„Škoda Enyaq“: daug žadanti pirmoji informacija

Šių metų pabaigoje Čekijos automobilių gamintojas pradės savo pirmojo elektra varomo SUV modelio „Enyaq“ prekybą. VŽ rašė, kad iki šiol „Škodos“ elektrifikuotų modelių programą sudarė du automobiliai: mažytis hečbekas „Citigo e-iV“ ir iš tinklo įkraunamas vidutinės klasės hibridas „Superb iV“.
Tačiau pastaruoju metu „Škodos“ vadovai aiškiai leido suprasti, kad visų „Citigo“ versijų gamyba ir netgi pamainos planavimas yra galutinai užbaigti projektai, o pats gamintojas susitelks į didesnius ir brangesnius modelius, kaip šią savaitę pristatytas kompaktinis SUV tipo „Enyaq iV“.
Pirmas tikras elektromobilis
Pastarasis automobilis yra pirmasis Čekijos markės modelis, sukurtas specialiai elektros pavarai. Jam buvo panaudota naujoji „Volkswagen Group“ platforma MEB, kurios pagrindu jau gaminami elektra varomi hečbekai „Volkswagen ID.3“ ir krosoveriai ID.4.
Pirkėjams bus siūlomos dvi skirtingos talpos akumuliatorių versijos, galinių arba visų ratų pavara, taip pat – ir didesnės galios versija „vRS“.
4,648 mm „Enyaq“ kėbulas ilgiu prilygsta dabartiniam „Škoda Octavia“ hečbekui, tačiau gamintojai deklaruoja, kad jo salone vietos bus ne mažiau, nei 7 vietų SUV modelyje „Škoda Kodiaq“.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/570?placement=
Pirmosios paskelbtos oficialios automobilio nuotraukos demonstruoja elegantiško stiliaus saloną, kurio centre dominuoja didelis, 13 colių įstrižainės jutiklinis ekranas su valdymo gestais galimybe, e-SIM funkcija ir virtualiu asistentu.
Prietaisų skydelį atstoja 5,3 colio ekranas, vairuotojui leidžiantis pasirinkti vieną iš 4 norimų duomenų rodymo schemų.
Iki 460 km
Bazinė „Enyaq“ versija „50 iV“ gaminamos su vienu, galinius ratus sukančiu, 109 kW ir 220 Nm pajėgumo motoru. Jo 55 kWh talpos akumuliatorius su 52 kWh naudojama talpa leidžia su viena įkrova nuvažiuoti iki 340 km atstumą.
Galingiausia versija „RS iV“ turės du, bendro 225 kW pajėgumo motorus, sukančius visus ratus, 82 kWh (77 kWh neto) akumuliatorių ir galimybę be sustojimo nuvažiuoti iki 460 km. Pastarasis galės važiuoti maksimaliu 180 km/val. greičiu, o nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 6,2 sek.
Naujasis „Škodos“ elektromobilis bus pritaikytas itin didelės galios – 125 kW akumuliatorių įkrovimui. Praktikoje ši galimybė leidžia per 38 minutes akumuliatorių įkrovos lygį padidinti nuo 10% iki 80%. Tiesa, tai bus papildoma įranga ir siūloma tik galingiausioms versijoms. Baziniai „Enyaq“ galės būti įkraunami didžiausia 50 kW galia.
„Enyaq“ pasižymės elektromobiliams labai reta savybe – gebėjimu tempti net iki 1,4 t svorio priekabą.
Lietuvoje žadama bazinio elektromobilio kaina prasideda nuo 34.400 Eur – tai turėtų gerokai pakeisti kol kas negausios elektromobilių rinkos konkurencinę aplinką.
Kaip artimiausius „Enyaq“ konkurentus galima vertinti jam techniškai giminingą „VW ID.4“, „Peugeot e-2008“, „Tesla Model Y“ ar būsimąjį „Nissan Arya“.