Kas tai? Eksperto įžvalgos

Lietuvis sėkmingai valdo 5 ledaines: pergudravo lietingą šalies klimatą

Publikuota: 2018-06-01

Vadovauti ledainei – tai galynėtis su lietuviškais orais. Kai pasitaiko lietingų dienų, pardavimai krenta perpus. Tačiau tai nesustabdė Rimvydo Valotkos imtis to, kas artima širdžiai. Verslininkas rado būdų, kaip ištverti žiemą, o šį pavasarį pakvietė lankytojus į dar dvi naujas ledaines.

Iš tarptautinės įmonės į šeimos verslą

Septynerius metus dirbęs didelėje tarptautinėje įmonėje ir sukaupęs patirties pardavimų srityje, R. Valotka nusprendė atsidėti šeimos verslui ir daryti tai, apie ką seniai svajojo, kas iš tiesų patinka. Verslininkas pasakoja jau kurį laiką domėjęsis kavos kultūra, o šalyje tuo metu vienas po kito kūrėsi tokie kavinių tinklai.

„Šis verslo modelis man labai patiko, mokėjau virti kavą ir norėjau sukurti kažką panašaus. Taigi, viename Vilniaus prekybos centre įkūrėme pirmąją kavinę“, – prisimena R. Valotka.

Netrukus su lietuviu susisiekė tarptautinio ženklo „Nestle“ atstovai, pasiūlė bendradarbiauti ir jų produkciją pristatyti Lietuvos rinkai. Pirmas bandymas parduoti ledus buvo sėkmingas.

„Laikui bėgant ledai tapo verslo pagrindu – jie sudaro 70–80 procentų visų mūsų pardavimų. Tad dabar jau esame nedidelis tinklas: turime 5 ledaines, veikiame Vilniuje, Kaune ir Palangoje“, – pasakoja R. Valotka.

Kas padeda ledainėms išgyventi žiemą?

Ledų prekyba mūsų šalyje užsiima nedaugelis, anot R. Valotkos, tai nėra keista. Esant lietingai dienai, apyvarta sumažėja apie 50 procentų.

„Kad žiemą ir rudenį galėtume lengviau atsikvėpti, turime daug parduoti sezono metu. Taip pat nesame atsakingi už gamybą – turime partnerį, kuris gamina ledus, todėl didelės dalies išlaidų išvengiame ir taip iškenčiame sezoninius svyravimus“, – teigia R. Valotka.

Šaltu oru ledainėms gyventi padeda ir kiti skanumynai, pavyzdžiui, burbuliniai vafliai – gardžioji praėjusios vasaros naujiena mūsų šalyje. Na, o kai lepina šiluma, lietuviai noriai skanauja įvairiausių ledų. Per vasarą „Manhattan Ice Dream“ ledainėse jų išragauti galima net apie 30 rūšių. R. Valotka pastebėjo, kad prieš 5 metus lankytojai dažniausiai pasirinkdavo standartinius šokolado, braškių ar vanilės skonius. Tokie ledai mūsų šalyje mėgstami ir dabar, bet kur kas didesnio populiarumo nei anksčiau sulaukia netradiciniai gardumynai, pavyzdžiui, šio sezono naujiena – šampano skonio ledai.

Praėjus 5 verslo metams – ramybės pojūtis

„Manhattan Ice Dream“ ledainių įkūrėjas sako susidūręs su daugybe jauno šeimos verslo laukiančių iššūkių. Pats didžiausias – pirmaisiais verslo metais reikia nusiteikti dirbti be atvangos.

„Dvejus metus dirbau be išeiginių, atlyginimo ir pelno. Viską, ką uždirbdavome, palikdavau darbuotojų atlyginimams ir įmonės veiklai. Po dvejų metų atidarėme dar vieną ledainę ir vėl nauja pradžia – turėjome pasirūpinti sėkminga jos veikla. Dirbame penkerius metus, iš jų pelningi dveji“, – pasakoja R. Valotka.

Ledainių įkūrėjas taip pat jaučia, kad auganti verslo patirtis leidžia labiau atsipalaiduoti, nesinervinti dėl to, ko neįmanoma pakeisti, pavyzdžiui, blogų orų. Žinodamas, kad sausio mėnesį ledų pardavimai nebus dideli, verslininkas nudirba kitus susikaupusius darbus. Na, o šiuo metu įmonėje pats darbymetis – gegužės mėnuo džiugina saule, Vilniuje ir Kaune duris ką tik atvėrė dar dvi šiuolaikiško dizaino „Manhattan“ ledainės, tad vos spėjama suktis.

nuotrauka::2

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau