Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva Išmani Lietuva

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-04-05 09:30

„Rimi“ maisto inovacijos – lengvesnei pirkėjo dienai

Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ vadovas.
Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ vadovas.
Prekybininko asortimentas ir jo formavimo kryptys neišvengiamai atspindi strateginius prekių ženklo pažadus, įsitikinęs Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ vadovas. Viena didžiausių Baltijos šalyse prekybininkių pirkėjams stengiasi ne tik pasiūlyti sveikus, kokybiškus jų poreikius atitinkančius produktus, bet ir palengvinti kasdienius maisto pasirinkimo ir ruošos klausimus.

„Maisto produktų asortimentas vaidina labai svarbų vaidmenį įgyvendinant mūsų, kaip mažmeninės prekybos bendrovės, strategiją. Produktai lentynose pirkėją į parduotuvę pritraukia ne ką mažiau, nei patogi pačios parduotuvės vieta. „Rimi“ yra tinklas, orientuotas į tvarumą, sveiką gyvenseną, šeimas, todėl didžiausią dėmesį skiriame šviežiam maistui, plačiam daržovių, vaisių pasirinkimui, sveikoms bei tvarioms alternatyvoms ir kokybiškai vietoje gaminamai produkcijai“, – kalba V. Lukoševičius.

Tai, ko ieško pirkėjas

Asortimentas „Rimi“ parduotuvėse atnaujinamas nuolatos. Jis keičiasi cikliškai peržiūrint visas prekių kategorijas, stebint tendencijas, analizuojant pirkėjų apklausas bei pasiūlymus, bendradarbiaujant su tiekėjais ir klausantis daugiau nei 3000 „vidinių balsų“ – bendrovės darbuotojų.

Olga Suchočeva, „Rimi Lietuva“ komercijos operacijų vadovė.
Olga Suchočeva, „Rimi Lietuva“ komercijos operacijų vadovė.

„Stebime, kas naujo rinkoje, nes norime būti vieni pirmųjų, pasiūliusių karštą naujieną pirkėjams. Klausiame ir savo žmonių: dažnai biure rengiame atviras degustacijas, įtraukiame ir parduotuvių darbuotojus, kurie iš arti mato ne tik pirkėjų nuotaikas, bet ir įvairius niuansus, turinčius įtakos prekės pardavimams. Stengiamės kuo tiksliau prognozuoti naujo produkto galimybes, kadangi naujienos įvedimas reiškia didelius kaštus mums kaip įmonei – vien į valdymo sistemas reikia suvesti maždaug 150 produkto parametrų, o kur dar atvežimas, sandėliavimas, vieta lentynoje ir panašiai. Statistika rodo, kad iš 100 naujų prekių pasiteisina ir ilgam pasilieka vos dvi“, – dėsto Olga Suchočeva, „Rimi Lietuva“ komercijos operacijų vadovė.

Formuojant asortimentą „Rimi“ galvojama apie tai, ką parduotuvėje tikisi rasti vietos pirkėjas. Todėl pasirinkimas Klaipėdos hypermarkete skirsis nuo Klaipėdos supermarketo, o miesto prieigose jis bus dar kitoks. Įtakos asortimentui turi parduotuvės kaimynystė, rajono specifika, vietiniai regiono gamintojai. „Tikslas, su kuriuo ateina žmogus apsipirkti, ne visada vienodas, todėl ir egzistuoja skirtingo formato parduotuvės.  Į didžiuosius centrus važiuojama rečiau, bet apsiperkama gausiau, ilgesniam laikui, ieškoma išskirtinių produktų, į express formato parduotuves dažnai užsukama spontaniškai ar pietų pertraukos metu, dar kita e. prekybos specifika. Visa tai yra svarbūs aspektai galvojant apie prekių pasiūlą“, – kalba V. Lukoševičius.

Jis pabrėžia, kad bet kurios parduotuvės tikslas – atliepti „Rimi“ pažadą palengvinti pirkėjo kasdienybę. Apie tai galvojama ne tik renkantis, kas atsidurs parduotuvių lentynose, bet ir kuriant patogią apsipirkimo kelionę. Pavyzdžiui, kad pastebėti ir įvertinti naujienas būtų paprasčiau, visos jos parduotuvėse eksponuojamos viename stende, kuris atnaujinamas kas savaitę.

Atranda privačios etiketės privalumus

Tvaraus vartojimo tendencijas „Rimi“ užčiuopė ir savo asortimente integravo bene pirmieji iš didžiųjų prekybininkų. „Zero waste“ stendai, kuriuose galima įsigyti buitinės chemijos ir kosmetikos produktų be pakuotės, „Rimi“ prekybos tinkle atsirado dar gerokai iki visuotinės tvarumo bangos. Jie iki šiol nepraranda populiarumo, ir tai neturėtų stebinti –sveikesnis maistas bei sąmoningesnis vartojimas yra vienas ryškiausių pastarojo dešimtmečio pokyčių pirkėjo paveiksle, sako pašnekovai.

