2024-04-26 14:45

DI populiarumas stumtelėjo „Microsoft“ ketvirčio rezultatus aukštyn

Juliano Stratenschulte (DPA/„Scanpix“) nuotr.
Juliano Stratenschulte (DPA/„Scanpix“) nuotr.
Ketvirtadienį JAV technologijų gigantė „Microsoft“ paskelbė savo trečiojo fiskalinio ketvirčio rezultatus, pranokusius Volstrito analitikų lūkesčius. Nors pajamų prognozės buvo ir liūdnesnės nei tikėtasi, tai nesutrukdė akcijai pabrangti 5%.

Kaip pranešė CNBC, ši programinės įrangos kūrėja per ketvirtį, kuris baigėsi kovo 31 d., gavo 17% daugiau pajamų negu pernai tuo pačiu metu, tai yra 61,86 mlrd. USD. Tuo viršijo LSEG analitikų prognozes, kurie tikėjosi 60,80 mlrd. USD rezultato. 

Bendrovės pelnas, tenkantis vienai akcijai siekė 2,94 USD, palyginti su 2,82 USD, kurių tikėjosi LSEG analitikai. Prieš metus bendrovės pelnas, tenkantis vienai akcijai buvo 2,45 USD. 

Prognozuodama ateitį, Amy Hood, „Microsoft“ finansų vadovė, teigė, kad ketvirtojo fiskalinio ketvirčio pajamos sieks 64 mlrd. USD, kai LSEG analitikai prognozavo 64,5 mlrd. USD.

„Šiuo metu dirbtinio intelekto (DI) paklausa yra šiek tiek didesnė nei mūsų turimi pajėgumai“, – sakė A. Hood, pridurdama, kad šiuo metu bendrovė didina išlaidas, kad užsitikrintų daugiau „Nvidia“ grafikos procesorių, skirtų DI modeliams mokyti ir tobulinti.

Augimą fiksavo visi segmentai

Trečiąjį fiskalinį ketvirtį „Microsoft“ išmaniosios debesijos segmentas, apimantis tokias programas kaip „Azure“, „Windows Server“, „Nuance“ ir „GitHub“, gavo 26,71 mlrd. USD.  Tai yra maždaug 21% daugiau nei pernai tuo pačiu metu. 

Šis augimas iš dalies susijęs su tuo, kad „Microsoft“ teikia debesijos paslaugas pokalbių robotui „ChatGPT“, o kitos bendrovės vis dažniau taiko „Azure“ DI paslaugas, kad galėtų kurti savo informacijos apibendrinimo ir dokumentų rašymo galimybes.

Produktyvumo ir verslo procesų padalinys, kurį sudaro „Office“ programinė įranga, „LinkedIn“ bei ryšių su klientais valdymo įrankis „Dynamics“ gavo 19,57 mlrd. USD pajamų, t. y. maždaug 12% daugiau nei pernai. 

Tai buvo pirmasis pilnas ketvirtis, kuomet buvo pardavinėjamas DI paremta programinė įranga „Copilot“, į kurią „Microsoft“ investavo milijardus. Ketvirtadienį Satya Nadella, „Microsoft“ generalinis direktorius nurodė, kad tarp pagrindinių klientų, kurie užsisakė 10.000 paskyrų, yra „Amgen“.

Pasak A. Hood, asmeninių kompiuterių paklausa buvo „šiek tiek geresnė, nei tikėtasi“. Technologijų rinkos tyrimų bendrovė „Gartner“ apskaičiavo, kad per ketvirtį asmeninių kompiuterių tiekimas padidėjo 0,9%. Todėl „Windows“ licencijų pardavimai išaugo 11%. 

Tuo metu už vaizdo žaidimų segmentą atsakinga „Xbox“ džiaugėsi 62 % padidėjusiomis pajamomis. Tai daugiausiai lėmė spalį už 75 mlrd. USD įsigyta vaizdo žaidimų kūrėja „Activision Blizzard“ ir garsiausias jos produktas „Call of Duty“.

52795
130817
52791