VŽ bando: pigesnės prabangos pasiūlymas iš GWM

Tačiau vokiškos alternatyvos, pildant komplektacijos sąrašus, ypač – renkantis įkraunamą hibridinę pavarą, kainuoja šešiaženkles sumas, o kiniško krosoverio bazinė kaina siekia 59.900 Eur. Ieškant žinomų gamintojų analogų šiame kainų segmente, galima rasti mažesnės klasės įkraunamus hibridus kaip „Lexus NX 450h+“ (nuo 65.400 Eur) ar „Volvo XC60 T8 PHEV“ (nuo 74.300 Eur).
Taigi, kiniškas pasiūlymas neginčijamai turi patrauklios kainos kortą, kurią sustiprina gausus įrangos paketas, 476 AG pavaros sistema ir galimybė su viena įkrova nuvažiuoti 146 km atstumą.
Jo pozicijas silpnina tai, kad numanoma išliekamoji vertė neturėtų galimybių prilygti vokiškiems, japoniškiems ar švediškiems konkurentams. Pagrindą tam suteikia visiškai nežinomas prekių ženklas, patikimumas ir likvidumas. Visa tai jau iš anksto leidžia suprasti, kad potencialūs pirkėjai turės išspręsti hamletišką klausimą, planuodami dabar perkamo naujo automobilio būsimą realizaciją antrinėje rinkoje.
Azijos milžinas
Kinijoje GWM nėra nežinomas: 1984 m. Baodinge įkurta kompanija 1998-aisiais buvo privatizuota ir tapo vienu iš didžiausių pikapų gamintojų šalyje. Pastaraisiais metais savo veiklos horizontą praplėtusi bendrovė ėmė samdyti specialistus iš Europos, su kurių pagalba pradėjo kurti vakarietiškus standartus atitinkančius automobilius. Ir ne tik kurti – Vokietijos BMW kinų GWM gamykloje gamina savo elektromobilius „Mini Cooper“ ir „Aceman“.
GWM sėkmingai plečiasi ir Vakarų sankcijomis apraizgytoje Rusijoje, Tulos mieste, turi gamyklą, kurioje 2025 m. planuojama pagaminti 150.000 „Haval“ markės automobilių.
Iš viso 2023 m. koncernas pasaulyje pardavė 1,23 mln. naujų automobilių, jo apyvarta siekė 24 mlrd. Eur.

VŽ rašė, kad pavasarį kiniškų automobilių Baltijos šalyse pasiūlė Švedijoje veikiantis oficialus GWM atstovas „International Motors Nordic“, taip pat importuojantis „Subaru“, „Isuzu“, „Mitsubishi“ automobilius. Pirmasis produktas – mažas elektromobilis „Ora 03“ sulaukė didelės sėkmės ir šiemet tapo vienu perkamiausių elektromobilių tiek Lietuvoje, tiek visose Baltijos šalyse.
Su vadovo vardu
Dabar atėjo eilė pasirodyti „Wey 05“, tačiau jo galimybės rinkoje atrodo gerokai labiau suvaržytos nei pigaus elektromobilio „Ora 03“, kurio pirkėjai ieško mažiausios kainos pigiausiame segmente.
Abu šie automobiliai VŽ bandymų metu sukėlė panašių įspūdžių progresiją: pirmąjį stiprų pozityvų įspūdį keičia nusivylimas dėl daugybės neužbaigtų smulkmenų. O vėliau tenka pripažinti, kad kiniško produkto tiesiog negalima nuvertinti. Belieka stebėti, ką pasakys savo pinigais balsuojantys pirkėjai.

„Wey 05“ pavadintas kompanijos vadovo Wei Jianjuno garbei. Su komunistinei retorikai būdingu patosu kompanija deklaruoja, kad boso vardo pasirinkimas įpareigoja sukurti nepriekaištingą modelių gamos flagmaną. Ir iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tai padaryta labai atsakingai, pradedant analogų neturinčiomis techninėmis charakteristikomis, tęsiant kokybiška salono apdaila ir baigiant gausiu įrangos sąrašu.
Dar vienas svarbus pasiekimas – „Euro NCAP“ saugumo testuose kiniškas krosoveris susirinko maksimalius balus ir pelnė 5 žvaigždučių įvertinimą.
Smulkmenų chaosas
Gana solidžios salono apdailos medžiagos ir nepriekaištingas surinkimas sugeba sukurti solidų įspūdį. Vairuotojo aplinkoje yra net keturi ekranai: vienas jų atlieka nedidelio virtualaus prietaisų skydelio funkciją su miniatiūriniais rodmenimis, 14,6 colio jutiklinis ekranas leidžia valdyti didelę dalį pramogų ir informacinių sistemų. Tiesiog po juo įrengtas dar vienas 9 colių įrenginys, kontroliuojantis klimato sistemą. Ketvirtasis ekranas projektuojamas priekiniame stikle. Skaitmeninių sistemų programinė įranga atnaujinama nuotoliniu būdu, palaiko belaidę sąsają tiek su „Android Auto“, tiek su „Apple CarPlay“.

Tačiau čia pasirodo daugybė negudriai sukurtų sprendimų: daug kur absurdiškai smulkūs ekranų rodmenys sunkiai skaitomi, sistemų valdymo meniu tyko daug painių algoritmų ir nesuprantamai nepatogių sprendimų, o jutiklinis klimato kontrolės ekranas vis pasipainioja po ranka, kuria siekiama valdyti didįjį ekraną. Tam netgi padarytas atskiras virtualus mygtukas, kuris išjungia apatinį ekraną, taip apsaugant jį nuo netyčinių prisilietimų, tačiau tai yra tik negudrus sprendimas kitam neapgalvotam sprendimui.
Kaip ir elektromobilyje „Ora 03“, vairuotojas turi susitaikyti su tuo, kad vairuotojo stebėjimo sistemos bus perdėtai aktyvios ir nuolat balsu siūlys pailsėti arba atidžiau vairuoti. Šią funkciją galima išjungti, pasirausus jutiklinio ekrano meniu.
Tokios smulkmenos sutrikdo pirmosios pažinties metu ir primena, kad senieji automobilių gamintojai, nors taip pat nėra neklystantys, tokių klaidų daro mažiau.

Tačiau negalima neįvertinti didelės salono erdvės ir 500 l bagažinės, dėl to „Wey“ gali būti patogus šeimos ar kelioninis automobilis. Komplimentų verta ir puiki „Infinity“ garso aparatūra.
Be analogų
Pavaros sistema sudaryta iš 2 l, 4 cilindrų, 204 AG Millerio ciklo turbobenzininio variklio ir dviejų elektros motorų: priekinis, sugretintas su juo ir 9 laipsnių dviejų sankabų automatine pavarų dėže, pasiekia 163 AG, galinis – 184 AG. Bendras sistemos pajėgumas siekia 476 AG ir 847 Nm – to pakanka, kad 2,4 t svoris nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėtų vos per 5 sekundes.

39,67 kWh talpos akumuliatorių, naudojant nuolatinės srovės stotelę, galima įkrauti 50 kW galia, įkrovos, matuojant WLTP standartu, pakanka nuvažiuoti 146 km. Gale esantis elektros motoras suderintas su dviejų laipsnių automatine transmisija – tai leidžia automobiliui važiuoti ekonomiškai net dideliu greičiu ir pasiekti 235 km/val. maksimalų greitį. Įkraunamų hibridų sąnaudos WLTP skalėje niekuomet neatitinka tikrovės, tačiau teorinis skaičius čia siekia 0,4 l benzino 100 km kelio.
Tokios kiniško įkraunamo hibrido charakteristikos Europoje tiesiog neturi analogų ir praktikoje reiškia, kad „Wey 05“ galima naudoti kaip elektromobilį net tuomet, jeigu jūsų kasdienis maršrutas gerokai viršys 100 km. Esant įkrautam akumuliatoriui, sunkus ir galingas krosoveris gali važiuoti, 100 km kelio naudodamas apie 5 l benzino. Išsikrovus akumuliatoriui, sąnaudos gerokai perkopia 10 l/100 km. Tačiau, įvertinant tai, kad energijos atsargos yra tikrai didelės, šis trūkumas neturėtų būti reikšmingas.

„Wey“ gali važiuoti greitai, tačiau didelis svoris, didelės inercijos ir vokiškoms alternatyvoms su pneumatinėmis pagalvėmis ar reguliuojamais amortizatoriais neprilygstanti pakaba neįkvepia tuo mėgautis. Be to, galios kontrolės sistemos veikia ne itin greitai ir tiksliai, o benzininio variklio įsijungimas juntamas nepalyginamai stipriau nei, pavyzdžiui, „Lexus“ hibriduose.
Už ir prieš
Reziumuojant visas kiniško naujoko savybes, susidaro įspūdis, kad jo sėkmės rinkoje galimybės atrodo lygiai tokios pat realios, kaip ir nerealios. Jis palyginti nebrangus, bet ir tikrai nepigus. Įspūdingas, bet neišbaigtas. Solidus, bet norintieji solidumo neturėtų svajoti apie GWM pasiūlymus. Pranašumai – 5 metų garantija ir 5 „EuroNCAP“ žvaigždutės.
Klausimas dėl „Wey 05“ pasirinkimo neatrodo lengvas dėl kelių aspektų: pirkėjui turi tikti ir patikti kiniškas produktas, turi vilioti palyginti žema, bet visai nemaža pradinė kaina ir negąsdinti klausimai apie realizaciją antrinėje rinkoje. Vakarietiški konkurentai už tokias kainas siūlo ne tokius galingus ir mažiau įrengtus, bet daug geriau išbaigtus ir antrinėje rinkoje nepalyginamai labiau vertinamus variantus.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai