigiausia transporto priemone, jei pats sienauji. Siulau grizti prie arkliu transportavimui:) baikite, tas demagogijas. Jus angliskai skaitote? Googl'as po ranka, per kelias dienas, galesite daug atradymu sau padaryti, jei iseisite is steriotipinio mastymo. p.s. jus izedineti pradejote pirmas.
p.s. Jus esate pats idiotas.
jei ek balsuos uz toki sprendima, siulysiu ek komisarams skraidyti su ev ir kartu su em
Kiek gi čia vis dėlto angliškai nemokančių / neskaitančių susirinkę net baisu. Norvegijoj 55% 2020-ais parduotų naujų auto buvo pilnai elektriniai, be vidaus degimo. Drausti planuoja nuo 2025-ų.
Norvegija beveik 100% elektros pasigamina iš hidroelektrinių, nes ten tiesiog drėgnas klimatas ir kalnuotas reljefas. Lietuvoje geografinės savybės visiškai kitos. Norvegijoje niekas net nabando važiuoti su Tesla nuo Bergeno iki Bodø, nes tiesiog nenuvažiuotų (labai didelis klausimas: ar šaltesniu oru nuvažiuotų netgi iš Bergeno į Oslą, nes ličio baterijų talpa prie žemų temperatūrų pastebimai mažėja) . Vietoj to jie skraido lėktuvais (ne elektriniais :)
Jus pats sau priestaraujate:) Norvegijoje draus nuo 2025 parduoti naujus VDV, tai norvegai durni ar planuoja, kad nekeliaus po Norvegija. Norvegijoje, kuri turi nafta, spraciai pereina nuo naftos, tuo tarpu Lietuvoje, kuri naftos neturi, perejimas prie elekromobiliu yra labai geras pasirinkimas. Kuo greiciau, tuo geriau.
savo elektros vos trečdalį pasigaminanti valstybė nori tapti elektrinio transporto Vasiukais. Lingu lingu, toliau linguoju, nes man elektros nereikia.
Uztai savo naftos pasigamina daugiau nei 30% :D beigi lietuvoje perspektyvos naftai isgauti daug geresnes nei elektrai gaminti.
Įsivaizduoji, 1/3 elektros turime savo. Ar turime tiek naftos? Įrengiau ant namo stogo saulės elektrinę, todėl atsisakiau dujinio šildymo, perėjau ant elektros. Liūdna troliams, bet Putka iš manęs daugiau negaus nei vieno cento. Tas pats ir su elektromobiliais. Jokie naftos magnatai su Putka progreso nesustabdys, galite čia nevargti
tik tu nepamirsk, kad verslam reikes konkuruot su vidaus degimo varikliais ir jei iki dienos X nebus didelio proverzio, galesi ta savo elektra susikist i viena vieta, jei nesugebesim sukonkuruot su vidaus degimo varikliu generuojama savikaina. O jeigu ES uzdraus vidaus degimo variklius, degalai stipriai atpigs, del kritusio vartojimo.
arba ne, nes niekas nebegamins
nebegamins, jei nebeapsimokes. O jei apsimokes, tai ir kazkas vartos, o vadinasi ir gamins.
Joo, progresas gerai. O kas bus kai visi persės ant elektros? Bent elektros apskaitą ir kainas įsivaizduojate? Kiek PVM ir akcizo surenka iš benzino manau žinote. Užmeskite šitą sumą ant elektros ir matysite kaip pigu važinėti. Kol neatsiras technologiju su lengvesnėm ir pigesnėm baterijom, nėr ko pezėti. Geriau elektrą galvotų kaip gaminti.
Ir ką? Lyg nėra kitų būdų susirinkti mokesčius už auto.
Kazkas atsisakys vidaus degimo varikliu, kazkas parduos maziau naftos, del mazesnio vartojimo. Vadinasi naftos kainos koreguosis, elektros varikliai gaus daug konkurencinio spaudimo. Ir kas nuo to laimes? O laimes tas, kas visa sita nesamone stebes is sono ir laisva valia gales rinktis su kokias varikliais dirbti.
