KĄ DARO GEIDŽIAMIAUSI
KĄ DARO GEIDŽIAMIAUSI
KĄ DARO GEIDŽIAMIAUSI
KĄ DARO GEIDŽIAMIAUSI
KĄ DARO GEIDŽIAMIAUSI

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-06-14 12:38

Ugdymą keičia žodis ugdymasis – kaip puoselėti šią praktiką organizacijos viduje?

„Eurovaistinės“ organizacijos vystymo vadovė Milda Kaleinikovė.
„Eurovaistinės“ organizacijos vystymo vadovė Milda Kaleinikovė.
Konferencijos, seminarai, lektoriai, individualus mokymosi biudžetas ir nuotolinio mokymosi galimybės – tai investicijos į komandą, kuriomis darbdaviai siekia stiprinti darbuotojų kompetencijas, auginti ir išlaikyti talentus. Tobulėjimas, kaip vienas svarbiausių organizacinės kultūros rodiklių įvardijamas ir darbuotojų apklausose, o norintis mokytis siekia to ne tik profesinėje srityje, bet ugdant asmenybės įgūdžius.

Vis dėlto, kad ir kiek investicijų skirtų darbdavys, svarbiausia – asmeninė motyvacija ir proaktyviai skiriamas laikas tobulėjimui. „Eurovaistinės“ organizacijos vystymo vadovė Milda Kaleinikovė sako, kad įmonės vidinėje kultūroje frazę „darbuotojų ugdymas“ jau kurį laiką yra pakeitęs terminas „ugdymasis“:

„Bet kokios studijos, kursai ar seminarai yra asmeniškai skiriamas žmogaus laikas savo tobulėjimui. Galima sukurti patogias sąlygas finansuoti mokymus, būti lanksčiais darbo laiko klausimais ir tai, žinoma, svarbu, bet svarbiausia yra kultūra, kur tobulėjimas vertinamas, skatinamas ir primenamas kiekvienam žingsnyje tuomet žmogus pats įsitraukia ir suvokia savo augimo svarbą ir reikšmę organizacijai“, - teigia „Eurovaistinės“ organizacijos vystymo vadovė.

Mes mokomės keltis tikslus komandoje

Kalbėdama apie tobulėjimą organizacijos viduje M. Kaleinikovė sako, kad komandinio darbo temą teoriniam lygmenyje, gali pakeisti realūs tokio veikimo pavyzdžiai, jei tik pavyksta pasiekti maksimalų vadovų įsitraukimą ir sąmoningai skirti laiką augimui su savo komanda:

„Kai kalbame apie ugdymąsi kiekviename žingsnyje norisi ir pradėti kalbėti apie konkrečius veiksmus, kurie padeda formuoti tokią kultūrą. Pavyzdžiui, „Eurovaistinėje“ turime tradiciją asmeninius tikslus keltis kartu su komanda. Visi kartu girdime, kaip tikslus formuluoja tiek Valdybos nariai, tiek kiekvienas projektų ar srities vadovas, tada klausiame ir patariame vienas kitam. Svarbiausia tokiuose susitikimuose garsiai įsivardinti, kad visi mes šiuo metu mokomės, kad nėra neteisingų atsakymų ir taip sukurti erdvę drąsiai dalintis mintimis“, - pasakoja M. Kaleinikovė.

Tokių susitikimų esmė yra jokios hierarchijos nebuvimas, kiekvienas čia gali klausti, patarti, tikslintis ar sakyti, kažko nesuprantąs. Be to, taip plečiasi ir darbuotojų suvokimas apie visos organizacijos veiklą ir asmenį indėlį į ją. Pašnekovė atkreipia dėmesį, kad pereiti prie modelio, kai tikslai keliami komandoje verta palaipsniui, t. y. pirmiausia pratimą atliekant mažose komandose, vėliau plečiant tai iki departamentų ar visos organizacijos lygio. Nemažiau svarbu yra tikslingai pasirinkti ir periodą kuriam tikslas keliamas. Pradėti gal vertėtų nuo savaitės tikslo, palaipsniui mokantis ir plečiant tikslo laikotarpį.

Susitikimai skirti mokytis vieniems iš kitų

„Eurovaistinė“ jau beveik metus propaguoja specialius susijungimus visiems vadovams, kurių tikslas – vadovų lyderystės kompetencijų stiprinimas, tarpusavyje dalinantis aptariamų temų patirtimis.

„Jei jau esame vadovai – turime kuo pasidalinti tiek kalbant apie skirtingas kompetencijas, tiek patirtis, apie sėkmės ir pamokas kurias išmokome. Norėdami skatinti vienas kitą tobulėti, pernai rudenį pradėjome iniciatyvą „Laikas mums“, kurioje kartu su vadovais esme susidarę vadybinėms arba vadovavimo kompetencijoms stiprinti skirtą temų sąrašą: nuo grįžtamojo ryšio teikimo iki pokyčių valdymo,  komunikacijos, projektų valdymo ir kt. Tada temomis pasiskirstome ir kiekvienam susitikimui paskirdami moderatorių pasiruošiame teorinę temos apžvalgą ir praktines užduotis“. Verta paminėti, kad moderatorius temą pasirenka remdamasis keliais kriterijais: arba tai yra tema, kurią jis labai gerai išmano, daug žino ir savo patirtimi nori pasidalinti su kitais, arba tai tema, kuri jam yra iššūkis ir kurią pastiprinti jam ypatingai svarbu - apie iniciatyvą pasakoja organizacijos vystomo vadovė.

M. Kaleinikovė sako, kad tokie žingsniai formuoja tobulėti kviečiančią kultūrą ir siunčia žinutę, kad visi turime kuo pasidalinti, kai norime ir patys skiriame tam laiko. Organizacijoje veikia ir į laisvalaikį orientuota panaši iniciatyva, kurioje visi darbuotojai gali dalintis savo hobiais, laisvalaikiu, kelionėmis ir taip įkvėpti vieni kitus.

Vidinis lektorius - nauja pozicija organizacijoje

Kalbėdama apie profesinių kompetencijų auginimą M. Kaleinikovė dalijasi pavyzdžiu, kaip neseniai įmonėje vyko klientų aptarnavimo mokymai, kurių lektore tapo kolegė – „Eurovaistinės“ verslo vystymo projektų vadovė A. Vareikienė.

„Tobuliname savo klientų aptarnavimą ir neseniai kartu su komanda atnaujinome klientų aptarnavimo gaires, kurioms įsisavinti atlikome ir gyvus mokymus kurių 90% turinio sudarė praktinės užduotys. Jų lektore tapo daugiametę patirtį klientų aptarnavimo srityje turinti mūsų kolegė. Tame matome dvejopą naudą – tiek žmogus, kuriam suteikta galimybė dalintis savo patirtimi tobulėja, tiek jaunieji konsultantai ir vaistininkai gauna informaciją, kuri yra aktuali būtent mums, gali užduoti klausimus žmogui puikiai išmanančiam vaistinių veiklos specifiką. Mokymus dalyviai įvertino 9,7 balu. Be to, tai prisideda ir formuojant lyderių autoritetą“, - pasakoja Milda.

„Eurovaistinėje“ kaip tik šį mėnesį startuoja ir būtent komandos tobulėjimui skirta pozicija Žmonių departamente – vidinis lektorius, kurio tikslas bus ne tik rūpintis darbuotojų kompetencijomis padedant susidėlioti ugdymosi planus, bet ir asmeniškai vesti mokymus įvairiomis temomis.  

Privalomi mokymai – vieta, kur taip pat verta investuoti

Su organizacijų vystymu ir darbuotojų tobulėjimu dirbanti Milda ragina nepamiršti ir privalomų mokymų, kurie būtini daugelyje organizacijų bei skirti laiko ir investicijų jų patogumui ir patrauklumui

„Darbuotojų saugos ir sveikatos, gaisrinės saugos, asmens duomenų apsaugos ir kiti organizacijoje būtini mokymai taip pat gali būti įtraukiantys, interaktyvūs ir tuo pačiu suteikiantys žinių, jei investuojame į jų pateikimą. Koncentruota ir susisteminta informacija kartu su  užduotimis informacijos įsisavinimui, konkrečiais pavyzdžiais ne tik suteikia realias žinias, bet ir taupo komandos laiką“.

M. Kaleinikovė pasakoja, kad „Eurovaistinėje“ yra įdiegta mokymų platforma, kuri  nuolatos atnaujinama aktualiais ir svarbiais e. mokymais,  tad čia darbuotojai randa kursus tiek vaistininko kompetencijų kėlimui, t. y. apie naujausius medikamentus, gydymo tendencijas, ligų profilaktiką, naujus produktus, tiek kursus  skirtus „minkštosioms“ kompetencijomis stiprinti, t. y. nuo susipažinimo kurso naujam komandos nariui iki, psichologinių ir asmeninio tobulėjimo paskaitų.

Organizacija skaičiuoja, kad bendrai mokymuisi vidinėse iniciatyvose ir e. mokymų sistemoje komanda per metus skiria apie 30 000 valandų.

Finansinės investicijos į darbuotojus nemažiau svarbios

Investuodama į vidinių mokymų plėtrą, „Eurovaistinė“ nuo šio rugsėjo planuoja finansuoti farmacijos studijas įmonėje dirbantiems ir studijuoti norintiems farmakotechnikams, bei prisidės prie paskutinio kurso farmacijos studentų mokslo finansavimo.

„Plečiantis vaistinių tinklų paslaugoms vis svarbiau tampa išlaikyti savo komandą ir pritraukti naujus farmacijos profesionalus. Apklausėme savo kolegas, kurie norėtų studijuoti, įsivertinome galimybes ir  planuojame investuoti į mūsų tinkle dirbančių farmakotechninkų studijas.“,- dalinasi M. Kaleinikovė.

52795
130817
52791