VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2023-02-08 10:24

Milijonus taupysianti inovatyvi hibridinė pavara laukia investuotojo: gamybos pradžiai paspartinti

Darius Antanaitis ir Raimundas Junevičius, „Ostaralab“ kūrėjai ir akcininkai, prie visureigio „Krampus Mk1“.
Darius Antanaitis ir Raimundas Junevičius, „Ostaralab“ kūrėjai ir akcininkai, prie visureigio „Krampus Mk1“.
Hibridinių technologijų tyrimų ir vystymo UAB „Ostara“ baigė plėtoti du produktus ir atskyrė veiklas. Naujai įkurta bendrovė „Ostaralab“ plėtos visureigio „Krampus Mk1“ pagrindu išvystytą ir jau išbandytą hibridinę pavarą, kurią galima integruoti į jau naudojamas dyzelinu varomas transporto priemones, kad jos atitiktų griežtėjančius ekologinius reikalavimus. Kad hibridinė pavara greičiau pasiektų potencialius klientus, „Ostaralab“ ieško investuotojų.

„Ostaralab“ tikslas – parengti jau išbandytą ir puikiai eksploatacijos metu save parodžiusią hibridinę pavarą masinei gamybai.

„Mūsų komandos sukurta hibridinė pavara įrodė, kad gali būti sėkmingai montuojama į dabar eksploatuojamus dyzelinius įvairios paskirties ir galingumo automobilius, kad jie taptų kuo švaresni ir atitiktų griežtėjančius ekologinius reikalavimus“, – pasakoja Darius Antanaitis, vienas iš „Ostaralab“ kūrėjų ir „Ostara“ vadovas.

Hibridinė pavara sutaupys milijonus

Jis primena, kad Europos Sąjungoje (ES), suprantama – ir Lietuvoje, nuo 2030 m. 50% naujų parduodamų automobilių turi būti elektriniai arba varomi atsinaujinančių energijos išteklių, o iki 2050 m. – 100%. ES klimato apsaugos politikos tikslas numato iki 2030 m., palyginti su 1990 m., bent 55% sumažinti ES išmetamų teršalų kiekį, o iki 2050 m. užtikrinti ES poveikio klimatui neutralumą. Tokie reikalavimai taikomi ir verslui, ir valstybiniam sektoriui.

Hibridinių pavarų bandymo stendas.
Hibridinių pavarų bandymo stendas.

„Taigi, mums visiems liko labai nedaug laiko pasiruošti šiems reikalavimams ir iššūkiams. Kad visuomeniniam sektoriui, pavyzdžiui, komunalininkams, kelininkams, priešgaisrinės ir sveikatos apsaugos tarnyboms, logistikos bendrovėms bei daugeliui kitų įmonių, kurios savo veikloje naudoja dyzelines transporto priemones, nereikėtų keisti viso jų parko keliamiems gamtosauginiams reikalavimams atitikti, mes siūlome racionalų sprendimą – į dyzelines bet kokios markės ir galingumo transporto priemones įdiegti mūsų sukurtą hibridinę pavarą. Tokiu atvejų gaisrinis, kelių priežiūros ar greitosios pagalbos automobilis galės važiuoti ir dyzelinu, ir, kur to reikalaujama, pavyzdžiui, miestų centruose, naudodamas elektros pavarą. Galiausiai, toks automobilis atitiks ES numatytus ekologinius tikslus“, – pasakoja D. Antanaitis.

„Ostaralab“ sukurta ir jau išbandyta hibridinė pavara dyzeliniams automobiliams valstybinėms ir verslo įmonėms padės sutaupyti milijonus, nes jas įdiegti į turimą specialios paskirties transportą, kuris kainuoja didelius pinigus, bus žymiai pigiau, nei pirkti naujus „žalesnius“ tam tikros paskirties automobilius siekiant atitikti griežtėjančius ES ir valstybių, municipalitetų ar miestų reikalavimus.

„Pavyzdžiui, naujas miesto dyzelinis autobusas gali kainuoti apie 0,5 mln. Eur, o tik elektrinis – apie 1 mln. Eur. Įdiegę mūsų sukurtą sprendimą ir technologiją į dabar eksploatuojamus dyzelinius autobusus keleivių pervežimo įmonės galės taupyti milijonus“, – „Ostaralab“ pasiūlymo naudą skaičiuoja D. Antanaitis.

Investuotojas priartins gamybos pradžią

D. Antanaitis pasakoja, kad sukurtos ir jau veikiančios bei išbandytos pavaros prototipo masinei gamybai reikalingos papildomos lėšos ir specialios kompetencijos. Kad kelias iki masinės gamybos sutrumpėtų, „Ostaralab“ ieško investuotojų verslo partnerių.

Išlankstomo bekelės kemperio „Trollhuset“ koncepcija ir universali priekaba UT465.
Išlankstomo bekelės kemperio „Trollhuset“ koncepcija ir universali priekaba UT465.

„Labiausiai lauktume investuotojų, kurie turi gamybos, finansų valdymo patirties, kad galėtume maksimaliai sutrumpinti laiką iki masinės gamybos pradžios. Visos investuotojo lėšos būtų skirtos prototipo parengimui komercinei gamybai,“ – aiškina vienas iš hibridinės pavaros kūrėjų.

Anot jo, planuojama, kad atėjus investuotojui sukurtos ir išbandytos hibridinės pavaros prototipo sertifikavimas bei pasirengimas masinės gamybai truktų apie dvejus metus.

D. Antanaitis akcentuoja, kad labai svarbu, jog atėjus investuotojui hibridinės pavaros prototipą sukūrusi ir realiomis sąlygomis išbandžiusi komanda dirbs drauge. Komandoje keturi iš penkių specialistų yra aukštos kvalifikacijos inžinieriai, turintys aukštus mokslo laipsnius.

„Pradėję veiklą mes jau planavome tokį verslo modelį – sukurti sprendimą, kurį įgyvendintume drauge su reikalingus gamybos pajėgumus ir patirtį turinčia įmone, – teigia D. Antanaitis. – Investuotojas laukiamas su galimybe investuoti į sukurtą ir veikiantį produktą, kurį jau galima naudoti realiomis eksploatavimo sąlygomis. Taigi, mes jau įgyvendinome nemažai etapų, kurie, kuriant naują tokio sudėtingumo produktą, paprastai trunka ne mažiau penkerių metų.“

52795
130817
52791