Lietuva naftos neturi, bet turi geriausius atsinaujinatiems išteiklias resursus Europos Sąjungoje. Skeptikams, ne tiek daug elektros papildomai reikia, pereinant prie elektromobilių, nes elektromobilis kartais efektyvenis. Gaminant elektrą iš atsinaujinančių viduje ir važiuojant elektromobiliais, mes pagaliau galesime sakyti, kad esame energetiškai nepriklausomi. Koks tikslas priešintis pokyčiams, kurie Lietuvai labai naudingi ir kiekvienam.
Pokyciai lietuvai naudingi, bet dabar ne tai yra sprendziama. Sprendziama su kokiais elektromobiliais vaziuosime ateityje ar EU techologijomis paremtais ar kitu regionu. Jeigu mums tai nera svarbu tai finansiskai tikriausiai geriau apsimoka palaukti ir kai bus pigiau tada ir pereiti. EU viska sprendzia vokietija o viekietija yra dyzeliniu varikliu lyderis tai naturalu kad ju dyzelio lobistai nori pratesti savo dominavima, net ir ateities saskaita, todel pas mus viskas taip ir stagnuoja.
Kokie Lietuvoje geriausi resursai atsinaujinantiems istekliams visoje ES? Cia jau nusikalbejote. Gal Lietuvoje saules daugiausia,o gal vejo, o gal kalnu upes pacios srauniausios visoje ES? Elektra pagaminta is atsinaujinanciu saltiniu yra zenkliai brangesne nei pagaminta atominese elektrinese, todel nereiketu svaigti apie pigu vaziavima elektromobiliu, varomu saules bateriju pagaminta elektra .
Europos komisijos studija tai parode, kas logiska, nes pas mus tankis gyventoju mazas, kas leidzia daug vejo, saules pristatyti. Pridedant offshora, Lietuvai pasiekti tiksla lengva ir kaina butu nedidele
Kol kas elektromobiliai dar per brangūs, bet kainos lyginasi. Dotacijos perkant naują elektromobilį gelbėtų padėtį. Dotacijoms pinigų galima surinkti už prekių importą iš taršių šaių (Rusija,Kinija ir t.tt). Plius reikia sipriai kurti elektromobilių pasikrovimo infrastruktūrą.
Linksma skaityti "žaliųju ekologų" ir panašaus plauko "įvairiaspalvės fizikos" žiniuonių paistalus. Tikriausiai taip ir turi būti, kai žinios apie transporto infrastruktūrą apsiriboja pro ofiso langą matomu spark'o aikštelės turiniu. Tokie labai dera prie "politinės fizikos" puoselėtojų, gaudančių Astravo elektronus tinkle, filtruojančių neteisingą elektrą ir paverčiančių ją patriotiška ir nepriklausoma. Tas žinoma gerokai kainuoja, bet ko nepadarysi žmonių labui. Jei yra norinčių paanalizuoti, atsiverskite oficialiosios statistikos portale skiltį "Kuro ir energijos suvartojimas" ir Regitros skiltį "Atviri duomenys". Ten pamatysite, kad reigistruojamų transporto priemonių (ne tik automobilinių, jei kam neaišku) benzinas/dyzelis santykis yra maždaug 40/60. Kai tuo tarpu dyzelio, kaip kuro rūšies, suvartojama beveik 7 kartus (!) daugiau. Atitinkamai pažiūrėkite istorinius duomenis ir nepamirškite žvilgtelti į elektros suvartojimą pagal sektorius. Jei jokių išvadų apie energijos rūšių vartojimo dėsningumus ir ateities perspektyvas iš to nepavyks padaryti, nieko baisaus, galite ir toliau likti ištikimas "įvairiaspalvės" fizikos sekėjas. Toliau naudokitės spark'u ir tikėkite :)
Labai argumentuotai, super! Nustebsite, čia yra kurie nusimano labai gerai ir gali kabėtis skaičiais, Jus panašu nelabai sugebate.
