2024-06-19 14:02

„Techprizmė“. Prenumeratos ir „Adobe“ skaitmeniniai spąstai

Mateuszo Slodkowskio („Zumapress“ / „Scanpix“) nuotr.
Mateuszo Slodkowskio („Zumapress“ / „Scanpix“) nuotr.
„Dark patterns“ – apgaulingos taktikos, skirtos naudotojus priversti daryti dalykus, kurių jie iš tiesų daryti nenorėjo, – yra šalutinis ir naudotojams ne pats maloniausias prenumeratomis grįsto verslo modelio produktas. Tokių taktikų naudojimas visame pasaulyje puikiai žinomą programinės įrangos „Adobe“ pavertė JAV ieškinio subjektu. Apie tai ir kitas naujienas – VŽ technologijų savaitės apžvalgoje „Techprizmė“.

Prenumeratos modelis skaitmeninėje ekonomikoje sparčiai auga jau daug metų ir iš jos bent jau artimiausiu metu niekur dingti neturėtų. Teoriškai toks modelis yra naudingas tiek verslui, tiek naudotojams, kurie taip gali gauti prieigą prie įvairių paslaugų, ar tai būtų programinė įranga, ar debesis, ar muzika, ar filmai ir serialai.

Prieš gerą dešimtmetį savo grafikos dizaino programinės įrangos paketą pasiūlyti kaip prenumeratą nusprendė ir „Adobe“ – „Photoshop“ ir kitų puikiai žinomų grafikos redagavimo produktų kūrėja.

52795
130817
52791