Daržovių skyriuose lietuviai ieško ne tik bulvių ir bananų: „Iki“ stebi kelias augančias kategorijas

Reklama publikuota: 2021-08-18
svg svg

Rinkdamiesi vaisius ir daržoves, lietuviai vis daugiau dėmesio skiria nebe kainai, o produkto kokybei, skoniui, šviežumui ir net turi savo mėgstamas veisles – tokias tendencijas pastaraisiais metais stebi prekybos tinklas „Iki“. Ir nors pagal suvartojamų šviežių daržovių ir vaisių kiekį kol kas atsiliekame nuo Vakarų europiečių, į savo racioną įtraukiame vis daugiau įvairesnių produktų.

Nors 2021-uosius Jungtinės Tautos paskelbė tarptautiniais vaisių ir daržovių metais, vis tik greičiausiai ne tokia iniciatyva, o antrus metus besitęsianti pandemija įnešė sveikesnių pokyčių lietuvių mityboje, sako „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė. Prekybos tinklo atstovai pastebi, kad pastaraisiais metais daugiau laiko namuose leidžiantys gyventojai peržvelgė savo mitybos įpročius ir atsigręžė į šviežią maistą, ėmė dažniau gaminti namuose, vartoja daugiau daržovių ir vaisių. Be to, savo racioną jie stengiasi papildyti įvairesniais šviežio derliaus produktais, išbando iš ankstesnių kelionių atsivežtus receptus.

„Nuo pat „Iki“ veiklos pradžios Lietuvoje esame tinklas, kuris pasirūpina, kad mūsų pirkėjų namus pasiektų išskirtinai šviežias ir kokybiškas maistas. Tai – vienas iš esminių mūsų prioritetų. Tad itin didelį dėmesį skiriame partnerystei su viso pasaulio, o ypač – vietos ūkininkais, kurių dėka mūsų parduotuvių lentynose atsiduria ne tik šviežias derlius, bet dažnu atveju – ir įdomesnės naujovės, kituose tinkluose randamos rečiau. Taip siekiame inspiruoti savo pirkėjus kulinariniams atradimams“, – sako V. Budrienė.

Prioritetas – trumposios tiekimo grandinės

Žilvinas Sendravičius, „Iki“ vaisių ir daržovių kategorijos vadovas, tikina, jog darbe su tiekėjais svarbiausia jų produkcijos kokybė ir šviežumas. Būtent trumposios tiekimo grandinės, kai produktai tiesiai iš ūkių, o ne per didmenininkus ir perpardavėjus, keliauja į prekybos centrus, leidžia ne tik pristatyti itin šviežią maistą, bet ir kaskart garantuoja tą pačią kokybę.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Šį principą stengiamės taikyti tiek dirbdami su Lietuvos, tiek su užsienio tiekėjais. Tiesa, vietos produktų atžvilgiu sau keliame dar aukštesnį tikslą – siekiame, kad Lietuvoje auginti vaisiai ir daržovės jau kitą dieną atsidurtų parduotuvių lentynose: vakare juos nuskynus ryte jie jau būtų pristatyti į sandėlį, o po kelių valandų – jau prieinami pirkėjams. Tai ypač svarbu itin trumpo galiojimo produktams – uogoms, ką tik skintiems pomidorams, agurkams, salotoms. Šiuo metu didžioji dalis tokių jautrių produktų jau atsiduria parduotuvėje per 24 val.“, – pasakoja specialistas.

Jo teigimu, toks principas netaikomas tik bulvėms, morkoms, svogūnams ir pan., nes šie produktai reikalauja džiovinimo ir paruošimo prieš kelionę į lentynas.

nuotrauka::1

Pirkėjų atsiliepimus perduoda ir darbuotojai

Ž. Sendravičius pažymi, jog formuojant prekybos tinklo vaisių ir daržovių asortimentą labiausiai prisideda patys pirkėjai – jų nuomonė yra galutinė. Tiesa, klientų poziciją atskleidžia ne tik duomenys, bet ir parduotuvių darbuotojų perduoti atsiliepimai.

„Natūralu, kad daržovių ir vaisių skyriuose dirbantys žmonės artimiausiai bendrauja su pirkėjais, geriausiai fiksuoja jų reakcijas ir visuomet perduoda išsakytas pastabas, jei produktas pirkėjams atrodo per rūgštus, per žalias, per didelis ar per mažas, taip pat klientų pastebėjimus, jei prekybos tinkle jie pasigenda tam tikrų produktų. Tokie atsiliepimai visada yra labai laukiami, į juos nuolat atsižvelgiame“, – teigia pašnekovas.

Taip pat asortimentas formuojamas rengiant vidines degustacijas, kuriose dalyvauja įvairių sričių specialistai, nuolat ragaujami ir vertinami tiek „Iki“, tiek ir kituose prekybos tinkluose parduodami produktai, stebimos užsienio šalių naujienos. Dėl naujovių įvedimo bendraujama ir su ūkininkais, aptariamos įvairių produktų veislių galimybes.

„Yra nemažai ūkininkų, su kuriais bendradarbiaujame nuo pat pirmųjų „Iki“ parduotuvių atidarymo Lietuvoje, labai vertiname partnerystę su jais. Bet taip pat esame atviri ir jauniems, naujiems ūkiams. Jie prisideda į mūsų asortimentą įvesdami naujienas – įvairių rūšių uogas, smidrus, naujų veislių salotas. O pradėdami dirbti su jais pirmiausia tikriname produktų kokybę, pačią įmonę – įvertiname ūkio dydį, finansinę padėtį, auginimo sertifikatus, taip susidarome nuomonę apie būsimo partnerio patikimumą. Taip pat dažniausiai apsilankome ir apžiūrime ūkį gyvai.

Kiekvieną produktų partiją, atvežamą į mūsų sandėlius, nepriklausomai nuo to, ar partnerystė nauja, ar ne, tikrina mūsų specialistai. Taip pat savo sąskaita ir iniciatyva papildomai tikriname vaisius ir daržoves nuo daugiau nei 300 pesticidų. Šiemet laboratorijose jau patikrinome daugiau nei 60 vaisių ir daržovių mėginių. Norime būti garantuoti, kad mūsų parduotuvių produkcija atitinka visas normas ir yra visiškai saugi“, – pastebi Ž. Sendravičius.

nuotrauka::2

Valgo daugiau avokadų ir mangų

Specialisto teigimu, pastaraisiais metais pastebimi lietuvių skonio ir pirkimo įpročių pokyčiai – pirkėjai vis daugiau dėmesio skiria skoniui, kokybei, ne tik kainai. Tai atsispindi ir parduotuvių asortimente – čia galima rasti kur kas daugiau vaisių ir daržovių veislių nei prieš dešimtmetį.

„Viena iš labiausiai populiarėjančių prekių – avokadai, jų pardavimai auga kasmet. Jei anksčiau turėjome vieną avokadų rūšį, dabar pirkėjai jau skiria jų veisles, daug labiau vertina sunokusį avokadą, prioritetą teikdami ne kainai, o skoniui. Lygiai tas pats galioja ir mangams, sparčiai auga sunokusių mangų vartojimas. Prieš dešimtmetį egzotine preke buvęs persimonas šiandien yra toks pat įprastas kaip apelsinas“, – pasakoja Ž. Sendravičius.

Pastaruosius kelerius metus ypač auga ir uogų paklausa – braškių, šilauogių, aviečių, gervuogių. Tačiau pagal jų suvartojamą kiekį lietuviai vis dar atsilieka nuo Vakarų Europos šalių.

Panašios tendencijos stebimos ir daržovių sektoriuje – anot pašnekovo, jei anksčiau buvo svarbu, kad pomidoras būtų pigus, dabar pirkėjai renkasi avietinius, saldžiuosius, geltonuosius pomidorus, juoduosius kumato – kasmet parduodama vis mažiau paprastų pomidorų, jų vietą užima skanesni, išskirtinesni. Ženkliai populiarėja ir smidrai, taip pat pirkėjai dažniau ieško baklažanų, pankolių, kukurūzų burbuolių, prieskonių – bazilikų. Nors negreitai, bet užtikrintai auga ir ekologiškų vaisių bei daržovių paklausa.

„Nesikeičia tik Lietuvos pirkėjų meilė bananams ir bulvėms. Tai – produktai, kurie vaisių ir daržovių kategorijose yra numeris vienas. Ši tendencija nekinta jau eilę metų, ir panašu, kad greitai nekis, tuo mes išsiskiriame visoje Europoje“, – pastebi Ž. Sendravičius.

nuotrauka::3

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rašyti komentarą 0
Receptinių vaistų įsigijimas internetu – planams stringant sprendimų ieško verslo sektorius Verslo tribūna

Jau keletą metų Lietuvoje bandoma sukurti sistemą, kuri leistų receptinius vaistus įsigyti nuotoliniu būdu.

„It‘s simple“
2022.02.10
Elektroninio parašo naudą skaičiuoja tūkstančiai vartotojų, jų gretos sparčiai auga Verslo tribūna

Pradėjusios dokumentus pasirašinėti elektroniniu būdu, įmonės sutaupo kaštų ir efektyvina daugelį savo verslo...

„It‘s simple“
2022.02.01
„Iki“ 30-ąjį gimtadienį – dėmesys ir pirkėjams, ir darbuotojams Verslo tribūna 1

Visus 30 metų – nuo pirmosios parduotuvės atidarymo iki įsiliejimo į el. prekybą, prekybos tinklas „Iki“...

„It‘s simple“
2022.01.11
Kuris NT startuolis pernai pritraukė daugiausiai lėšų? Verslo tribūna 4

2021 m. daugiausiai lėšų iš NT (proptech) startuolių Lietuvoje pritraukusi sutelktinio finansavimo į nuomos...