Ir kurgi jie, tie kalbėtojai skaičiais ? :)
Lietuvos transporte apie 11-12 TWh, is ju lengvieji atumobiliai sudarys nedidele dali. Straipsnyje kalba eina apie benzininius automobilius ir lengvus dyzelinius, kad lengvai uzkeiciama. Jus kalbate apei dyzelio ir benzino santyki, kas parodo, kad sunkusis transportas daug dyzelino naudoja. Tai Jus santykis nurodytas, niekaip nesusijes su turiniu, todel ir atkreipiau i tai demesi. kalba eina apie lengvus automobilius.
Tai viskas gerai. Mano komentaras buvo juk skirtas ne straipsniui, o pasakoriams, aiškinantiems, kad kai tik mes "pasirašysim ant VDV draudimo" visus iškart ištiks palaima, ateis energetinė nepriklausomybė, o degalinėse pražys neužmirštuolės :) . Aš pats esu netgi labai už transporto progresą, patogumą, švaresnę gamybą ir geresnius miestus. Tiesiog tai neįvyks mostelėjus lazdele ar prirašius fantazijų dokumentuose. Ko, kiek ir kada laimėsim iš to mes ?
na visų pirma miestų oras bus mažiau užterštas "švariais dyzeliais". Visų antra, einant toliau galima būtų apriboti krovininius automobilius dar labiau, gal netgi paleisti hibridus -- pvz miest oribose tik elektrinis. Arba vandenilinius. žodžiu, bet kokiu atveju labai svarbus žingsnis į priekį. Norvegija draudžia nuo 2025-ų naujų lengvųjų VDV pardavimus.
Lietuvoje apie milionas masinu. Imkim per diena 500 000 nuvaziuoja 100 km. Simtas km yra 15 kw. Arba per diena 7500 MW. Krovimas bus vienu metu. Kas sugeneruos toki kieki papildomos elektros? Kraus per nakti ir 750 MW papildomai per h? Is kur? Astravas?
Jus nemokate atkirti galio kuri matuojama kW, MW ir energijos kiekio kuri matuojamas kWh. Jei Jums reikia pakrauti 15 kWh 100 km, Jums uzteks vakare palikti masina prie 1 kW rozetes ir per 15 valandu turesite 15kWh. Lietuvoje po 100 km per diena nepravaziuoja masina, vidutiniskai pravaziuoja lengvoji 30-40km, todel jums uzteks pakrauti 4.5-6kWh, tau uzteks ir 0,5kW rozetes paliekant nakciai. Naujose daugiabuciuose taip ir projektuojama, kai nuo Jusu elektros skaitiklio atvedama iki parkingo vietos elektros laidad ir padaroma keliu kW rozete, net buti ivado galio nereikia didinti uztenka 10kW ivado. Krausite nakti kai elektra pigesne, visi laimingi. 500 000 automobiliu, jei krauti nakti reikes 500 000 kW galios arba 500 MW. Siuo metu diena Lietuvos galios poreikis 1500 MW, nakti 1000 MW. Tai is esmes jei daugiau butu vartojama nakti, tai ir sistemos nereiketu per daug plesti. Skaiciavomai bendro pobudzio, nes daznai girdima daug manipuliacijos, kaip cia baisiai sudetingas perejimas prie elekromobiliu. Taip nera. Yra issukiu, bet nieko super sudetingo
Kaip sako kinų patarlė ilgas kelias prasideda nuo pirmo žingsnio. Aš nesu futurologas, kuris žada kad viskas įvyks per 5 metus. Tai užtruks, bet kryptis labai aiški. Argumetų likti prie naftos lengvajame transporte nėra, Lietuvai greitesnis perėjimas tai suteikia tik daugiau galimybių ir naudos. P.s. Mūsų šeimoje kol kas benzinis auto, bet sekantis bus elektrinis. Nusipirkome saulės elektrinę butui, liko tik elektromobilį nupirkti. Esame visutinė klasė pagal pajamas, užbegant už akių kaltinimui, kad turčiai tik gali saulės elektrinės pirkti. Mums užtenka 2.5 kW saulės elektrinės butui, kai nupirksime elektromobilį, reikės pridėti tik 1.5 saulės papildomai ir busime savo įnašą įdėję energetinei nepriklausomybei. saulės elektinė pagamins 1500 kWh per metus užteks 10000 km pravažiuoti. Šis pavyzdys parodo, kad tai paprasta
Svajokli mielas, siandien su refreshintais "pasaugojimo" mokesciais saules bateriju atsipirkimo laikas paaugo nuo 10 iki 15 metu, t.y. tavo investicijos i atsinaujancios elektros gamyba atsipirkimas ilgesnis nei tavo elektromobilio tarnavimo laikas. Dabar ijunk kita smegenu pusrutuli ir pamastyk kiek kainuos subalansuoti tinkla ir palaikyti balansavimo infrastruktura tokioje nykstukineje valstybeje kai visi masiskai pereis prie elektros varikliu? Prie sitos sumos pridek dar akciza, kuri valstybe privales susirinkti jei noresi su savo elektroskarbonke asfaltu vazineti. Pridek islaidas dyzeliniam generatoriui kuri privalesi isigyti blackouto atvejams. Jei rinka privers, nafta tavo konkurentams arabai dar maziausiai 100 metu gales pristatyti uz 10 $ per bareli iskaitant transportavimo kastus, o tu brangiai valydamas kaimynu pagadinta ora salyje su neigiamu gyv. prieaugiu pasaulio mastu liksi nekonkurencingas ir idomus tik pats sau, be to pasitarnausi dar didesniai klimato kaitai, kuria co2, metano ir kt. duju ismetimais sukels ant siltnamio efekto padejusios ir konkurencini pranasuma pasaulio mastu igausiancios milijardines azijos ir afrikos populiacijos, augancios 4x sparciau nei EU
30_40 mieste yra tas pats 100 užmiestyje. Žiemą dar daugiau. Iššūkių daug, bet pakolkas geriau nelįsti, kol didieji investuoja labai daug. Pasikeis technologijos, išlengvės baterija, padidės įkrovimas, tada galima bus judėti. Pradžiai nors mūsiškiai dyzelius išgaudo gatvėse ir tai daugiau naudos.
Zinokite neatsakynesiu, nes neverta. Visas Jusu komentaras yra nepasitikejimas nei savimi nei Lietuva. Jus tikrai to nepadarysite. Atsiradus traktoriams kaime, zmones irgi aiskino, kad juos neapsimoka zemes ukyje naudoti. Yra kas iki siol 20 aru su arkliais aria ir mano kaf tai pigiau. Deja pinigu, del to ir neturi, kad viskas nesamones atrodo, kas siandien jau realybe
nesilyginant į pliusus ir minusus "žalieji" gal galėtu aprašyti: kur visi žmonės galės pasikrauti tuos "nuostabias" elektrines mašinas- privačiuose kiemuose tai lyg ir aiškų- savininkas susimoka, pakeičia namuose įrangą, laidus ir prašom, o kaip su daugiabučiais, kai net nėra kur tu "prakeiktų" dyzelių nakčiai normaliai, civilizuotai parkuoti?
Tam statomas greitas pildymas ir super chargeriai, tam kad, jei nebus galimybes kieme pasikrauti, galetum greitai pasikrauti degalineje, kaip dabar su dyzeliu. Beje pirmas super chargeriai pastatytas Lietuvoje, man rodos ir Circle K degalineje
tam bus dideli auto mokesciai. vaziuosi su ekologisku viesuoju transportu :)
čia jūs rimtai? 1. dyzeliui užsipilti užtrunka 10 min ir gali nuvažiuoti 1300 km, o kaip su elektra, pasidalinkite patirtimi 2. "pirmas super chargeriai pastatytas Lietuvoje, man rodos ir Circle K degalineje" o kiek yra dabar "ne žaliam" kurui degalinių?
Superchargeryje per 10 minuciu ikrausite 200-250 km atstumui nuvaziuoti, turint atitinkamo dydzio baterija. Elektromobilius dar yra galimybe krauti nakti, todel krovimo laikas itakos nedaro