Daržovių skyriuose lietuviai ieško ne tik bulvių ir bananų: „Iki“ stebi kelias augančias kategorijas

Reklama publikuota: 2021-08-18
svg svg

Rinkdamiesi vaisius ir daržoves, lietuviai vis daugiau dėmesio skiria nebe kainai, o produkto kokybei, skoniui, šviežumui ir net turi savo mėgstamas veisles – tokias tendencijas pastaraisiais metais stebi prekybos tinklas „Iki“. Ir nors pagal suvartojamų šviežių daržovių ir vaisių kiekį kol kas atsiliekame nuo Vakarų europiečių, į savo racioną įtraukiame vis daugiau įvairesnių produktų.

Nors 2021-uosius Jungtinės Tautos paskelbė tarptautiniais vaisių ir daržovių metais, vis tik greičiausiai ne tokia iniciatyva, o antrus metus besitęsianti pandemija įnešė sveikesnių pokyčių lietuvių mityboje, sako „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė. Prekybos tinklo atstovai pastebi, kad pastaraisiais metais daugiau laiko namuose leidžiantys gyventojai peržvelgė savo mitybos įpročius ir atsigręžė į šviežią maistą, ėmė dažniau gaminti namuose, vartoja daugiau daržovių ir vaisių. Be to, savo racioną jie stengiasi papildyti įvairesniais šviežio derliaus produktais, išbando iš ankstesnių kelionių atsivežtus receptus.

„Nuo pat „Iki“ veiklos pradžios Lietuvoje esame tinklas, kuris pasirūpina, kad mūsų pirkėjų namus pasiektų išskirtinai šviežias ir kokybiškas maistas. Tai – vienas iš esminių mūsų prioritetų. Tad itin didelį dėmesį skiriame partnerystei su viso pasaulio, o ypač – vietos ūkininkais, kurių dėka mūsų parduotuvių lentynose atsiduria ne tik šviežias derlius, bet dažnu atveju – ir įdomesnės naujovės, kituose tinkluose randamos rečiau. Taip siekiame inspiruoti savo pirkėjus kulinariniams atradimams“, – sako V. Budrienė.

Prioritetas – trumposios tiekimo grandinės

Žilvinas Sendravičius, „Iki“ vaisių ir daržovių kategorijos vadovas, tikina, jog darbe su tiekėjais svarbiausia jų produkcijos kokybė ir šviežumas. Būtent trumposios tiekimo grandinės, kai produktai tiesiai iš ūkių, o ne per didmenininkus ir perpardavėjus, keliauja į prekybos centrus, leidžia ne tik pristatyti itin šviežią maistą, bet ir kaskart garantuoja tą pačią kokybę.

„Šį principą stengiamės taikyti tiek dirbdami su Lietuvos, tiek su užsienio tiekėjais. Tiesa, vietos produktų atžvilgiu sau keliame dar aukštesnį tikslą – siekiame, kad Lietuvoje auginti vaisiai ir daržovės jau kitą dieną atsidurtų parduotuvių lentynose: vakare juos nuskynus ryte jie jau būtų pristatyti į sandėlį, o po kelių valandų – jau prieinami pirkėjams. Tai ypač svarbu itin trumpo galiojimo produktams – uogoms, ką tik skintiems pomidorams, agurkams, salotoms. Šiuo metu didžioji dalis tokių jautrių produktų jau atsiduria parduotuvėje per 24 val.“, – pasakoja specialistas.

Jo teigimu, toks principas netaikomas tik bulvėms, morkoms, svogūnams ir pan., nes šie produktai reikalauja džiovinimo ir paruošimo prieš kelionę į lentynas.

nuotrauka::1

Pirkėjų atsiliepimus perduoda ir darbuotojai

Ž. Sendravičius pažymi, jog formuojant prekybos tinklo vaisių ir daržovių asortimentą labiausiai prisideda patys pirkėjai – jų nuomonė yra galutinė. Tiesa, klientų poziciją atskleidžia ne tik duomenys, bet ir parduotuvių darbuotojų perduoti atsiliepimai.

„Natūralu, kad daržovių ir vaisių skyriuose dirbantys žmonės artimiausiai bendrauja su pirkėjais, geriausiai fiksuoja jų reakcijas ir visuomet perduoda išsakytas pastabas, jei produktas pirkėjams atrodo per rūgštus, per žalias, per didelis ar per mažas, taip pat klientų pastebėjimus, jei prekybos tinkle jie pasigenda tam tikrų produktų. Tokie atsiliepimai visada yra labai laukiami, į juos nuolat atsižvelgiame“, – teigia pašnekovas.

Taip pat asortimentas formuojamas rengiant vidines degustacijas, kuriose dalyvauja įvairių sričių specialistai, nuolat ragaujami ir vertinami tiek „Iki“, tiek ir kituose prekybos tinkluose parduodami produktai, stebimos užsienio šalių naujienos. Dėl naujovių įvedimo bendraujama ir su ūkininkais, aptariamos įvairių produktų veislių galimybes.

„Yra nemažai ūkininkų, su kuriais bendradarbiaujame nuo pat pirmųjų „Iki“ parduotuvių atidarymo Lietuvoje, labai vertiname partnerystę su jais. Bet taip pat esame atviri ir jauniems, naujiems ūkiams. Jie prisideda į mūsų asortimentą įvesdami naujienas – įvairių rūšių uogas, smidrus, naujų veislių salotas. O pradėdami dirbti su jais pirmiausia tikriname produktų kokybę, pačią įmonę – įvertiname ūkio dydį, finansinę padėtį, auginimo sertifikatus, taip susidarome nuomonę apie būsimo partnerio patikimumą. Taip pat dažniausiai apsilankome ir apžiūrime ūkį gyvai.

Kiekvieną produktų partiją, atvežamą į mūsų sandėlius, nepriklausomai nuo to, ar partnerystė nauja, ar ne, tikrina mūsų specialistai. Taip pat savo sąskaita ir iniciatyva papildomai tikriname vaisius ir daržoves nuo daugiau nei 300 pesticidų. Šiemet laboratorijose jau patikrinome daugiau nei 60 vaisių ir daržovių mėginių. Norime būti garantuoti, kad mūsų parduotuvių produkcija atitinka visas normas ir yra visiškai saugi“, – pastebi Ž. Sendravičius.

nuotrauka::2

Valgo daugiau avokadų ir mangų

Specialisto teigimu, pastaraisiais metais pastebimi lietuvių skonio ir pirkimo įpročių pokyčiai – pirkėjai vis daugiau dėmesio skiria skoniui, kokybei, ne tik kainai. Tai atsispindi ir parduotuvių asortimente – čia galima rasti kur kas daugiau vaisių ir daržovių veislių nei prieš dešimtmetį.

„Viena iš labiausiai populiarėjančių prekių – avokadai, jų pardavimai auga kasmet. Jei anksčiau turėjome vieną avokadų rūšį, dabar pirkėjai jau skiria jų veisles, daug labiau vertina sunokusį avokadą, prioritetą teikdami ne kainai, o skoniui. Lygiai tas pats galioja ir mangams, sparčiai auga sunokusių mangų vartojimas. Prieš dešimtmetį egzotine preke buvęs persimonas šiandien yra toks pat įprastas kaip apelsinas“, – pasakoja Ž. Sendravičius.

Pastaruosius kelerius metus ypač auga ir uogų paklausa – braškių, šilauogių, aviečių, gervuogių. Tačiau pagal jų suvartojamą kiekį lietuviai vis dar atsilieka nuo Vakarų Europos šalių.

Panašios tendencijos stebimos ir daržovių sektoriuje – anot pašnekovo, jei anksčiau buvo svarbu, kad pomidoras būtų pigus, dabar pirkėjai renkasi avietinius, saldžiuosius, geltonuosius pomidorus, juoduosius kumato – kasmet parduodama vis mažiau paprastų pomidorų, jų vietą užima skanesni, išskirtinesni. Ženkliai populiarėja ir smidrai, taip pat pirkėjai dažniau ieško baklažanų, pankolių, kukurūzų burbuolių, prieskonių – bazilikų. Nors negreitai, bet užtikrintai auga ir ekologiškų vaisių bei daržovių paklausa.

„Nesikeičia tik Lietuvos pirkėjų meilė bananams ir bulvėms. Tai – produktai, kurie vaisių ir daržovių kategorijose yra numeris vienas. Ši tendencija nekinta jau eilę metų, ir panašu, kad greitai nekis, tuo mes išsiskiriame visoje Europoje“, – pastebi Ž. Sendravičius.

nuotrauka::3

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Daržovių skyriuose lietuviai ieško ne tik bulvių ir bananų: „Iki“ stebi kelias augančias kategorijas Verslo tribūna 1

Rinkdamiesi vaisius ir daržoves, lietuviai vis daugiau dėmesio skiria nebe kainai, o produkto kokybei,...

„It‘s simple“
2021.08.18
Pratęsiamas „Metų CTO“ rinkimų paraiškų teikimo terminas Verslo tribūna

Kandidatų ir organizacijų prašymu pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „Metų CTO“ rinkimų paraiškų teikimo...

„It‘s simple“
2021.07.30
Perteklius maisto produktų lentynose – prekybininkų dilema: revoliucinė „Iki“ praktika tapo standartu Verslo tribūna

Maisto produktų auginimas, gamyba ir kelionė iki pirkėjo reikalauja itin daug resursų, tad maisto švaistymas...

„It‘s simple“
2021.07.29
„Bitė“ imasi netradicinio darbuotojų paieškos būdo: vasarą kandidatus „medžioja“ pažinčių programėlėje „Tinder“ Verslo tribūna 4

Lietuva šiandien susiduria su rekordiniu darbuotojų trūkumu – praėjusį mėnesį fiksuotas didžiausias – 60,6...

„It‘s simple“
2021.07.22
„Iki“ investicija į darbuotojus – papildomas sveikatos draudimas Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ itin daug dėmesio skiria darbuotojų ir pirkėjų saugumui. Tai vienas svarbiausių...

„It‘s simple“
2021.07.14
Pirmasis Lietuvoje išmaniųjų higienos tyrimas nustebino: ant telefono daugiau bakterijų nei lifte ar automobilio durelių rankenos Verslo tribūna

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas „Išmaniųjų higienos“ tyrimas – buvo vertinama, kiek ant įvairių kasdien mūsų...

„It‘s simple“
2021.06.30
Neįprastą el. kainų diegimo praktiką pasirinkęs prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi technologijos plėtros Verslo tribūna

Apie 50 proc. taupomos popieriaus sąnaudos, geresnė klientų patirtis ir efektyvesnis darbuotojų laiko...

„It‘s simple“
2021.06.18
„Bitė“ darbuotojus vasarai perkraustė prie jūros: karantinas – iššūkis kultūrai Verslo tribūna

Sukurti stiprią organizacijos kultūrą užtrunka ne vienerius metus tam nuosekliai skiriant daug dėmesio ir...

„It‘s simple“
2021.06.17
„Iki“ taikomos priemonės suteikia dar daugiau saugumo ir darbuotojams, ir pirkėjams Verslo tribūna 2

Prekybos tinklas „Iki“ visą pandemijos laikotarpį sutelkė dėmesį į darbuotojų ir pirkėjų saugumą. Karantino...

„It‘s simple“
2021.06.08
„Iki“ patirtis: etiško verslo principai ir dėmesys gyvūnų gerovei Verslo tribūna 1

Dėmesys aplinkosaugai ir tvarumui jau seniai yra tapę neatsiejama prekybos tinklo „Iki“ strategijos dalimi.

„It‘s simple“
2021.05.25
Pirmą kartą    Lietuvoje organizuojami    „Metų CTO“ rinkimai: kviečiame teikti paraiškas  Verslo tribūna 1

Šiandien startuoja pirmą kartą Lietuvoje organizuojami „Metų CTO“ rinkimai. Kviečiami dalyvauti vadovai,...

„It‘s simple“
2021.05.13
Pramoga ir atsipalaidavimo būdas: kaip šiuolaikinė televizija lengvina žmonių gyvenimą? Verslo tribūna

Ilgą laiką televizija buvo bene vienintelis pramogų šaltinis namuose, kuris suvienija visą šeimą. Išplitus...

„It‘s simple“
2021.05.06
„Iki“ kulinarijos asortimentą atnaujina triskart per metus: pirkėjai ieško ir skonių, ir sveikumo Verslo tribūna

Šiemet naują kulinarijos gaminių seriją „Pasaulio skoniai“ pristatęs prekybos tinklas „Iki“ stebi...

„It‘s simple“
2021.04.28
3 kasdienybę lengvinantys įrenginiai, kuriuos ateityje turės kiekvienas Verslo tribūna 2

Dar prieš penkmetį tokie išmanūs daiktai kaip laikrodžiai su eSIM, belaidės ausinės ir kameros atrodė...

„It‘s simple“
2021.04.16
Naujas „Iki“ ekspress parduotuvių formatas primena užkandines Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ iš esmės atnaujino mažųjų „ekspress“ parduotuvių koncepciją ir kovo 31 d. atidarė...

„It‘s simple“
2021.04.07
„Iki“ atliko pirkėjų įpročių tyrimą: parduotuvėse lankosi rečiau, bet ten jaučiasi saugūs Verslo tribūna

Retesni apsilankymai parduotuvėse, išaugęs pirkinių krepšelis, pasikeitęs pirkėjų maršrutas prekybos centre...

„It‘s simple“
2021.03.25
„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo penketuke Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge pateko į garbingą pirmąjį...

„It‘s simple“
2021.03.23
3 sprendimai, lengvinantys virtualų apsipirkimą Verslo tribūna

Pandemijos metu daugybė verslų turėjo persiorientuoti į skaitmeninę erdvę. Tokia didelė pasiūla pakėlė...

„It‘s simple“
2021.03.23
„Iki“ kompetencijų ugdymo centrų nauda atsiskleidė per pandemiją Verslo tribūna 1

Pasaulinė koronaviruso krizė sukėlė daug iššūkių – teko ieškoti naujų darbo ir bendravimo formų, ypač...

„It‘s simple“
2021.02.17
Plėsti savitarnos kasų technologiją „Iki“ motyvuoja galimybė užtikrinti geresnę apsipirkimo patirtį Verslo tribūna 6

2008 m. pirmąsias savitarnos kasas Lietuvoje įdiegęs prekybos tinklas „Iki“ tokį žingsnį darė vedamas...

„It‘s simple“
2021.02.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku