2020-09-17 17:45

Po 2 metų ES įsigalios nauja automobilių taršos matavimo metodika

Naujų automobilių taršos matavimo metodikoje numatomi nauji pakeitimai. Vilniuje Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Naujų automobilių taršos matavimo metodikoje numatomi nauji pakeitimai. Vilniuje Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Europos Parlamentas (EP) balsavo už naujas automobilių testavimo taisykles, kurios įpareigos nuo 2022 m. rugsėjo jų taršą matuoti realiomis važiavimo sąlygomis.

Europos Komisija pasiūlė įpareigoti matuoti lengvųjų ir komercinių (Euro 5 ir Euro 6) automobilių išmetamų azoto oksidų (NOx) išlakų apimtį realiomis vairavimo sąlygomis, atsižvelgusi į 2018 m. gruodžio 13 d. priimtą ES Teisingumo Teismo sprendimą. Iki tol šių išlakų kiekis buvo matuojamas laboratorijose, tačiau paaiškėjo, kad realiomis sąlygomis jis gerokai didesnis.

ES kol kas yra vienintelis regionas pasaulyje, kuriame automobilių tarša matuojama keliuose. Kad būtų išvengta kilnojamųjų matavimo sistemų netikslumų, Komisija pasiūlė paklaidos ribą. Europarlamentarai išreiškė įsitikinimą, kad ji kasmet turėtų būti mažinama, o 2022 rugsėjį – visiškai panaikinta.

Parlamentas taip pat siūlo nuo 2021 m. birželio nustatyti griežtesnius reikalavimus kilnojamosioms teršalų matavimo sistemoms. 2019 m. Europos aplinkos agentūros atliktas oro kokybės tyrimas parodė, kad oro tarša ES 2016 m. sukėlė daugiau nei 0,5 mln. priešlaikinių mirčių. Lengvieji automobiliai ES išmeta apie 40% visų azoto oksidų išlakų – tai reikšmingas oro taršos šaltinis, ypač miestuose. Už šį EP sprendimą balsavo 485 EP nariai, prieš buvo 169, o susilaikė 42. Artimiausiu metu šiuo klausimu prasidės derybos su ES Taryba.

52795
130817
52791