ABBA, Beyonce ir C. Dion turi priekaištų D. Trumpui

„Mes, kartu su grupės ABBA nariais, neseniai peržiūrėjome vieno iš renginių (rinkiminės kampanijos – VŽ) vaizdo įrašą ir sužinojome, jog grupės dainos naudojamos D. Trumpo kampanijos renginiuose. Reikalaujame nedelsiant nutraukti jų naudojimą, – sakė grupei ABBA atstovaujanti įrašų kompanija Švedijos leidiniui „Svenska Dagblade“. – Bendrovės „Universal Music Publishing“ ir „Polar Music International“ nėra gavusios jokios užklausos iš D. Trumpo atstovų, taigi, joks leidimas ar licencija naudoti grupės kūrinius nėra suteikta“.
Apie tai praneša portalas politico.eu.
ABBA dainos „Winner takes it all“ ir „Money, money, money“ liepos mėnesį skambėjo D. Trumpo prezidento kampanijos renginyje Minesotoje. Tai – valstija, kurioje gyvena daugiausia švediškų šaknų turinčių amerikiečių.
Tačiau tai toli gražu ne pirmas kartas ir ne pirmi atlikėjai, kurių dainos naudojamos be leidimo. Dėl to priekaištų jau yra išsakiusi Beyonce, Celine Dion ir kiti.
Grupė „Foo Fighters“, kurios daina taip pat skambėjo kandidato į JAV prezidentus kampanijos metu, perspėjo, jog visas pajamas, kurias gaus už neteisėtą kūrinio naudojimą, skirs demokratų kandidatės Kamalos Harris rinkiminei kampanijai.
Oficialiame Celine Dion socialinio tinklo kanale paskelbta apie jos dainos „My heart will go on“ naudojimą. Įrašą atlikėjos atstovai užbaigė žodžiais: „Bet rimtai? Šitą dainą?“
Naudojo net oficialų K. Harris kampanijos garso takelį
CNN praneša, jog dainininkė Beyonce oficialiai suteikė K. Harris teisę naudoti jos dainą „Freedom“ kaip visos rinkiminės kampanijos garso takelį. Nepaisant to, ši daina taip pat panaudota D. Trumpo štabo sukurtame vaizdo įraše ir mažiausiai viename rinkiminės kampanijos renginyje.
Dainininkės atstovai pagrasino imtis teisinių veiksmų ir bent jau vaizdo įrašas su daina „Freedom“ iš socialinio tinklo buvo pašalintas.
Tuomet D. Trumpo kampanijos atstovas spaudai Stevenas Cheung pareiškė: „Demokratai tik dar kartą įrodė, jog siekia uždrausti viską. Netgi „laisvę“ („Freedom“).
Nepaisant ironiškų replikų iš atstovo spaudai lūpų, privatūs verslai moka kartais ir milijonus tam, kad reklamoje galėtų dar ir dar kartą naudoti tam tikro atlikėjo kūrinį. Politikai ir politinės partijos – ne išimtis.
„Nesvarbu, ar muzika skambės gyvame renginyje, konferencijoje, ar bus įkelta į socialinius tinklus, YouTube.com – reikia įsigyti jos naudojimo licenciją“, – sakė Heidy Vaquerano, Los Andžele įsikūrusios teisininkų kontoros „Fox Rothschild“ partnerė.
Pasak teisininkės, egzistuoja praktika papildomai atsiklausti, ar kūrinį galima naudoti politinės kampanijos metu. Kitaip rinkėjams gali būti sukurtas klaidingas įspūdis, kad garsus dainininkas ar dainininkė palaiko kandidatą.
D. Trumpas neatsisako senų įpročių, nes jau 2020 metais kandidatuodamas į JAV prezidentus jis neatsiklausęs naudojo garsių atlikėjų kūrinius. Tuo metu dėl to priekaištavo Rihanna, Pharrell, „Guns‘n‘Roses“ ir Philas Collinsas.