Į kosmosą pakilo antras „NanoAvionikos“ JAV įmonei kurtas palydovas
Tai antrasis iš dviejų JAV radijo dažnių ir duomenų analizės bendrovei „Aurora Insight“ sukurtų palydovų – prie nuo sausio orbitoje besisukančio palydovo „Charlie“ prisidėjo ir komunikaciją užmezgė jo dvynys „Bravo“.
„Pirmasis mūsų šiai bendrovei pagamintas palydovas jau tris mėnesius sukasi orbitoje. Su antrojo palydovo paleidimu „NanoAvionika“ tęs aktyviai pradėtus metus“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas „NanoAvionikos“ generalinis direktorius Vytenis J. Buzas.
Abu palydovai tapo „Aurora Insight“ kuriamos duomenų rinkimo ir perdavimo į Žemę sistemos dalimi. JAV bendrovė „Charlie“ ir „Bravo“ palydovus naudoja radijo dažnių spektro stebėsenai, kurios duomenys padeda mobiliojo ryšio ar mobiliųjų duomenų operatoriams, transliuotojams ir kitiems radijo dažnių naudotojams efektyviau išnaudoti turimą infrastruktūrą ar ją plėsti.
Naudodama mašininio mokymosi algoritmus, „Aurora Insight“ technologija leidžia fiksuoti radijo dažnių juostų naudojimo intensyvumą, taršą, interferenciją, o sukauptą informaciją pateikti žemėlapio formatu, realiu laiku.
Palydovas „Bravo“, kaip ir „Charlie“, pakilo į Saulės sinchroninę orbitą (SSO), esančią 600–800 km aukštyje, – čia išsidėstę daugiausiai mažųjų palydovų.
Į kosmosą pakilę jau 8 „NanoAvionika“ kurti palydovai.
Samdys darbuotojų
„NanoAvionika“ pernai atidarė tris naujus biurus, tarp jų ir Kaune, bei persikėlė į naujas patalpas Jungtinės Karalystės padalinyje. Įmonė plečia ir komandą – šiuo metu ieško per 20 kolegų.
Pernai „NanoAvionika“ taip pat pasirašė didelės vertės sutartį su Jungtinės Karalystės bendrove „Sen“ sukurti palydovus, skirtus planetos aplinkos, gamtos katastrofų ar klimato kaitos padarinių stebėsenai.
Neseniai įmonė pradėjo ir bendradarbiavimą su JAV Nacionaline aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA). „NanoAvionika“ jai kuria 12 krovos vienetų platformą, kurioje į orbitą bus iškelta ir išbandyta NASA kuriama Saulės burių sistema „Advanced Composite Solar Sail System“ (ACS3). Tokias bures ateityje planuojama naudoti mažuosiuose palydovuose vietoje įprastų reaktyvinės traukos variklių.