Masalas užsieniečiams – kelio ženklai?

Publikuota: 2015-11-13
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Mėginant gilintis į Lietuvos turizmo galimybių rinkodarą užsienyje, galima pasiklysti ne tik tarp trijų pušų – panašu, kad kur kas didesnėse tankmėse klaidžioja ir už tai atsakingi valdininkai. Kol kas tik aišku, kad tokiai rinkodarai 2016 m. pinigų numatyta mažiau nei šiemet, o verslas apskritai stumiamas iš rinkodaros projektų.

Visa tai gali lemti, kad Lietuvos vardas skambės tyliau, net jei sugalvosime iš angliško šalies pavadinimo išbraukti raidę H. Tinkamai nepristatydami šalies užsienyje, rizikuojame sulaukti ir mažiau turistų.

Ūkio ministerija (ŪM) neseniai suskaičiavo, kiek pinigų skirs Lietuvos turizmo galimybių rinkodarai užsienyje: iš ES paramos numatyta skirti 2 mln. Eur, iš valstybės biudžeto – 0,3 mln. Eur. Aiškėja, kad Europos pinigų turizmo verslas nematys – projektai bus finansuojami iš aplinkosaugai skirtų lėšų ir skiriami pagal ES paramos priemonę „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“. Tad pretenduoti į paramą galės Valstybinis turizmo departamentas (VTD) prie ŪM su galimais partneriais – valstybės ir savivaldybės biudžetinėmis įstaigomis, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčiomis valstybinėmis įmonėmis, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir pan.

Tad, kaip sako turizmo verslo atstovai, savivaldybės galės reklamuoti viešuosius išteklius – Puntuko akmenį, Druskininkų vandenį, Stelmužės ąžuolą ir pan. Jokių turizmo paslaugų, prie kurių prisilietę verslininkai, už Europos pinigus reklamuoti nebus galima. Užtat viešasis sektorius už tuos pinigus galės „projektuoti, gaminti, įrengti“ informacinius kelio ženklus, sukurti „turizmo objektų, maršrutų ir trasų ženklinimo sistemą“. Sistemos, ženklų reikia, tačiau ar jais prišauksime turistų į Lietuvą? Pasak Žydrės Gavelienės, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentės, turistus domina, kaip atvykti į šalį, ką joje galima veikti, kokių paslaugų bei pramogų siūloma, kokio maisto verta paragauti, kuo esame unikalūs etc. Bet viso to reklamuoti už ES lėšas kitąmet nebus galima.

O kas bus galima? Ne kažin kas. Pasirodo, mūsų šalies kelionių organizatoriai bei kelionių agentūros net nebegalės užsienio parodose prisistatyti viename stende su Turizmo departamentu. Jo vadovai aiškina: kadangi Lietuva pasirinko aplinkosaugai skirtas priemones, neleidžiama remti ne tik parodų, bet ir už ES pinigus leisti reklaminius lankstinukus. Ponia Jurgita Kazlauskienė, VTD vadovė, tikina, kad skatinti verslo ir sveikatos turizmą iš ES paramos draudžia paramos skirstymo nuostatos. Taigi kitąmet Lietuvą pristatančiuose stenduose puikuosis tik valstybinės įmonės. Atvykstamojo turizmo verslo atstovai prognozuoja, kad tokios „skyrybos“ ne tik pabrangins jų dalyvavimą parodose: negalint bendrai pristatyti visos šalies, dalyvauti parodoje bus menka nauda. Buvo kur kas racionaliau, kai viename bendrame verslo ir VTD stende užsieniečiai galėjo planuoti ir užsisakyti keliones į Lietuvą, o užsienio kelionių organizatoriai – pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su mūsų verslininkais. Pastarieji perspėja: didelė klaida atskirti šalies įvaizdžio formavimą nuo verslo, nes jis, pasinaudodamas tuo įvaizdžiu, parduoda Lietuvą kaip turizmo kryptį, parduoda šalies turizmo paslaugas ir kuria pajamas į tą patį biudžetą.

Kodėl buvo pasirinktas būtent aplinkosaugos prioritetas ir paliktas nuošalėje verslas, VŽ taip ir nepavyko iki galo išsiaiškinti. Regis, rankas nusiplovė visi, kas tik gali. VTD aiškaus atsakymo nepateikė, buvo pasiūlyta galų ieškoti Finansų, Žemės ūkio, Ūkio ministerijose. Panašu, kad šalies valdininkai ir vėl nuėjo paprasčiausiu keliu, kaip būta ne kartą: nesukti sau galvos dėl paramos nuostatų, dėl kurių galbūt buvo galima derėtis ir jas koreguoti.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieno recepto nėra, bet yra jo ingredientų

Pandemija įsisuko ir į tiesioginių užsienio investicijų (TUI) sritį: prognozuojama, kad pasaulinis jų srautas...

Verslo aplinka
2020.07.13
Kuo šiemet gyvena „Nasdaq“ Baltijos birža

Vertybinių popierių biržos visame pasaulyje įneša svarbų indėlį į ekonomikos plėtrą, todėl įvairiais...

Rinkos
2020.07.11
COVID-19 ir Europos ateitis

COVID-19 krizė yra bene didžiausias socialinis eksperimentas mūsų gyvenime. Nežinome, kada ar kuo tai...

Verslo aplinka
2020.07.11
3 šoko etapai: kuriame iš jų yra Lietuvos įmonės?

Įvedus karantiną, daugelis Lietuvos įmonių patyrė ekonominį šoką. Šoko metu įmonės paprastai pereina tris...

Verslo aplinka
2020.07.10
Rankų nenuleidžia, variklių negesina 5

Europos Parlamentas (EP), atmetęs visas pataisas, galutinai pritarė Mobilumo paketui. Lietuvos vežėjai ketina...

Nuolaidų būta, ar ne per daug? 3

Pirmąsias kadencijos metines švenčiantis prezidentas Gitanas Nausėda praėjusį laikotarpį vadina labai įdomiu...

Verslo aplinka
2020.07.09
Iš Briuselio skrieja žaibai 14

Europos Komisijos pradėta pažeidimo procedūra prieš Lietuvą sukėlė dilemą: jei valstybė nesugrąžins pinigų...

Paslaugos
2020.07.08
Įvaizdis pagerintas, dabar metas imtis darbo 2

Valstybės valstybėje įvaizdžio besikratantys „Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį pompastiškai pristatė naują...

Esminiai klausimai dėl valstybinio banko 17

Lietuvoje šiuo metu verda diskusijos apie valstybinį plėtros banką, bet šiose diskusijose reikia nepamiršti,...

Rinkos
2020.07.06
Karantinas baigėsi: kaip išlaikyti įgytą patirtį?

Karantinas oficialiai baigėsi – kokias gi pamokas iš jo išmokome? Pastaruoju metu labai dažnai galima...

Verslo aplinka
2020.07.05
Dabar – puikus metas investuoti į verslo skaitmeninimą: ką keisti Lietuvos pramonei

Per pastaruosius penkerius metus Lietuvos gamybos produkcija paaugo trečdaliu. Šiuo metu pramonė yra...

Verslo aplinka
2020.07.05
Vasaros pradžia finansų rinkose – su nerimo prieskoniu 1

Finansų rinkos toliau akylai stebi Vašingtono ir Pekino santykius dėl prekybos susitarimo. 

Rinkos
2020.07.04
Interesais tapšnojami įsipareigojimai

Valdančiųjų pastangos grąžinti politikus į valstybės valdomų įmonių (VVĮ) valdybas – mėginimas grįžti į...

Verslo aplinka
2020.07.03
Po valstybinio banko eilė kolūkiams? 25

Tikriausiai girdėjote, kad Seimas praėjusią savaitę galutinai nubalsavo už valstybinio banko steigimą. Bet ar...

Verslo aplinka
2020.07.02
3 metai su „naujuoju“ Darbo kodeksu: ar netaps jis istorijos vadovėliu?

Šiandien - 3 metai, kai gyvename su nauju Darbo kodeksu, o per šį laiką jis buvo keistas 23 kartus. Pamatinių...

Verslo aplinka
2020.07.01
Dujų kainos mažėja – o kas toliau? 1

Kai kalba pasisuka apie Lietuvos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo kuriamą naudą, perspektyvas ir...

Verslo aplinka
2020.07.01
Belaukiant stambiųjų investuotojų

Stambiems investuotojams nuo kitų metų bus pradėta taikyti pelno mokesčio lengvata. Kartu nustatyta, kad po...

Verslo aplinka
2020.07.01
Užsienio investuotojai naujų galimybių žvalgosi arčiau. Proga Lietuvai?

Dėl pasaulyje susiklosčiusios ekonominės situacijos bei išryškėjusių globalizacijos trūkumų, Lietuvai...

Verslo aplinka
2020.06.30
Ką „tęs“ R. Sinkevičius? 6

Likus kiek daugiau nei trims mėnesiams iki Seimo rinkimų, premjeras Saulius Skvernelis pasiūlė kandidatą į...

Verslo aplinka
2020.06.30
Rokiruotė prezidentūroje – viena partija sužaista? 2

Nesulaukę nė pirmųjų prezidento Gitano Nausėdos inauguracijos metinių, iš jo komandos pasitraukė trys...

Verslo aplinka
2020.06.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus