Kaip motyvuoti geriausius pardavimų profesionalus? 

Publikuota: 2020-09-14
svg svg

Motyvuotų ir talentingų pardavimų profesionalų Lietuvoje nuolat trūksta, todėl konkurencija dėl geriausių kandidatų – didelė. Šiandien organizacijos yra priverstos ieškoti naujų būdų ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti, motyvuoti talentingiausius pardavimų srities specialistus.  Daugiau nei 400 pardavimų profesionalų vienijančios „Bitės“ žmonių ambasados vadovė Eglė Staniulionė dalijasi patarimais, kaip pritraukti talentingiausius kandidatus. 

„Vis dar dažnai manoma, kad pardavimų profesionalų motyvavimui svarbiausia neriboto atlyginimo galimybė. Šiandien matome, kad jų lūkesčiai gerokai didesni. Darbuotojai nori gauti daugiau savarankiškumo, laisvesnį darbo grafiką, galimybę įsitraukti į bendrovės kultūrą ir dalyvauti priimant svarbius sprendimus“, – pasakoja Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė. 

nuotrauka::1 right

Bendravimo įgūdžiai – svarbiausia kompetencija 

Pardavimų profesionalai, kaip ir profesionalūs sportininkai, norėdami pasiekti puikių rezultatų, turi nuolat treniruotis. Labiau už didelį atlyginimą, sveikatos draudimą ar nemokamus užkandžius darbo vietoje, specialistus dirbti organizacijoje skatina galimybė mokytis ir tobulėti. Ir visai nesvarbu, ar tai būtų individualios dirbtuvės kiekvieną savaitę, kvietimas dalyvauti konferencijoje ar kompetencijos kėlimo kursai. 

„Investicijos į darbuotojų mokymą šiandien yra būtinybė. Daug dėmesio skiriame savo darbuotojų profesiniam tobulėjimui bei socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymui. Pardavimų specialistai daug bendrauja su skirtingais žmonėmis, todėl svarbu, kad jie ne tik mokėtų tinkamai pristatyti įmonės produktus, bet ir gebėtų išgirsti pašnekovą bei suprasti jo poreikius. „Bitė“ nuolat investuoja į skirtingo pobūdžio darbuotojų mokymus: nuo viešojo kalbėjimo pamokų iki psichologijos kursų. Skatiname darbuotojus išsakyti, kas jiems patiems įdomu“, – pasakoja E. Staniulionė.  

Efektyvus grįžtamasis ryšys – ne mažiau svarbi darbuotojų ugdymo priemonė. Įrodyta, kad darbuotojai, gavę grįžtamąjį ryšį iš vadovo jaučiasi įvertinti ir įkvėpti. O su tuo kartu auga jų lojalumas ir atsidavimas organizacijai. 

„Esame sukūrę patogią darbuotojų vertinimo sistemą. Kartą per metus organizuojame įsitraukimo tyrimą, kurį sudaro 75 klausimų anketa. Joje įtraukta daugybė skirtingų temų: nuo tiesioginio ir aukščiausių vadovų vertinimo iki pasitenkinimo darbu, atlyginimu, galimybėmis. Gavę rezultatus kiekviena komanda aptaria juos su vadovais ir kartu planuoja tolimesnius veiksmus“, – paaiškina „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė. 

Savarankiškumą skatinantis darbas 

Žinoma, kad pardavimų specialisto darbas yra dinamiškas ir pilnas iššūkių. Jis turi gebėti pats efektyviai organizuoti darbo laiką, pagal prioritetus pasiskirstyti darbo krūvį ir prisiimti atsakomybę už pasiektus rezultatus. Dėl šios priežasties pardavimų profesionalai ypač vertina galimybę dirbti lanksčiu darbo grafiku, jam suteiktą laisvę pačiam inicijuoti ir priimti sprendimus. 

„Tiesiogiai su verslu dirbantiems pardavimų profesionalams suteikiame visas galimybes patiems planuoti savo darbo laiką, išsikelti asmeninius tikslus, sekti bei analizuoti rezultatus. Kad darbuotojai šią galimybę vertina matome iš jų lojalumo: jie nelinkę keisti darbo vietos, atsakingai žiūri į savo darbą ir patys noriai galvoja būdus, kaip pasiekti aukštų rezultatų“, – sako „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė. 

Ji priduria, kad „Bitės“ pardavimų specialistai turi galimybę ne tik priimti su darbo procesu susijusius sprendimus, bet ir patys nuspręsti, kiek nori uždirbti. Kiekvieno mėnesio atlyginimas priklauso nuo pasiektų rezultatų: darbuotojai neturi atlygio lubų.  

Vienija bendrumas 

Šiandien darbuotojams kaip niekad svarbu jaustis įmonės bendruomenės dalimi. Jie nori įsitraukti ir dalyvauti bendrose veiklose ir dalintis savo idėjomis. Be motyvuojančio atlyginimo ir augimo galimybių, darbuotojus dirbti tam tikroje įmonėje skatina įvairios šventės, renginiai ir papildomos naudos. Pavyzdžiui, galimybė atsivesti į darbą savo augintinį ar vaikų darželis biure.

„Bitėje“ daug dėmesio skiriame bendruomenės kūrimui bei stiprinimui bendruomenės viduje. Mums svarbu, kad darbuotojai dalintųsi savo idėjomis ir būtų aktyvūs. Mums svarbus ir neformalus bendravimas – kasmet organizuojame „BITĖS FESTĄ”, vykstame į festivalį „Granatos“. Tai vėliau padeda kurti gerą atmosferą darbinėje aplinkoje. Taip pat turime kelių sporto rūšių komandas, kur darbuotojai gali atsipalaiduoti po visos dienos darbų“, – sako E. Staniulionė. 

Pasak jos, didelę įtaką darbo kokybei ir darbuotojo pasitenkinimui turi santykiai su vadovais. O „Bitėje“ bendraujama betarpiškai. 

„Nors esame didelė organizacija, turime labai „plokščią“ struktūrą, atveriančią galimybes tiesioginiam bendradarbiavimui. Tai gerokai palengvina vidinę komunikaciją, pagreitina sprendimų priėmimą, panaikina ilgą, varginančią ir dažnai erzinančią vidinę biurokratiją“, – pasakoja žmonių ambasados vadovė.   

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pranas Kuisys: kaip „patobulinti“ darbo pokalbį? Verslo tribūna

Geriausi Lietuvos darbdaviai nuolat konkuruoja dėl talentingiausių kandidatų. Įmokos į pensijų fondus,...

Technologijų sektoriuje – didžiausia darbuotojų kaita: kaip su tuo kovoti? Verslo tribūna

Technologijų sektorius pasižymi bene didžiausia darbuotojų kaita, rodo tarptautinių tyrimų duomenys. Net ir...

Kaip motyvuoti geriausius pardavimų profesionalus?  Verslo tribūna

Motyvuotų ir talentingų pardavimų profesionalų Lietuvoje nuolat trūksta, todėl konkurencija dėl geriausių...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus