„Iki“ atliko pirkėjų įpročių tyrimą: parduotuvėse lankosi rečiau, bet ten jaučiasi saugūs

Reklama publikuota: 2021-03-25
svg svg

Retesni apsilankymai parduotuvėse, išaugęs pirkinių krepšelis, pasikeitęs pirkėjų maršrutas prekybos centre ir itin didelis dėmesys higienai – tik keli iš pastebimai pasikeitusių apsipirkimo įpročių, kurie greičiausiai išliks ir pasibaigus pandemijai. Kokių sprendimų teko imtis prekybininkams, norintiems ne tik atitikti išaugusius pirkėjų lūkesčius, bet ir siekiantiems užtikrinti darbuotojų bei klientų saugumą, pasakoja prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė ir personalo direktorė Edita Jakučionytė-Lukšė.

„Visus šiuos metus stebime pasikeitusius pirkėjų įpročius. Jie rečiau lankosi parduotuvėse, tačiau perka daugiau, atidžiai rinkdamiesi produktus ilgesniam laikui apeina visą parduotuvę, apžiūri daugiau lentynų, o higiena ir saugumas tapo svarbiausiu prioritetu. Atitinkamai turi keistis ir prekybininkai: privalome pasirūpinti, kad lentynose nieko netrūktų ir pirkėjui būtų lengva prie jų prieiti, kad prekės būtų išdėstytos kuo patogiau ir parduotuvėse būtų itin griežtai laikomasi saugumo reikalavimų. Tad pandemija reikšmingai pakeitė pirkėjų įpročius ir tuo pačiu sukėlė iššūkių prekybininkams“, – pažymi „Iki“ komunikacijos vadovė V. Budrienė.

Rizikas valdo testavimu

Pandemijos metu vienas svarbiausių prekybininkams tekusių uždavinių – ne tik pasirūpinti itin higieniška ir saugia apsipirkimo aplinka, kuri neabejotinai tapo aktualiausiu prioritetu pirkėjams, bet ir sukurti kuo saugesnes sąlygas savo darbuotojams bei užtikrinti verslo tęstinumą. Todėl reikšmingu pandemijos rizikų valdymo įrankiu, prekybos tinklo personalo direktorės E. Jakučionytės-Lukšės teigimu, tapo darbuotojų testavimas, pradėtas praėjusių metų paskutiniojo ketvirčio viduryje, staigiai išaugus pandemijos bangai.

nuotrauka::1 left

„Pradėjome nuo labiausiai pažeidžiamų sektorių – logistikos ir gamybos. Šiuose sektoriuose užkrečiamumo greitis gali būti žaibiškas: jei jau atsiranda vienas užsikrėtimo atvejis, iškart gali susiformuoti židinys. Todėl nelaukdami, kol susidarys tokios pavojingos situacijos, pradėjome testuoti darbuotojus, ir tai darėme labai sėkmingai – iš pradžių tokiu būdu suradome kelis „nebylius“, besimptomius užsikrėtimo atvejus, o pastaruosius kelis mėnesius užsikrėtimo atvejų nebeaptinkame. Kituose padaliniuose, parduotuvėse, jei tik užfiksuojamas bent vienas užsikrėtimo atvejis, tiriame visus prekybos centro darbuotojus“, – tikina  E. Jakučionytė-Lukšė.

Anot „Iki“ personalo direktorės, testavimas leido kontroliuoti situaciją. Nors laboratorijų užimtumas praėjusių metų pabaigoje buvo itin didelis ir vykdant darbuotojų testavimą kilo organizacinių iššūkių, glaudus bendradarbiavimas su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru, įvairiomis laboratorijomis ir miestų savivaldybėmis atnešė rezultatą.

Įtikinti personalą testuotis iššūkių nekilo – pašnekovės teigimu, didžioji dauguma darbuotojų yra labai sąmoningi ir žinią apie tyrimus priėmė palankiai. „Laikomės atviros ir aiškios komunikacijos principo: jei tik turime duomenų, kad užsikrėtė vienas parduotuvės darbuotojas, iškart siunčiame žinutę visiems jo kolegoms. Darbuotojai labai vertina atvirumą, galbūt dėl to jie teigiamai reaguoja ir į kitus mūsų prevencinius veiksmus bei testavimą“, – svarsto E. Jakučionytė-Lukšė.

Parduotuvėse jaučiasi saugiai

Tokios prekybos tinklo taikomos priemonės pasiteisino ne tik užkertant kelią ligos plitimui, bet ir pelnant klientų pasitikėjimą. „Iki“ užsakymu „Norstat“ atliktos visuomenės apklausos duomenimis, daugiau nei pusė apklaustųjų (57 proc.) lankydamiesi maisto prekių parduotuvėje jaučiausi pakankamai ar visiškai saugūs dėl grėsmės užsikrėsti COVID-19.

„Siekdami, kad pirkėjai mūsų parduotuvėse jaustųsi saugiai, daug investavome į atitinkamus sprendimus. Jau ir pirmojo karantino metu dirbome kone ligoninės sterilumo principu: valdėme srautus, rūpinomės nuolatine krepšelių ir prekybos vietų dezinfekcija, beveik visas mūsų personalas mūvėjo pirštines, nors tai ir nebuvo privaloma. Šie sprendimai buvo tęsiami ir vasaros metu, kai griežti ribojimai buvo atlaisvinti“, – teigia E. Jakučionytė-Lukšė ir priduria, kad kuriant saugią apsipirkimo aplinką labai prisidėjo ir atsakingas pačių pirkėjų elgesys.

Tyrimo rezultatai rodo, kad visuomenė įsiklausė į saugumo rekomendacijas: net 62 proc. apklaustųjų maisto prekėmis apsirūpina rečiau nei įprastai. Labiausiai parduotuvių vengia vyresni pirkėjai – net 73 proc. 60–73 m. amžiaus grupei priklausančių žmonių sumažino apsilankymų parduotuvėse kiekį. Didžioji dalis apklaustųjų į maisto prekių parduotuves užsuka 2–3 kartus per savaitę, kiek daugiau nei trečdalis apsirūpina maistu per vieną apsilankymą, tačiau iš karto apsiperka daugiau.

„Pastebime, kad klientams kaip niekad anksčiau svarbus tapo saugus apsipirkimas ir higiena. Todėl, siekdami minimizuoti užsikrėtimo riziką, įsigyti maisto produktų visai šeimai pirkėjai dažnai atvyksta po vieną. Trečdalis klientų apsipirkinėja nešini pirkinių sąrašais, kad dėl pamiršto produkto netektų grįžti į parduotuvę. Galbūt tokį įprotį skatina ir e. komercija – perkant internetu, pvz., mūsų „Last Mile“ programėlėje, taip pat naudojamas pirkinių sąrašo principas. Tad tikėtina, kad tokie racionalūs apsipirkimo įpročiai išliks ir ateityje“, – teigia V. Budrienė.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Iki“ atliko pirkėjų įpročių tyrimą: parduotuvėse lankosi rečiau, bet ten jaučiasi saugūs Verslo tribūna

Retesni apsilankymai parduotuvėse, išaugęs pirkinių krepšelis, pasikeitęs pirkėjų maršrutas prekybos centre...

„It‘s simple“
2021.03.25
„Iki“ – tvariausių Lietuvos prekės ženklų reitingo penketuke Verslo tribūna 1

Prekybos tinklas „Iki“ didžiausiame nepriklausomame prekės ženklų tvarumo reitinge pateko į garbingą pirmąjį...

„It‘s simple“
2021.03.23
3 sprendimai, lengvinantys virtualų apsipirkimą Verslo tribūna

Pandemijos metu daugybė verslų turėjo persiorientuoti į skaitmeninę erdvę. Tokia didelė pasiūla pakėlė...

„It‘s simple“
2021.03.23
„Iki“ kompetencijų ugdymo centrų nauda atsiskleidė per pandemiją Verslo tribūna 1

Pasaulinė koronaviruso krizė sukėlė daug iššūkių – teko ieškoti naujų darbo ir bendravimo formų, ypač...

„It‘s simple“
2021.02.17
Plėsti savitarnos kasų technologiją „Iki“ motyvuoja galimybė užtikrinti geresnę apsipirkimo patirtį Verslo tribūna 6

2008 m. pirmąsias savitarnos kasas Lietuvoje įdiegęs prekybos tinklas „Iki“ tokį žingsnį darė vedamas...

„It‘s simple“
2021.02.10
Klientai ieško paprastumo: kokiais principais turėtų vadovautis verslas Verslo tribūna

Sudėtingi produktai ar paslaugos ir nesklandus pardavimo procesas bei aptarnavimas vis dažniau pralaimi kovą...

„It‘s simple“
2021.02.08
Sėkmė slypi detalėse – gera klientų patirtis augina verslą   Verslo tribūna

Verslams tarpusavyje vis sunkiau konkuruoti kaina, prekės ar paslaugos išskirtinumu, pasiūlos įvairove, tad...

„It‘s simple“
2021.02.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku