„Iki“ atliko pirkėjų įpročių tyrimą: parduotuvėse lankosi rečiau, bet ten jaučiasi saugūs

Reklama publikuota: 2021-03-25
svg svg

Retesni apsilankymai parduotuvėse, išaugęs pirkinių krepšelis, pasikeitęs pirkėjų maršrutas prekybos centre ir itin didelis dėmesys higienai – tik keli iš pastebimai pasikeitusių apsipirkimo įpročių, kurie greičiausiai išliks ir pasibaigus pandemijai. Kokių sprendimų teko imtis prekybininkams, norintiems ne tik atitikti išaugusius pirkėjų lūkesčius, bet ir siekiantiems užtikrinti darbuotojų bei klientų saugumą, pasakoja prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė ir personalo direktorė Edita Jakučionytė-Lukšė.

„Visus šiuos metus stebime pasikeitusius pirkėjų įpročius. Jie rečiau lankosi parduotuvėse, tačiau perka daugiau, atidžiai rinkdamiesi produktus ilgesniam laikui apeina visą parduotuvę, apžiūri daugiau lentynų, o higiena ir saugumas tapo svarbiausiu prioritetu. Atitinkamai turi keistis ir prekybininkai: privalome pasirūpinti, kad lentynose nieko netrūktų ir pirkėjui būtų lengva prie jų prieiti, kad prekės būtų išdėstytos kuo patogiau ir parduotuvėse būtų itin griežtai laikomasi saugumo reikalavimų. Tad pandemija reikšmingai pakeitė pirkėjų įpročius ir tuo pačiu sukėlė iššūkių prekybininkams“, – pažymi „Iki“ komunikacijos vadovė V. Budrienė.

Rizikas valdo testavimu

Pandemijos metu vienas svarbiausių prekybininkams tekusių uždavinių – ne tik pasirūpinti itin higieniška ir saugia apsipirkimo aplinka, kuri neabejotinai tapo aktualiausiu prioritetu pirkėjams, bet ir sukurti kuo saugesnes sąlygas savo darbuotojams bei užtikrinti verslo tęstinumą. Todėl reikšmingu pandemijos rizikų valdymo įrankiu, prekybos tinklo personalo direktorės E. Jakučionytės-Lukšės teigimu, tapo darbuotojų testavimas, pradėtas praėjusių metų paskutiniojo ketvirčio viduryje, staigiai išaugus pandemijos bangai.

nuotrauka::1 left

„Pradėjome nuo labiausiai pažeidžiamų sektorių – logistikos ir gamybos. Šiuose sektoriuose užkrečiamumo greitis gali būti žaibiškas: jei jau atsiranda vienas užsikrėtimo atvejis, iškart gali susiformuoti židinys. Todėl nelaukdami, kol susidarys tokios pavojingos situacijos, pradėjome testuoti darbuotojus, ir tai darėme labai sėkmingai – iš pradžių tokiu būdu suradome kelis „nebylius“, besimptomius užsikrėtimo atvejus, o pastaruosius kelis mėnesius užsikrėtimo atvejų nebeaptinkame. Kituose padaliniuose, parduotuvėse, jei tik užfiksuojamas bent vienas užsikrėtimo atvejis, tiriame visus prekybos centro darbuotojus“, – tikina  E. Jakučionytė-Lukšė.

Anot „Iki“ personalo direktorės, testavimas leido kontroliuoti situaciją. Nors laboratorijų užimtumas praėjusių metų pabaigoje buvo itin didelis ir vykdant darbuotojų testavimą kilo organizacinių iššūkių, glaudus bendradarbiavimas su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru, įvairiomis laboratorijomis ir miestų savivaldybėmis atnešė rezultatą.

Įtikinti personalą testuotis iššūkių nekilo – pašnekovės teigimu, didžioji dauguma darbuotojų yra labai sąmoningi ir žinią apie tyrimus priėmė palankiai. „Laikomės atviros ir aiškios komunikacijos principo: jei tik turime duomenų, kad užsikrėtė vienas parduotuvės darbuotojas, iškart siunčiame žinutę visiems jo kolegoms. Darbuotojai labai vertina atvirumą, galbūt dėl to jie teigiamai reaguoja ir į kitus mūsų prevencinius veiksmus bei testavimą“, – svarsto E. Jakučionytė-Lukšė.

Parduotuvėse jaučiasi saugiai

Tokios prekybos tinklo taikomos priemonės pasiteisino ne tik užkertant kelią ligos plitimui, bet ir pelnant klientų pasitikėjimą. „Iki“ užsakymu „Norstat“ atliktos visuomenės apklausos duomenimis, daugiau nei pusė apklaustųjų (57 proc.) lankydamiesi maisto prekių parduotuvėje jaučiausi pakankamai ar visiškai saugūs dėl grėsmės užsikrėsti COVID-19.

„Siekdami, kad pirkėjai mūsų parduotuvėse jaustųsi saugiai, daug investavome į atitinkamus sprendimus. Jau ir pirmojo karantino metu dirbome kone ligoninės sterilumo principu: valdėme srautus, rūpinomės nuolatine krepšelių ir prekybos vietų dezinfekcija, beveik visas mūsų personalas mūvėjo pirštines, nors tai ir nebuvo privaloma. Šie sprendimai buvo tęsiami ir vasaros metu, kai griežti ribojimai buvo atlaisvinti“, – teigia E. Jakučionytė-Lukšė ir priduria, kad kuriant saugią apsipirkimo aplinką labai prisidėjo ir atsakingas pačių pirkėjų elgesys.

Tyrimo rezultatai rodo, kad visuomenė įsiklausė į saugumo rekomendacijas: net 62 proc. apklaustųjų maisto prekėmis apsirūpina rečiau nei įprastai. Labiausiai parduotuvių vengia vyresni pirkėjai – net 73 proc. 60–73 m. amžiaus grupei priklausančių žmonių sumažino apsilankymų parduotuvėse kiekį. Didžioji dalis apklaustųjų į maisto prekių parduotuves užsuka 2–3 kartus per savaitę, kiek daugiau nei trečdalis apsirūpina maistu per vieną apsilankymą, tačiau iš karto apsiperka daugiau.

„Pastebime, kad klientams kaip niekad anksčiau svarbus tapo saugus apsipirkimas ir higiena. Todėl, siekdami minimizuoti užsikrėtimo riziką, įsigyti maisto produktų visai šeimai pirkėjai dažnai atvyksta po vieną. Trečdalis klientų apsipirkinėja nešini pirkinių sąrašais, kad dėl pamiršto produkto netektų grįžti į parduotuvę. Galbūt tokį įprotį skatina ir e. komercija – perkant internetu, pvz., mūsų „Last Mile“ programėlėje, taip pat naudojamas pirkinių sąrašo principas. Tad tikėtina, kad tokie racionalūs apsipirkimo įpročiai išliks ir ateityje“, – teigia V. Budrienė.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:














Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
5 tvarumo iniciatyvos, be kurių neįsivaizduojama prekybos tinklo „Iki“ veikla Verslo tribūna

Tvarumas vis sparčiau tampa neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi. Nuo kiekvieno iš mūsų priklauso, kokioje...

„It‘s simple“
2021.09.30
„Iki“ rudenį pasitinka atnaujindama asortimentą: tęsia sėkmingą seriją ir eksperimentuoja Verslo tribūna

Jungtinė Karalystė, Vokietija, Viduržemio jūros regionas, Azija ir Meksika – tiek skirtingų virtuvių...

„It‘s simple“
2021.09.16
Vilniaus centre Vinco Kudirkos skulptūra papuošta išmaniomis ausinėmis Verslo tribūna

Šiandien Vilniaus Vinco Kudirkos aikštėje neeilinis vaizdas – Vincas Kudirka pasipuošė moderniomis 3D...

„It‘s simple“
2021.09.13
FIFA pasaulio salės futbolo čempionatui Lietuvoje informacinių technologijų ir telekomunikacijų paslaugas teiks „Bitė“ Verslo tribūna

Sekmadienį startuosiančiame FIFA pasaulio salės futbolo čempionate Lietuvoje informacinių technologijų ir...

„It‘s simple“
2021.09.10
„Bitė“ tiesia pagalbos ranką pasieniečiams: nemokamai suteiks paslaugų ir sieną kertančiųjų stebėjimo įrangos Verslo tribūna 5

Nors neteisėtų migrantų srautas į Lietuvą per Baltarusijos sieną šiuo metu gerokai sumažėjęs, sienos apsauga...

„It‘s simple“
2021.08.30
„Iki“ – apie priemones, kurios padeda užtikrinti darbuotojų ir pirkėjų saugumą Verslo tribūna

Nors nuo koronaviruso paskiepytų asmenų procentas Lietuvoje didėja, augantys naujų atvejų skaičiai rodo, kaip...

„It‘s simple“
2021.08.27
Daržovių skyriuose lietuviai ieško ne tik bulvių ir bananų: „Iki“ stebi kelias augančias kategorijas Verslo tribūna 1

Rinkdamiesi vaisius ir daržoves, lietuviai vis daugiau dėmesio skiria nebe kainai, o produkto kokybei,...

„It‘s simple“
2021.08.18
Pratęsiamas „Metų CTO“ rinkimų paraiškų teikimo terminas Verslo tribūna

Kandidatų ir organizacijų prašymu pirmą kartą Lietuvoje organizuojamų „Metų CTO“ rinkimų paraiškų teikimo...

„It‘s simple“
2021.07.30
Perteklius maisto produktų lentynose – prekybininkų dilema: revoliucinė „Iki“ praktika tapo standartu Verslo tribūna

Maisto produktų auginimas, gamyba ir kelionė iki pirkėjo reikalauja itin daug resursų, tad maisto švaistymas...

„It‘s simple“
2021.07.29
„Bitė“ imasi netradicinio darbuotojų paieškos būdo: vasarą kandidatus „medžioja“ pažinčių programėlėje „Tinder“ Verslo tribūna 4

Lietuva šiandien susiduria su rekordiniu darbuotojų trūkumu – praėjusį mėnesį fiksuotas didžiausias – 60,6...

„It‘s simple“
2021.07.22
„Iki“ investicija į darbuotojus – papildomas sveikatos draudimas Verslo tribūna

Prekybos tinklas „Iki“ itin daug dėmesio skiria darbuotojų ir pirkėjų saugumui. Tai vienas svarbiausių...

„It‘s simple“
2021.07.14
Pirmasis Lietuvoje išmaniųjų higienos tyrimas nustebino: ant telefono daugiau bakterijų nei lifte ar automobilio durelių rankenos Verslo tribūna

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas „Išmaniųjų higienos“ tyrimas – buvo vertinama, kiek ant įvairių kasdien mūsų...

„It‘s simple“
2021.06.30
Neįprastą el. kainų diegimo praktiką pasirinkęs prekybos tinklas „Iki“ ėmėsi technologijos plėtros Verslo tribūna

Apie 50 proc. taupomos popieriaus sąnaudos, geresnė klientų patirtis ir efektyvesnis darbuotojų laiko...

„It‘s simple“
2021.06.18
„Bitė“ darbuotojus vasarai perkraustė prie jūros: karantinas – iššūkis kultūrai Verslo tribūna

Sukurti stiprią organizacijos kultūrą užtrunka ne vienerius metus tam nuosekliai skiriant daug dėmesio ir...

„It‘s simple“
2021.06.17
„Iki“ taikomos priemonės suteikia dar daugiau saugumo ir darbuotojams, ir pirkėjams Verslo tribūna 2

Prekybos tinklas „Iki“ visą pandemijos laikotarpį sutelkė dėmesį į darbuotojų ir pirkėjų saugumą. Karantino...

„It‘s simple“
2021.06.08
„Iki“ patirtis: etiško verslo principai ir dėmesys gyvūnų gerovei Verslo tribūna 1

Dėmesys aplinkosaugai ir tvarumui jau seniai yra tapę neatsiejama prekybos tinklo „Iki“ strategijos dalimi.

„It‘s simple“
2021.05.25
Pirmą kartą    Lietuvoje organizuojami    „Metų CTO“ rinkimai: kviečiame teikti paraiškas  Verslo tribūna 1

Šiandien startuoja pirmą kartą Lietuvoje organizuojami „Metų CTO“ rinkimai. Kviečiami dalyvauti vadovai,...

„It‘s simple“
2021.05.13
Pramoga ir atsipalaidavimo būdas: kaip šiuolaikinė televizija lengvina žmonių gyvenimą? Verslo tribūna

Ilgą laiką televizija buvo bene vienintelis pramogų šaltinis namuose, kuris suvienija visą šeimą. Išplitus...

„It‘s simple“
2021.05.06
„Iki“ kulinarijos asortimentą atnaujina triskart per metus: pirkėjai ieško ir skonių, ir sveikumo Verslo tribūna

Šiemet naują kulinarijos gaminių seriją „Pasaulio skoniai“ pristatęs prekybos tinklas „Iki“ stebi...

„It‘s simple“
2021.04.28
3 kasdienybę lengvinantys įrenginiai, kuriuos ateityje turės kiekvienas Verslo tribūna 2

Dar prieš penkmetį tokie išmanūs daiktai kaip laikrodžiai su eSIM, belaidės ausinės ir kameros atrodė...

„It‘s simple“
2021.04.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku