VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-09-03 06:00

Nuo pirmojo žingsnio iki rezultato: kaip įmonei užaugti iki IPO?

Moderatorius, Ugnius Savickas ir Modestas Sudnius, įmonių grupės „Eleving Group“ generalinis direktorius.
Moderatorius, Ugnius Savickas ir Modestas Sudnius, įmonių grupės „Eleving Group“ generalinis direktorius.
Kai augantis verslas metai iš metų raško sėkmės vaisius, natūraliai atsiranda noras augti pritraukiant kapitalo iš išorės. Tokį brandos tašką yra pasiekusi tarptautinė finansinių technologijų įmonių grupė „Eleving Group“, šiuo metu nagrinėjanti pirminio viešo akcijų siūlymo (IPO) galimybę. Modestas Sudnius, įmonių grupės generalinis direktorius, pasakoja, kaip sekasi ruoštis atėjimui į biržą, kokius namų darbu svarbus nudirbti ir kaip išvengti klaidų.

podcast::R71LqDQp

Anot M. Sudniaus, naudotų automobilių lizingo produktus, vartojimo paskolas ir įvairias mobilumo paslaugas siūlanti įmonių grupė nuo pat veiklos pradžios suprato, kad norėdama įsitvirtinti naujose rinkose ir išlaikyti augimo pagreitį, pati privalės ne tik skolinti, bet ir skolintis.

„Skolintis reikia nemažai, todėl nuo pat pirmų dienų mąstėme, iš kur skolinsimės. Vienas iš kelių – leisti obligacijas. Tą padarėme prieš devynerius metus Latvijoje, kur veikia pagrindinis įmonių grupės biuras. Taip pamažu susipažinome su procesu: kaip reikia audituoti ataskaitas, kodėl svarbu, kas atlieka auditą, kaip pateikti finansines ataskaitas, kad skaitydami jas žmonės kažką suprastų apie patį verslą“, – pradžios žingsnius vardija apie 10 prekės ženklų valdančios „Eleving Group“ vadovas.

Antras svarbus žingsnis, pasakoja M. Sudnius, buvo žengtas prie 7 metus, kai įmonė išleido pirmąsias euroobligacijas. Iki tol tik Latvijos rinkoje obligacijas viešai siūliusi bendrovė patyrė nemenką šoką.

„Mūsų pirminė bendrovė yra Liuksemburge, kur taisyklės ir reikalavimai įmonėms – kur kas griežtesni. Greitai supratome, kad vokiečių, prancūzų, šveicarų investuotojai iš mūsų nori daug daugiau, nei buvome įpratę“, – sako pašnekovas.

Jis teigia, kad pirmuosius dešimt gyvavimo metų bendrovė sėkmingai augo tik reinvestuodama. Tačiau prieš COVID-19 pandemiją, įmonių grupėje ėmė sklandyti idėja pritraukti papildomo kapitalo ir praplėsti savo potencialą.

„Visada augti iš savo kapitalo – nėra pats geriausias variantas. Be to, mes ir iki IPO buvome vieša kompanija: teikėme ketvirtines ataskaitas, darėme ketvirtines prezentacijas,  bendravome su investuotojais. Pernai net laimėjome geriausiai su investuotojais Baltijos šalyse bendraujančios kompanijos apdovanojimą. Supratome, jog mums ne tiek daug trūksta, kad taptume visiškai vieša įmone“, – kodėl nusprendė siekti IPO vardija M. Sudnius.

Anot vadovo, turėti IPO ir pritraukti kapitalo įmonė planuoja jau šiemet.

„Veikiame 16-oje šalių, todėl dar turime apsispręsti, kur tą darysime. Realiausia, kad rinksimės tą patį tandemą, kaip su obligacijomis, kurios yra listinguojamos Baltijos šalių ir Frankfurto biržose“, – svarsto jis.

Kokios brandos ir pasirengimo įmonės gali pradėti mąstyti apie IPO? Kokius parengiamuosius darbus būtina nudirbti ir kur slypi didžiausi iššūkiai? Ar atsivėrusios biržos durys reškia, kad nuo šiol vienintelis verslo tikslas – augti? „Verslo tribūnoje“ klausykite Modesto Sudniaus ir verslo konsultanto Ugniaus Savicko pokalbio.

52795
130817
52791