Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 12:56
2025-08-07 20:20
2025-07-29 16:37
2025-07-04 15:01
2025-06-29 19:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
boeing vertas 119 mlrd. :D
kažkokia pasaka, vertė didesnė nei visu automobilių gamintojų sudėjus, bet gatvėje pamatyti teslą nelabai pavyks :)
Kaina ir verte du skirtingi dalykai. Senai niekas neinvestuoja pagal verte. Seki pinigu srautus/trenda ir tiek reikalu.
Tesla yra daugiau negu elektromobiliu gamintojas. Ir bus dar daugiau netolimoje ateityje.
As investuoju tik I verte..:) mielasis, priesingu atveju tapsite kazino klubo lankytoju ..:)
Tesla yra tiesiog next big thing, kur traukia pinigai. Nieko bendro neturi nei su auto gamyba nei su soft gamyba, nei su AI sprendimais. Kaina kyla tik del pinigu srauto, o ne del potencialo ateityje. Kas pasikeite su teslos ptencialu siandien, lyginant su potencialu pries 3 menesius - o kaina pasikeite. @wini, sveikinu su siuo sprendimu, bet apgaudinekite save toliau, prie dabartiniu finansiniu ataskaitu verte apskaiciuoti net imones CFO su buhalterija nesugebetu, todel teigti kad jus investuojate i verte yra naivu ;) na bet sekmes jums.
Sudėjus visus tesla numatomus pelnus iš automobilių ir paslaugų 100 metų į priekį, vistiek pinigų neatgautum. Teslai šiuo metu apsimokėtų paimti paskolą įkeičiant 10% savų akcijų ir garantuoti pinigų vamzdį ateinatiems 20 metų, nes pinigų iš mašinų nebus.
Tai ar sudejai "numatomus pelnus" gal pasidalinsiu skaičiavimais? Jeigu būtum sudejas, tokių nesąmonių nerasytum. Buvo žmonės juokėsi iš kompiuterių kaip jie buvo pradėti pardavinėti, juokėsi iš Amazon, Netflix juokėsi iš išmaniųjų telefonų, kam jų reikia nes gi Nokia yra! Kur dabar Nokia? Didelė galimybė kad po 10 metų ten pat bus ir Toyota, GM, Ford ir tt pn.
Skaičiavimai pateikti PE rodiklyje, kuris šiuo metu PE = 1560 Aš čia labai konservatyviai. What Is Price-to-Earnings Ratio – P/E Ratio? The price-to-earnings ratio (P/E ratio) is the ratio for valuing a company that measures its current share price relative to its per-share earnings (EPS).
Parodyk Teslos pinigų srautus, kurie būtų verti 770 mlrd. USD. Neparodysi, niekaip. Nereikia vyniot į vatą, perfrazuojant tave, "kaina didelė, nes yra paklausa AKCIJOMS ir jas perka" - tiesiog burbulas formuojasi ir tiek. Ne pirmas ir ne paskutinis kartas rinkose.
Žmogau tu klysti, augančio verslo niekas pagal PE nevertina. Ir aplamai verslą vertintinant pagal bent kokį vieną rodiklį neparodo pilno vaizdo. Tesla market cap didelis bet, yra tam priežasčių siejamų su ateitimi.
Tesla nėra startupas kaip koks NIO. Pelno marža išliks tokia pat kaip ir kitų rinkos žaidėjų, pvz bmw ar wv. Nebent visa amerika pakeis savo taxi teslomis, kuom aš abejoju. Teslos technologijų niekas nediegs pas save, kaip kad apple, vadinasi ir technologiškai nėra kur monetizuoti pinigų.
Faina. Dar atsimenu Tesla ausines is taksofonų. Tai tada net minnčių nebuvo apie elektromobilius ir kt.
Ten, matyt, kažkokia kita Tesla buvo. Šita niekada neužsiimė tokiais dalykais.
Nu gal:)
Nepainiok čekų Tesla elektronikos prekiu gamintojo su E. Musk automobilių gamintoju.
