Masalas užsieniečiams – kelio ženklai?

Publikuota: 2015-11-13
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Mėginant gilintis į Lietuvos turizmo galimybių rinkodarą užsienyje, galima pasiklysti ne tik tarp trijų pušų – panašu, kad kur kas didesnėse tankmėse klaidžioja ir už tai atsakingi valdininkai. Kol kas tik aišku, kad tokiai rinkodarai 2016 m. pinigų numatyta mažiau nei šiemet, o verslas apskritai stumiamas iš rinkodaros projektų.

Visa tai gali lemti, kad Lietuvos vardas skambės tyliau, net jei sugalvosime iš angliško šalies pavadinimo išbraukti raidę H. Tinkamai nepristatydami šalies užsienyje, rizikuojame sulaukti ir mažiau turistų.

Ūkio ministerija (ŪM) neseniai suskaičiavo, kiek pinigų skirs Lietuvos turizmo galimybių rinkodarai užsienyje: iš ES paramos numatyta skirti 2 mln. Eur, iš valstybės biudžeto – 0,3 mln. Eur. Aiškėja, kad Europos pinigų turizmo verslas nematys – projektai bus finansuojami iš aplinkosaugai skirtų lėšų ir skiriami pagal ES paramos priemonę „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“. Tad pretenduoti į paramą galės Valstybinis turizmo departamentas (VTD) prie ŪM su galimais partneriais – valstybės ir savivaldybės biudžetinėmis įstaigomis, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčiomis valstybinėmis įmonėmis, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir pan.

Tad, kaip sako turizmo verslo atstovai, savivaldybės galės reklamuoti viešuosius išteklius – Puntuko akmenį, Druskininkų vandenį, Stelmužės ąžuolą ir pan. Jokių turizmo paslaugų, prie kurių prisilietę verslininkai, už Europos pinigus reklamuoti nebus galima. Užtat viešasis sektorius už tuos pinigus galės „projektuoti, gaminti, įrengti“ informacinius kelio ženklus, sukurti „turizmo objektų, maršrutų ir trasų ženklinimo sistemą“. Sistemos, ženklų reikia, tačiau ar jais prišauksime turistų į Lietuvą? Pasak Žydrės Gavelienės, Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentės, turistus domina, kaip atvykti į šalį, ką joje galima veikti, kokių paslaugų bei pramogų siūloma, kokio maisto verta paragauti, kuo esame unikalūs etc. Bet viso to reklamuoti už ES lėšas kitąmet nebus galima.

O kas bus galima? Ne kažin kas. Pasirodo, mūsų šalies kelionių organizatoriai bei kelionių agentūros net nebegalės užsienio parodose prisistatyti viename stende su Turizmo departamentu. Jo vadovai aiškina: kadangi Lietuva pasirinko aplinkosaugai skirtas priemones, neleidžiama remti ne tik parodų, bet ir už ES pinigus leisti reklaminius lankstinukus. Ponia Jurgita Kazlauskienė, VTD vadovė, tikina, kad skatinti verslo ir sveikatos turizmą iš ES paramos draudžia paramos skirstymo nuostatos. Taigi kitąmet Lietuvą pristatančiuose stenduose puikuosis tik valstybinės įmonės. Atvykstamojo turizmo verslo atstovai prognozuoja, kad tokios „skyrybos“ ne tik pabrangins jų dalyvavimą parodose: negalint bendrai pristatyti visos šalies, dalyvauti parodoje bus menka nauda. Buvo kur kas racionaliau, kai viename bendrame verslo ir VTD stende užsieniečiai galėjo planuoti ir užsisakyti keliones į Lietuvą, o užsienio kelionių organizatoriai – pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su mūsų verslininkais. Pastarieji perspėja: didelė klaida atskirti šalies įvaizdžio formavimą nuo verslo, nes jis, pasinaudodamas tuo įvaizdžiu, parduoda Lietuvą kaip turizmo kryptį, parduoda šalies turizmo paslaugas ir kuria pajamas į tą patį biudžetą.

Kodėl buvo pasirinktas būtent aplinkosaugos prioritetas ir paliktas nuošalėje verslas, VŽ taip ir nepavyko iki galo išsiaiškinti. Regis, rankas nusiplovė visi, kas tik gali. VTD aiškaus atsakymo nepateikė, buvo pasiūlyta galų ieškoti Finansų, Žemės ūkio, Ūkio ministerijose. Panašu, kad šalies valdininkai ir vėl nuėjo paprasčiausiu keliu, kaip būta ne kartą: nesukti sau galvos dėl paramos nuostatų, dėl kurių galbūt buvo galima derėtis ir jas koreguoti.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Chaoso ratas įsuktas – kur stabdžiai? 1

Pakuočių atliekų tvarkymo sistema įstrigo gilioje krizėje: gamintojai ir importuotojai tapo įstatymo spragų...

