5 IT patarimai, kurie leis verslui augti greičiau ir sklandžiau
Informacinės technologijos ant aukštesnio laiptelio perkelia tokias įmonės veiklos sritis kaip klientų aptarnavimas, pardavimai, personalo valdymas ir net verslo strategija. IT paslaugų ir sprendimų įmonės „Atea“ ekspertas Tomaš Jankovski pasidalino keliais naudingais patarimais, kurie leis augančioms smulkiojo ir vidutinio verslo bendrovėms išnaudoti visas IT teikiamas galimybes.
1. Negalvokite, kad IT paslaugos kainuoja daug
Augantis verslas dabar už nedidelį mokestį gali prieiti prie beveik visų IT paslaugų ir sprendimų, kuriuos anksčiau sau galėjo leisti tik stambios bendrovės. Kas nepastebės šios tendencijos, gali stipriai atsilikti nuo konkurentų.
Šiuo metu mažoms ir vidutinėms įmonėms prieinami beveik visi informacinių technologijų įrankiai, kuriais naudojasi stambus verslas. Dabar dominuoja tokie mokėjimo už IT produktus modeliai, kurie įmoką skaičiuoja pagal darbuotojų skaičių. Jeigu įmonėje yra 5 ar 15 darbuotojų, tai vienas ar kitas IT įrankis per mėnesį kainuos visai nedaug.
„Svarbu, kad mažas ir vidutinis verslas išnaudotų šias galimybes, nes jos gali suteikti jam rimtą postūmį. Kita vertus, tuo nepasinaudojus, atsiranda grėsmė atsilikti nuo konkurentų“, – perspėja „Atea“ ekspertas.
2. Neskubėkite investuoti į fizinius duomenų saugojimo serverius.
Verslui plečiantis, nėra lengva tiksliai numatyti, koks bus įmonės augimo greitis, kaip jį veiks sezoniškumas, koks bus realus IT priemonių poreikis ir panaudojimo galimybės, kaip greitai atsipirks diegiamos inovacijos. Pasak „Atea“ eksperto, tokios šiuolaikinės technologijos kaip debesų kompiuterija padeda išspręsti šį klausimą. Debesija leidžia įmonei naudoti tiek resursų, kiek jai reikia konkrečiuoju metu. Jeigu šis poreikis auga ar mažėja, atitinkamai galima reguliuoti ir paslaugų apimtis. Tai leidžia išvengti didelių ir nepaslankių investicijų į ilgalaikį IT turtą. Be to, perkėlus IT ūkį į debesis, padidėja duomenų saugumas, pagerėja bendrovės valdymas ir sumažėja jo išlaikymo sąnaudos.
3. Sumažinkite apyvartinio kapitalo poreikį
Priklausomai nuo verslo specifikos tam tikru plėtros metu gali prireikti investuoti į naujas darbo vietas ir IT įrangą. Tačiau augant verslui ypač svarbios apyvartinės lėšos – jų reikia atlyginimams ir kitiems svarbiems plėtros uždaviniams. „Atea“ IT ekspertas nerekomenduoja iš karto skirti didelių sumų IT įrangai.
„Verslas gali pasinaudoti taip vadinama įsigijimų finansavimo paslauga, kuri suteikia galimybę plėsti ar atnaujinti visą savo IT ūkį palankiomis kainomis, nesiskolinant ir neįšaldant apyvartinio kapitalo“, – pažymi T. Jankovski. Pavyzdžiui, apyvartinį kapitalą nuo sumažėjimo gali apsaugoti IT įrangos nuomos modelis, nes jis nereikalauja didelių vienkartinių investicijų.
„Nuoma kaip alternatyva paskolai ar pirkimui visada suteikia lankstumo – ji leidžia įsigyti ir naudoti tokią įrangą, kuri šiame įmonės raidos etape geriausiai atitinka jos poreikius,“ – sako T. Jankovski. Nuomojantis įrangą, išlaidos paskirstomos per visą jos gyvavimo laikotarpį. Tokią galimybę suteikia „Atea finance“ paslauga. Eksperto teigimu, įmonė „Atea“ yra didžiausia IT sprendimų ir paslaugų teikėja Baltijos šalyse, turinti stiprias partnerystes su įrangos gamintojais ir tiekėjais, tad turi galimybę klientams suteikti ypač geras įrangos kainas ir „Atea finance“ paslaugą, kuri suteikia sąlygas įsigyti įrangą su mokėjimo atidėjimu.
4. Sutaupykite automatizuodami verslo procesus
Kartu su infliacijos bangomis kyla ir atlyginimai – norint išlikti konkurencingiems pasikartojančius procesus svarbu automatizuoti. Anot „Atea“ IT eksperto, įmonėse dažnai galima atrasti ne vieną ir ne du procesus, kurie iš gerai apmokamų specialistų vagia jų darbo laiką. Tokius procesus kaip sąskaitų registravimas, informacijos sugrupavimas, informacijos rinkimas apie konkurentus internete, krovinių deklaravimas, apskaitos ar kitokios informacijos suvedimas į duomenų bazes bei daugelį kitų galima automatizuoti.
„Investicijos į įmonės darbo automatizavimą paprastai atsiperka per vienerius metus, kitaip tariant jų metinė grąža gali siekti 100%. Jeigu bendrovė turi 8 ir daugiau darbuotojų ir 0,5 mln. Eur ar didesnes metines pajamas, tikėtina, kad kai kuriuos jos procesus jau galima automatizuoti“, – pažymi T. Jankovski. Vieno proceso automatizavimas gali kainuoti nuo 4.000 Eur ir šios investicijos išlaisvina vieną porą rankų.
„Jeigu svarbiausi rutininiai darbai bus automatizuoti, darbuotojai turės daugiau laiko kitoms užduotims atlikti, kurios savo ruožtu kuria didesnę pridėtinę vertę“, – atkreipia dėmesį T. Jankovski. Yra ir netiesioginė automatizavimo nauda – tai išmani ir rinkoje patrauklesnė darbo vieta, didesnė komandos motyvacija.
5. Gerai įvertinkite, ar samdyti IT darbuotoją, ar naudotis IT kaip paslauga.
Nedidelės įmonės dažnai neturi pakankamai darbo savo IT specialistui, todėl apkrauna jį mažai efektyviais darbais. Tokiu būdu yra švaistomi įmonės ištekliai. Jeigu įmonės IT specialistas išeina iš darbo, jo pakeisti gretai gali ir nepavykti, todėl gali strigti darbai.
„Neturint tvarkingos IT infrastruktūros, tikimybė, kad nesuspėsite su rinka, gerokai didesnė“, – akcentuoja T. Jankovski. „Atea“ statistika rodo, kad 97% klientų paklausimų išsprendžiama tą pačią dieną – per 3-4,5 valandas.
„Vargu, ar nuosavas specialistas suskubs išspręsti incidentą greičiau. Juo labiau, kad IT išorės paslaugas teikiančias įmones su klientais saisto pasirašytos sutartys. Be to, rimti IT paslaugų rinkos žaidėjai taiko paslaugų kokybės kontrolės mechanizmus“, – pažymi T. Jankovski. Nepriklausomai nuo kliento dydžio „Atea“ prie jo priskiria pagrindinį specialistą ir du pakaitinius, todėl užtikrinamas veiklos tęstinumas.
Kartais įmonėms tam tikru laikotarpiu užtenka vieno IT specialisto paslaugų, o kitu metu jau reikia dviejų IT darbuotojų paslaugų. IT paslaugų gavimas iš išorės suteikia lankstumo ir leidžia pasinaudoti skirtingomis IT kompetencijomis.
Sugedus įrangai ne tik sutriks įmonės veikla ar bus sugaištas laikas – pasekmės gali būti gerokai liūdnesnės – gali būti prarasti kritiniai duomenys, nutekėti svarbūs asmeniai duomenys.
„Atea“ bendrovėje Lietuvoje šiuo metu IT priežiūros paslaugas teikia 60 darbuotojų – toks personalo skaičius leidžia darbuotojams specializuotis, o klientai iš to gauna papildomos naudos. Kasmet „Atea“ atlieka savo klientų IT ūkio auditą ir suprantama verslo kalba paaiškina, kokias investicijas verta susiplanuoti ateityje. „Atea“ teikiamos IT serviso paslaugos yra sertifikuotos, todėl yra garantija, kad problemos bus sprendžiamos greitai ir kokybiškai.