Čia puikus pavyzdys, kokią įtaką COVID-19 padarė pasauliui. Turtingi tapo turtingesniais, biednokiams padalintos pašalpos (JAV pavasarį dalino po 2 000 USD, dabar, berods, dar po 800 USD pridės), o už viską sumokės vidurinioji klasė... Taip veikia komunistinis kapitalizmas. Pelną pasiima verslininkai (nes vyriausybes skolinasi be proto ir remia verslą, neatsižvelgiant į jo naudą šaliai), nuostolius, susidariusius dėl prastų verslininkų sprendimų, prisiima mokesčių mokėtojai (prisiminkime, kiek pinigų buvo sukišta į leisgyves įmones 2008-2009 m., kiek dabar visiems išdalinta, o viskas iš skolintų pinigų).
na tai gerai veikia. O ką siūlai neremti? Tada visi užsilenktų ir nors ir tu būtum teisus tą prasme, kad išgyvena geriausi ir pan., bet rezultate bedarbystė ir ubagystė būtų astronominė.
Pagal tave tai reikia sudurti visus pinigus, nes blogai juk negali buti. Kitaip tariant atidarius versla galima priimti betkokiu sprendimus neivertinant rizikos, nes blogiausiu atveju bus kas duoda tiesiog pinigu. Puikus visos sitos santvarkos pvz yra tesla akcijos, kaip sveiku protu nesuvokiama akcija kaina, o zmones diena is dienos vis dar jas perka nieko nebijodami. Konkretus pinigu perteklius tik kur jis veda toliau? Karas?
Kodėl užsilenktų? Aš pašalpos negaunu, bet neužsilenkiu. Užsilenkia tie, kurie viską pastato ant kortos ir paskui ta korta nepaeina. Įmonių šelpimas dažniausiai yra ne šalies gyventojų šelpimas, o akcininkų ir vadovų šelpimas. Prisiminkime 2008. Kiek milijardų buvo sukišta į bankų gelbėjimą. Tada prisiminkime 2009. Bankai išmokėjo didžiausius istorijoje bonusus. Jei įmonė yra ant bankroto slenksčio, bet ji vis gi naudinga valstybei, tai kodėl valstybei nenupirkus jos už rinkos kainą (bankrutuojanti įmonė dažniausiai verta 0)? Tokiu atveju, mokesčių mokėtojai prisiima riziką, bet gali gauti ir naudą.
na kai vartojamos sąvokos kaip 'visus', nu tai jau jo sukelia autoritetinga nuomone. Visus tavo? Visus kieno? kokiu blin riziku? Kas ju nevertino? Buvo renkamasi tarp defliacijos ir infliacijos, pasirinkta infliacija. Defliaciniu atveju kreditinis kolapsas ir bedarbystė garantuoti, infliaciniu neaišku. Ką dar aiškinti?
užsilenktu visi tiek kurie dirbo turizme, aero, po to restoranai ir t.t. Po to paskolos, bankai ir spiralė įsisuktų. Klausimas ir ar tu po to neužsilenktum. Manau nesidžiaugtum kai tavo puse giminės eitu iš konteinerių maistą žvejoti.
Žmogau, raminkitės. Mes neesame pažįstami, todėl tuinimas labai nemandagus. Labai dažnai nemandagūs žmonės ir yra tie, kuriuos reikia šelpti. Taip pat turite problemų su teksto suvokimu, nes aš būtent ir sakau, kad jei verslas bankrutuoja, bet jis svarbus šaliai, valstybė jį turėtų išpirkti už rinkos kainą ir suteikti finansinę pagalbą. Paprastas pavyzdys - kelionių agentūra, esanti blogoje situacijoje dėl COVID. Dabar valstybė paima iš manęs ir iš Jūsų pinigus ir duoda kelionių agentūrai, kad ji nebankrutuotų ir savininkai neprarastų pinigų. Jei ji vis gi bankrutuos - shit happens - pinigus praras ties savininkai, tiek valstybė (t.y. aš ir Jūs). Jei ji išsikapstys, savininkai turės gražaus pelno, o valstybei (t.y. Jums ir man) vidurinis pirštas. Todėl aš ir sakau, kad jei valstybė mano, kad ta kelionių agentūra yra tiek svarbi šaliai, kad ją verta gelbėti, tegu ją išperka už rinkos kainą (t.y. 0). jeigu įmonė atsigaus - puiku, valstybė (t.y. aš ir Jūs) rizikavo ir gavo pelno, jei bankrutuos - shit happens - valstybė rizikavo ir pradirbo. Esminis akcentas čia yra ar verta mokesčių mokėtojų pinigais gelbėti verslo savininką. Manau, kad tikrai ne.
galva gydyk su savo tujinimais.
Tiksliai viską parašei (internete mandagumų nėra), pritariu. Vienintėlis būdas "viduriniajai" klasei nelikti "durnio vietoje" buvo pandemijos pradžioje "investuoti" į akcijų rinkas. Tada, nors jiems (vid. kl.) ir teks visų išdalintų pašalpų našta ateinančių metų (dešimtmečių) mokesčiais padengti grąžinant dosnios valstybės išdalintus pinigus, bent jau buvo progos, turint "atliekamų" pinigų, šiek tiek užsidirbti....
Užsilenktų, tai užsilenktų, kodėl kažkieno individualūs UAB projektai turėtų būti mokesčio mokėtojo finansuojami? Įmonės yra ne labdaringos, o pelno siekiančios - kaip pelnas įmanomas be rizikos? Užsilenkia tik nereikalingi verslai ir tie, kurie prastai valdomi. Tai ar verta tokius gelbėti? Normalūs restoranai sugeba persiorientuoti į "maistą išsinešimui", aero tikrai nesijaudink, niekur nedings ir t.t. Gal pagaliau ženkime iš 20 a. socializmo?
karantimas savaime ne kapitalizmas.
Teoriškai taip, praktiškai tai neveiktų. Ateis naujas savininkas, perimęs verslą, o seni savininkai išspirti. Tai kas rūpinsis tokiu verslu? Valstybė? Gi viskas iš karto užsilenktų. Be to, juk valstybė ir nuvaro tuos verslus į bankrotą. Kas įvedė apribojimus verslui ir uždarė jų pinigų srautus? Valstybė gelbsti gyvybes pirmoj vietoj, bet privalo atsakyti ir už padarinius. Ty gelbėti per prievartą subankrotintus verslus.
Smagu kada žmogus kovojantis su klimato kaita, o ne koks naftos magnatas yra turtingiausias žmogus. Manau Elon mus visus nustebins net ir savo dosnumu.
Didysis finansų guru Masiulis tyliai rūko kamputyje :)
Teslai matau dar qugimo galimybių t.y. rinkos žaidėjai sugalvos, kad reikia pasiekt trilijoną, o tai +25% augimas. Kas išbandys savo pinigais?
Keiciasi laikai, keiciasi burbulai, bet pagrindine konstanta nekinta- zmoniu kvailumui ir godumui ribu nera. Siandien turtingiausias zmogus Kinijoje yra "svaraus" vandens pardavejas. Turtingiausias zmogus amerikoje- "svaraus" oro pardavejas. Prie tokios kapitalizacijos tiketina, jog po keliu metu Tesla dalins bazinius modelius nemokamai, o jus mokesite menesini mokesti uz naudojimasi autopilotu ir kt. premium automobilio funkcijomis. Reklamos agenturos mokes Teslai uz reklamos transliavima dideliame ekrane priekiniame skydelyje ir hologramose languose. Taigi dar mazdaug apie 0,5-1,5 valandos paroje jusu laiko kuri siandien praleidziate ekonomiskai nenaudingai uz vairo bus idarbinta- monopolizuota, komercializuota ir monetizuota.
Vertė yra vertė. Google irgi buvo web puslapis su vienu input field'u :)
Tesla generuojami pinigu srautai yra niekingai mazi palyginus su jos akciju verte. Ji pagrysta tik nezmoniskais lukesciais ir neparemta jokiais fundamentaliais rodiklis. Tik paskutiniais metais Tesla parode sioki toki mizerna pelna, kuris buvo gautas prekiaujant dykai gautais tarsos leidimais. Pries gera desimtmeti buvo dotcom burbulas kuriam sprogus buvo labai daug liudnu pasekmiu. Kai sprogs dabartinis startupu, vienaragiu mega burbulas, tai shudukais aptaskys net ir nieko neinvestavusius. KLausimas tik kada tai ivyks. Kuo smarkiau pusis burbulas, tuo skaudesnes bus pasekmes.
Tesla "nulauzta"akcija, dabar ją valdo moment tradingas ir robottradin. Įmonės kaina 30 metų įmonės apyvarta! Na gerai dabar jie leidžia 0,5 mln automobilių, pastatys gamyklą vokietijoje leis trečdaliu daugiau, bet tai mizeris.
Vokietijoje gamins baterijas, ne mašinas!
Burbulas, arba kitaip tariant absoliutus bulšitas