„It‘s simple“
2022.01.10
Apsipirkti internetu keliais spragtelėjimais: „LastMile“ dėmesį skiria plačiam asortimentui ir greitesnei apsipirkimo patirčiai Verslo tribūna 3

Ambicingus plėtros planus užsibrėžęs startuolis „LastMile“ pirkėjams jau siūlo daugiau kaip 37 tūkst. prekių...

„It‘s simple“
2021.12.29
Investicija į NT nuomą - kaip gauti grąžą ir neturėti galvos skausmo? Verslo tribūna

„Kai žmonės girdi nekilnojamojo turto sutelktinis finansavimas, dažnai visiems atrodo, kad tai yra...

„It‘s simple“
2021.12.14
Neteisingas elektroninis parašas paverčia sutartį negaliojančia – kainuoti gali ir 3 milijardus eurų Verslo tribūna

Verslo sektorius vis dažniau naudojasi elektroniniais parašais – šie ne tik taupo laiką, bet ir užtikrina...

„It‘s simple“
2021.12.14
„Iki“ pirkinių maišeliai – ir perdirbti iš parduotuvėse surinkto plastiko, ir tinkami dovanoms pakuoti Verslo tribūna

Perdirbto plastiko, popieriniai ar daugkartiniai pirkinių maišeliai – iš tokių variantų paprastai renkasi...

„It‘s simple“
2021.12.14
Kaip sparčiai kyla NT nuomos kainos Lietuvoje? Verslo tribūna 7

Per pastarajį dešimtmetį, nuo 2010 metų pradžios iki 2021 metų antrojo ketvirčio, Lietuvoje nekilnojamojo...

„It‘s simple“
2021.12.07
Ar dar ilgai dokumentus pasirašinėsime ranka? Verslo tribūna

Elektroninis parašas yra skaitmenizavimo suteikta galimybė paversti gyvenimą ne tik patogesniu, bet ir...

„It‘s simple“
2021.11.29
Kalėdinis apsipirkimas: keičiasi pirkėjų įpročiai ir prekybininkų pasiruošimas Verslo tribūna

Iš pradžių pandemijai įnešus nemažai sumaišties, šiemet prie jos lanksčiai prisitaikė tiek pirkėjai, tiek...

„It‘s simple“
2021.11.29
Ritasi „proptech“ banga – metas šokti ant banglentės Verslo tribūna

Investicijų į nekilnojamojo turto (NT) technologijų startuolius mastas 2021 m. pirmąjį pusmetį pasiekė...

„It‘s simple“
2021.11.29
„Bitė Lietuva“ trečius metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Baltijos šalyse Verslo tribūna

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ – tarp geriausių Europos darbdavių. Jau trečius metus iš eilės ji...

„It‘s simple“
2021.11.25
Elektroninių parašų tipai: kuo skiriasi ir kurie jų yra saugūs? Verslo tribūna

Jau keletą metų visame pasaulyje populiarėja elektroniniai parašai, naudojami viešųjų paslaugų savitarnos...

„It‘s simple“
2021.11.22
„Iki“ ir #walk15 partnerystė: kaip pirkėjai įvertino rudenį pristatytą inovaciją? Verslo tribūna

Siekdamas atkreipti pirkėjų dėmesį į sveikatai palankesnę gyvenseną, prekybos tinklas „Iki“ kartu su...

„It‘s simple“
2021.11.18
Lietuvių startuolis „InRento“ įsigijo estų platformą „BitOfProperty“ Verslo tribūna 1

Sutelktinio finansavimo į nekilnojamojo turto (NT) nuomos projektus platforma „InRento“ vykdo plėtrą...

„It‘s simple“
2021.11.16
„Mark Sign“: naujas žaidėjas elektroninių dokumentų pasirašymo rinkoje Verslo tribūna

Plačiai naudojamas elektroninis parašas išlaisvina nuo būtinybės kurti daugybę slaptažodžių ar visur nešiotis...

„It‘s simple“
2021.11.12
Nuo „aklų“ degustacijų iki laboratorinių tyrimų: „Iki“ pasidalijo produktų kokybės užtikrinimo patirtimi Verslo tribūna

Kaskart į savo pirkinių krepšelį dėdamas mėgstamus produktus pirkėjas tikisi, kad jie pasižymės tokiomis pat...

„It‘s simple“
2021.11.11
„InRento“ įkūrėjas: pirmąjį institucinį kapitalą pritraukiau būdamas 18 m. Verslo tribūna 2

Apie iš karto po mokyklos įsteigtus kelis sėkmingus verslus ir savo naujausią kompaniją „InRento“ –...

„It‘s simple“
2021.10.18
Verslo investicijos į skaitmenizavimą – rekordinės: ko tikėtis ateityje? Verslo tribūna 1

Investicijos į verslo procesų skaitmenizaciją rekordiškai didelės ir kasmet vis auga. Neatsilieka ir Lietuva...

„It‘s simple“
2021.10.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku