2016-02-28 21:07

„Kino pavasaryje“ – trylika Berlinalės filmų

Kadras iš kino filmo „Aloysas“.
Kadras iš kino filmo „Aloysas“.
Festivalio „Kino pavasario“ komanda grįžo iš neseniai pasibaigusio vieno svarbiausių kino industrijos renginių – Berlyno kino festivalio. Žinoma, ne tuščiomis. „Kino pavasaryje“ (KP) kovo 31 – balandžio 14 d. bus parodyta net 13 „Berlinalėje“ gerai įvertintų filmų.

KP žiūrovai pirmieji Lie­tuvoje galės išvysti po premjerinių seansų Berlyno kino festivalyje apdovanotas juostas.

Viena jų – bene asmeniškiausia danų režisieriaus, „Dog­mos“ judėjimo pradininko, Thomaso Vintenbergo drama „Komuna“ („The Co­mmu­ne“). Ji pasakoja apie intelektualų šeimą, kuri nuosavoje užmiesčio viloje įsteigia komuną, tampančią išbandymu jų pačių santykiams. „Komunos“ pagrindinė aktorė Trine Dyrholm Berlyne pelnė „Sidabrinį lokį“ už geriausią moters vaidmenį.

Nuo istorijos iki klasikos

Tarp atrinktųjų – ir keturių skirtingo amžiaus moterų likimus bei svajones nugriovus komunizmą Lenkijoje 1990 m. pradžioje stebinti drama „Jungtinės meilės valstijos“ („United States of Love“), apdovanota „Sidabriniu lokiu“ už geriausią scenarijų.

8 valandų trukmės istorinė drama „Lopšinė liūdnai paslapčiai“ („A Lullaby to the Sorrowful Mystery“, rež. Lav Diaz) apie Filipinų revoliucionieriaus Andres Bonifacio našlę ir 30 dienų trukusias šiurpias jos vyro kūno paieškas pelnė „Sidabrinį lokį“ už naujų perspektyvų atvėrimą. Geriausiu debiutiniu filmu pripažinta ir už geriausią aktoriaus (Majdas Mastoura) vaidmenį apdovanota romantinė drama „Hedis“ („Hedi“, rež. Mohamedas Ben Attia). Abejingų taip pat nepaliks FIPRESCI kino kritikų asociacijos apdovanojimu įvertinta nenuspėjama mistinė drama „Aloysas“ („Aloys“, rež. Tobias Nolle).

Šiųmetėje „Berlinalėje“ viena iš KP programos sudarytojų, filmų apžvalgininkė Aistė Račaitytė tapo CICAE – nepriklausomų kino teatrų asociacijos – žiuri nare. Ji vertino Berlyno kino festivalio programos „Forumas“ filmus. Lietuvoje bus galima pamatyti „Forume“ rodytą kon­troversišką rumunų dra­­mą „Neteisėti santykiai“ („Ille­­gitimate“, rež. A. Sitaru) apie kraujomaišą, neoficialiu „Ca­ligari“ prizu už geriausią filmą programoje „Forumas“ apdovanotą ypač vaizdingą juostą „Paskutinėmis miesto dienomis“ („In the Last Days in the City“, rež. Tameris El Saidas), dokumentinę juostą „Ta‘ang“ (rež. Wang Bingas), serbų trilerį „Drėgmė“ („Humidity“, rež. Nikola Lju­ca), juodąją komediją „Panamerican Ma­chinery“ (rež. Joaquinas del Paso) ir kt.

Rodys ir „Mariupolį“

Antroji pagal svarbą Ber­lyno programa „Pa­norama“ buvo pradėta čekų drama „Aš, Olga Hepnarova“ („I Ol­ga Hepnarova“, rež. Pet­ras Kazda, Tom?šas Wein­rebas), kuri dalyvauja „Kino pavasario“ konkursinėje programoje „Nauja Europa – nauji vardai“.

„Panoramoje“ pirmą kartą parodytas ir lietuvių režisieriaus Manto Kvedaravičiaus dokumentinis filmas „Mariu­polis“. Filmą apie industrinį karo nuojautos apimtą Ukrainos miestą taip pat pamatys Lietuvos žiūrovai – jis dalyvaus „Kino pavasario“ konkursinėje programoje „Baltijos žvilgsnis“.

„Kino pavasario“ komanda tuo pat metu vykusios mugės „European Film Market“ metu įsigijo filmus, kuriuos festivalyje ir po jo išvys autorinio kino mėgėjai Vilniuje ir kituose Lietuvos miestuose. „Berlinalėje“ taip pat buvo pasirinkti ir pakviesti užsienio šalių pranešėjai tarptautinei kino industrijos konferencijai „Meeting Point – Vilnius“, kuri vyks balandžio 12–14 d.

52795
130817
52791