Kiti tvarūs sprendimai gal mažiau pastebimi, tačiau ne mažiau svarbūs: didelė dalis žuvies bei jūros gėrybių asortimento atitinka MSC ar ASC programų, kuri mažina neigiamą komercinės žvejybos ir akvakultūros poveikį aplinkai, standartus. „Rimi“ vadovaujasi tvarios žuvininkystės principais – neprekiauja žuvimi ar jūrų gėrybėmis, kurios Baltijos šalių Pasaulio gamtos fondo (WWF) žuvies ir jūrų produktų vadovuose pažymėtos raudonai. Šių žuvų rūšių rekomenduojama nepirkti ir neprisidėti prie intensyvios jų žvejybos, nes joms gresia išnykimas, o jų žvejyba kelia didelį pavojų aplinkai.  

Daug dėmesio skiriama ir lokalios gamybos produkcijai. Be žymių didelių prekinių ženklų, „Rimi“ turi ir ūkininkų maisto produkcijos skyrių „Vikis“, kur pirkėjai gali rasti net labai mažų Lietuvos ūkininkų prekių.

 „Rimi“ įvairiais būdais, įskaitant ir asortimentą, skatina savo pirkėją mąstyti tvariau ir gyventi sveikiau ir geriau kasdien. Tam, kad pasirinkti sveikesnius produktus būtų paprasta ir nereikėtų gaišti laiko tyrinėjant etiketes, jie lentynose žymimi „Rinkis sveikiau“ ženklu. Tai – maistas, kurio sudėtis atitinka Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas: mažiau arba kokybiškesnių riebalų, druskos, cukraus, daugiau skaidulinių medžiagų, ribotas sintetinių dažiklių ir maisto priedų, GMO ir kitų ingredientų kiekis. „Ieškantiems ne tik sveikesnių, bet ir pigesnių prekių, rekomenduojame atkreipti dėmesį į privačios etiketės „Rimi GreatLife“ liniją. Joje – gaminiai iš pilno grūdo miltų, sudėtyje turintys daugiau skaidulų, gerųjų riebalų, mažiau cukraus ir druskos, be pramoninių hidrintų riebalų (transriebalų), GMO ir sintetinių maisto priedų, pavyzdžiui, saldiklių, kvapo ir skonio stipriklių ar dažiklių“, – sako O. Suchočeva.

Laikmečio aktualijas atliepianti naujovė – „Rimi“ privačios etiketės linija „FreeFrom“, skirta pirkėjams, alergiškiems ar netoleruojantiems tam tikrų ingredientų. Puikią kokybę ir lengvą kasdienybę sujungia „Mano dienai“ ženklu pažymėti švieži gaminiai, paruošti iš kokybiškų ingredientų pagal „Rimi“ virtuvės šefų ištobulintas receptūras.

Privačių etikečių gama „Rimi“ yra labai plati, joje – daugiau nei 11 skirtingų linijų. Jai tinklas kelia itin griežtus kokybės bei etikos reikalavimus. Bendras šios produkcijos bruožas – gera ar net geresnė, nei žinomų prekių ženklų, kokybė už mažesnę kainą.

„Be to, pirkdami privačios mūsų etiketės prekes pirkėjai gali būti užtikrinti, kad jos praėjo itin kruopščią kokybės kontrolę. Kalbu ne tik apie ingredientus, bet ir tvarią, etišką gamybą: rūpinamės, kad į mūsų asortimentą patektų tik sertifikuotos prekės iš tvarios gamybos ūkių, kuriuose neišnaudojami darbuotojai, nedirba vaikai, griežtai laikomasi aplinkosauginių ir gamtos išteklių apsaugos reikalavimų. Didžioji dauguma mūsų privačios linijos produktų yra supakuoti į pilnai perdirbamas pakuotes“, – pabrėžia O. Suchočeva.

Privačių etikečių linijoje – nuo mažų kainų iki vidutinių bei aukštesnių, nuo kasdienių „Rimi Basic“ produktų iki egzotiškosios „Rimi Planet“ pasaulio virtuvės ar autentiškų „Selection by Rimi“ gaminių. Beje, nemaža dalis daržovių bei vaisių asortimento taip pat paženklinta privačia etikete, žyminčia atrinktus geriausio skonio ir kokybės produktus. Gerą produkcijos kainą, neaukojant kokybės, užtikrina bendrai kartu su kitų šalių „Rimi“ tinklais vykdomi užsakymai gamintojams, taip pat dalyvavimas dideliuose jungtiniuose Europos pirkimų aljansuose. Pasak V. Lukoševičiaus, privačios etiketės pardavimai Lietuvoje yra vidutiniški lyginant su kitomis Europos šalimis, tačiau šis segmentas labai sparčiai auga.

„Kažkada vyravęs požiūris, kad privati etiketė lygu žemos kokybėms prekės, nueina užmarštin. „Rimi“ mes niekada taip ir netraktavome, priešingai, siekėme geriausios kokybės, daugeliu atveju netgi labiau ištestuotos, patikrintos, nei įprasti prekių ženklai. Privačios etiketės liniją suprantame kaip „Rimi“ veidą ir tikrai nenorime rizikuoti rašyti savo vardo ant prasto produkto, kaip tik siekiame, kad šie gaminiai būtų pati geriausia reklama mums. Šįmet ši asortimento dalis, dabar sudaranti maždaug 20 proc. visų pardavimų, labai reikšmingai auga. Prie to prisideda ir dabartinės ekonomikos tendencijos, nes pirkėjui privačios etiketės produktai – labai patraukli sutaupymo forma“, – tikina „Rimi Lietuva“ vadovas.

52795
130817
52791