2014-02-06 01:01

Ankšta vietos rinkoje – metas eksportuoti

Jei nusprendėte ieškotis rinkų užsienyje, pirmiausia atsakykite į klausimą, kokios naudos įmonės turės tapusi eksportuotoja. Lietuvos žinomumas pasaulyje mažas. Todėl ne taip, kaip kinams, japonams, vokiečiams, nepakaks užkabinti „Made in ...“ etiketės, kuri pasakys pirkėjui didelę dalį to, ką norėtumėte, kad apie prekę jie žinotų.

Lietuvos įmonės (žinoma, su tam tikromis išimtimis kai kuriose verslo srityse), deja, negali prisidengti aiškiai suformuluotu ir pasaulyje išpopuliarintu šalies įvaizdžiu. Įvaizdį tenka kurti kone nuo nulio. Eksporto srityje dominuoja stambios įmonės. Tenka pripažinti, kad smulkiojo ir vidutinio verslo segmente mūsų šalis vis dar neturi stipraus „eksporto geno“.

Visgi reikia atkreipti dėmesį, kad Lietuvos geografinė padėtis yra nebloga, esame įvairių tarptautinės prekybos kanalų sankryžoje, todėl būtų nuodėmė tuo nepasinaudoti. Galime gaminti ne tik sau, bet ir kitiems. Žmogiškieji ištekliai – pakankami, mūsų personalas neblogai išprusęs, turintis potencialą vystytis ir augti. Lietuviai yra darbšti tauta, tereikia nukreipti energiją į tinkamą tikslą, ir viskas bus padaryta.

52795
130817
52791