Lenktynėse nėra vietos silpniesiems 23

Lietuva praranda konkurencingumo pagreitį: mūsų šalis konkurencingumo indekse smuktelėjo dviem laipteliais...

Verslo aplinka
2018.10.18
Kaip ilgai dar džiaugsis smaližiai?

Dietologai ir mitybos ekspertai dėl to, ko gero, nė kiek nesidžiaugia. Ne itin tai džiugina ir cukrinių...

Agroverslas
2018.10.17
Kovoje su skurdu pergalės nematyti 42

Šiandien – Tarptautinė kovos su skurdu diena. Lietuva šios kovos fronte atrodo gana apgailėtinai: beveik 30%...

Finansai
2018.10.17
Europa kratosi plastiko invazijos 20

Europos Parlamentas (EP) ir Europos Komisija (EK) kyla į kovą prieš vienkartinius plastikinius daiktus, kurie...

Pramonė
2018.10.16
ES parama: į plytas ar į ateitį? 17

ES paramos lėšų investavimo srityje Lietuva gali pasigirti ir geromis naujienomis, tačiau jos – jau...

Finansai
2018.10.15
Dabar turime daugiau galimybių nei gebame išnaudoti 9

Dabartiniai gamybos būdai ir technologijos šviesmečiais skiriasi nuo pirmosios pramonės revoliucijos įvykdytų...

Pramonė
2018.10.12
Draudimai – pasakos lengvatikiams 18

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki...

Biurokratijos sparnai dar neapkarpyti 3

Nors kiekviena Vyriausybė, įskaitant ir Sauliaus Skvernelio vadovaujamą, tarp gausių verslui dalijamų pažadų...

Verslo aplinka
2018.10.11
Pensijų kaupimo sistemos reforma: keturios geros žinios dirbantiesiems 30

Nedaug temų sulaukia tokio visuomenės dėmesio, kaip pensijos, ir reta kuri kita sritis sulaukia tiek...

Finansai
2018.10.10
Ar Vilniaus požemiuose dundės traukiniai? 24

Daug metų brandinta idėja įkurdinti Vilniuje metro, sutelkusi tiek šalininkų, tiek kritikų būrius, tampa...

Transportas
2018.10.10
Aistros dėl lietuviško rąsto 5

Valdantieji patraukė į miškus – Seime pasipylė siūlymai taisyti Miškų įstatymą. Vienas jų – jau seniai...

Pramonė
2018.10.09
Kopūstas – darže ar ant pečių? 3

Gal valdančiuosius reikėtų pagirti – jie galvoja. Galvoja ir prigalvoja visokių idėjų – ką gi dar uždraudus:...

Verslo aplinka
2018.10.08
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Kaip darbuotojų paieškos situaciją „visi pralaimi“ paversti į „laimi visi“ 6

Neseniai klientas iš tarptautinės kompanijos kreipėsi norėdamas pasamdyti didelį darbuotojų skaičių. Jis...

Vadyba
2018.10.05
Jei viskas švaru, ko bijo valdžia? 33

Nieko nematykit, negirdėkit, nelįskit, nieko apie mus nepasakokit – taip dabartinė Lietuvos valdžia norėtų...

Verslo aplinka
2018.10.05
Našiau dirbant, smagiau žvelgti į priekį 3

Lietuva gali pasigirti sparčiai augančiu darbo našumu – Eurostato duomenys rodo, kad 2017 m. jis augo...

Verslo aplinka
2018.10.04
Viešumui ir tiesai – antrankiai? 27

Šlubuojanti e. sveikatos sistema jau prarijo 40 mln. Eur ir dar 2,5 mln. Eur pareikalaus klaidų taisymui.

Verslo aplinka
2018.10.03
Skyrybos be vedybų sutarties 4

Seimas, šią savaitę pailsėjęs nuo plenarinių posėdžių, kitą antradienį vėl grįš (skubos tvarka) prie...

Verslo aplinka
2018.10.02
„Rail Baltica“, regis, rūpi tik Briuseliui 14

„Rail Balticos“ projektą visiškai pagrįstai galime vadinti amžiaus projektu – sprendimui tiesti geležinkelio...

Transportas
2018.10.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau