Kartu, nors atskirai: kaip pandemijos metu išsaugoti darbuotojų komandiškumą?

Reklama publikuota: 2020-10-30
svg svg

Išsaugoti darbuotojų komandiškumą per atstumą – vienas didžiausių iššūkių dirbant nuotoliniu būdu. Juk nebe taip paprasta dirbti komandoje, pasidalinti visiems svarbia informacija ar kartu atšvęsti svarbiausias įmonės šventes. Visgi tai nereiškia, kad suburti darbuotojus per atstumą – neįmanoma. Tam tereikia didesnių pastangų ir trupučio kūrybiškumo.

„Nors pandemija mus ištinka antrą kartą ir atrodo jau turėtume geriau žinoti, kaip spręsti su darbuotojų įsitraukimu susijusius klausimus, dar ir šiandien susiduriame su nemažais iššūkiais. Psichologinė įtampa ir neužtikrintumas dėl ateities žmones verčia atsigręžti į darbdavius, kurių pagalba ir parama darbuotojams šiuo metu yra ne džiuginantis priedas, bet būtinybė”, – sako Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva” Žmonių ambasados vadovė.

nuotrauka::1 right

Įmonės gimtadienis nuotoliniu būdu

Daugelio darbo vieta ir vėl persikėlė į namus, todėl labai svarbu nenustoti rūpintis vidine įmonės kultūra, kuri turi didelę įtaką darbuotojo emocinei sveikatai. Bendri mažesnių komandų skambučiai stiprina jas, padeda išlaikyti darbuotojų pozityvumą, o juos suorganizuoti tikrai nesudėtinga. Tačiau ką daryti, jei karantino metu norime atšvęsti ilgai lauktą organizacijos gimtadienį įtraukiant bene 800 darbuotojų?

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Šiemet 25-ąjį „Bitės“ gimtadienį pasitikome dirbdami namuose, tačiau net ir tokiomis sąlygomis jau nuo ryto kūrėme šventinę nuotaiką. Darbuotojai į namus gavo šakočius ir putojančius gėrimus, kuriais vėliau vaišinomės visi kartu žiūrėdami tiesioginę transliaciją. Jos metu laidų vedėja Livija Gradauskienė ir „Bitės“ vykdomasis direktorius Pranas Kuisys siuntė sveikinimo žodžius, organizavo loteriją iš už ekranų juos stebintiems darbuotojams. Tokiu būdu galėjome ne tik įtraukti visus kolegas, šiuo metu išsibarsčiusios visoje Lietuvoje, bet ir dar labiau sustiprinti komandą”, – pasakoja E. Staniulionė.

Siekiant į šventę įtraukti ne tik darbuotojus, bet ir partnerius, klientus „Bitė“ gimtadienio proga dovanojo ir virtualų Sauliaus Prūsaičio koncertą. Neturint galimybės gyvai bendrauti, tokie virtualūs pasibuvimai yra būtini – tai padeda išsaugoti komandiškumą bei pagerinti darbuotojų emocinę būseną.

nuotrauka::2right

Nuobodi strategija gali tapti žaidimu

Pirmasis karantinas parodė, kad nepaisant kai kurių darbo namuose privalumų, darbuotojų produktyvumas sumažėjo – namuose atsirado iki šiol rečiau pasitaikančių trikdžių. Todėl norint skatinti darbuotojų dalyvavimą įmonės veiklose, svarbu rasti būdų, kaip nuobodžias veiklas paversti smagiu žaidimu.

Pavyzdžiui, su kuo daugumai sietųsi pokalbiai apie įmonės strategiją? Greičiausiai su ilgais posėdžiais ir nuobodžiomis ataskaitomis, kurių „Bitėje” kaip tik buvo stengtasi išvengti.

„Strategija nėra pats linksmiausias ar savaime įkvepiantis dalykas. Nepaisant to, tai yra vienas pamatinių dalykų, užtikrinantis nenutrūkstamą įmonės augimą ir vystymąsi. Siekdami kitokia, lengvesne forma darbuotojams ją priminti, nuobodžią veiklą pavertėme smagiu žaidimu: LRT laidos inspiruota „Auksinio Bitės proto“ viktorina. Susidomėjimas pateisino visus lūkesčius – darbuotojai aktyviai įsitraukė į projektą ir tuo pačiu gerai praleido laiką su savo kolegomis“, – pasakoja „Bitės” Žmonių ambasados vadovė.

Kiekvieno etapo rezultatus lėmė ne tik teisingi atsakymai, bet ir komandų aktyvumas. Tokio dydžio organizacijose nėra lengva įtraukti visus darbuotojus ir skatinti jų komandiškumą, tačiau sumanymo sėkmė dar kartą įrodo, kad net ir nuobodžiausios užduotys taps smagiu patyrimu, jeigu jos bus įgyvendintos smagia forma, žadinančia darbuotojų smalsumą.

nuotrauka::3 left

Nuoseklus dalinimasis naujienomis

Tokiu sudėtingu laikotarpiu darbdavio vidinė komunikacija su darbuotojais yra kaip niekada svarbi ir turi būti labai konkreti. Svarbu, kad kiekvienas darbuotojas ne tik gautų atsakymus į jam kylančius klausimus apie pandemijos iššūkius, bet ir galėtų jaustis saugiau.

„Pastebime, kad vėl besikeičiant gyvenimo sąlygoms, neužtikrintumui dėl ateities, auga ir žmonių patiriamas stresas, nerimas. Siekdami palengvinti šią nemalonią būseną, „Bitėje“ atvirai komunikuojame ne tik apie situaciją šalyje, bet ir bendrai apie organizacijos finansinius rezultatus, dalinamės sprendimais, kurie pasiteisino ir pan. Atvira komunikacija suteikia žmogui daugiau užtikrintumo, o tai ramina“, – teigia E. Staniulionė.

Pasak jos, toks turinys domina darbuotojus: jų susidomėjimas informacija vidinės komunikacijos kanaluose iki šiol muša visų laikų rekordus. Tai rodo, kad darbuotojams tikrai reikia ne tik patarimų ar realios pagalbos, bet ir nuoširdaus darbdavio dėmesio, emocinės paramos, palaikymo. 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku