Delfi keičia savininką

Publikuota: 2007-08-02
Atnaujinta 2015-06-04 10:52

Estijos žiniasklaidos kompanija "Ekspress
Grupp" perka naujienų portalus "Delfi" Baltijos šalyse valdančią "Interinfo
Baltic". (papildytas antras skyrius)

Sandorio vertė - 54 mln. EUR (186,6 mln. Lt). Jam dar turi pritarti Konkurencijos taryba.99,75% "Interinfo Baltic" akcijų valdo "Interinfo Holding", 0,25% - "Interinfo Finland".Tai – pirmas kartas, kai "Delfi" priklausys žiniasklaidos kompanijai."Perkame ne tik portalus, bet ir jų komandas", - tiesioginėje spaudos konferencijoje iš Talino sakė Hansas H. Luikas (Hans H. Luik), pagrindinis "Ekspress Grupp" akcininkas."Ekspress Grupp" sandoriui lėšų skolinosi iš "SEB Ühispank", "Sampo" ir "Nordea" bankų. Sandoris finansuojamas ir iš lėšų, gautų pirminio akcijų platinimo metu."Delfi" valdo 7 interneto portalus: Latvijoje ir Estijoje portalus latvių, estų ir rusų kalbomis, du portalus Lietuvoje - www.delfi.lt ir www.centras.lt ir naujienų portalą Ukrainoje."Delfi" grupės pardavimų pajamos 2006 m. buvo 89,3 mln. EEK (19,71 mln. Lt), portalai užima 45-48% Baltijos interneto reklamos rinkos, pranešama per biržą.Portalai trijose Baltijos šalyse veikia kaip atskiros kompanijos. Prognozuojama grupės apyvarta 2007 m. - 118 mln. EEK (apie 26,04 mln. Lt), pelnas neišskaičiavus mokesčių, palūkanų ir nusidėvėjimo (EBITDA) - 42 mln. EEK (9,27 mln. Lt).Pasak pranešimo, kompanija tikisi 30% pajamų augimo šiemet ir 35-40% EBITDA maržos.Sandoris, pasak "Ekspress Grupp" pranešimo, padės grupei pelną padidinti 1-2 mln. EUR (3,45-6,9 mln. Lt). Bendrovės pajamos pernai buvo 59,4 mln. EUR (205 mln. Lt), grynasis pelnas - 6 mln. EUR (20,7 mln. Lt).Įmonė tikisi, kad šis sandoris pavers ją kompanija, kurios 10% pajamų ir trečdalis pelno bus gaunama iš interneto verslo.Jurga Eivaitė, lietuviškosios UAB "Delfi" direktorė, atskleidė, kad portalas planuoja keisti puslapio dizainą."Planų keisti portalo dizainą yra, nes jis nekeistas jau 7 metus. Tačiau tai – sudėtingas atlikti dalykas", - sako p. Eivaitė."Ekspress Grupp" Estijoje leidžia 4 laikraščius, 25 žurnalus bei 19 Lietuvos žurnalų, tarp jų "Moterį", "Panelę", "Tavo vaiką", "Mano namus" ir kt.Žiniasklaidos verslas bendrovei yra pagrindinis ir pernai atnešė 47% bendrovės pajamų. Kitą dalį verslo sudaro leidyba, knygų leidyba, informacijos pateikimas (bendrovė valdo 4 interneto tinklalapius nekilnojamojo turto, laisvalaikio, automobilių bei darbo pasiūlos tematika).

Nupirko dešimt kartų pigiau

Lietuviškoji "Delfi" buvo įkurta 1999 m., kai bendroves "Skaitmeninės komunikacijos" ir "Taidė" įsigijusi kompanija "Microlink AS" jas sujungė. 2000 m. Lietuvoje atsirado naujienų portalas www.delfi.lt."Interinfo Baltic" visi trijose Baltijos šalyse esantys portalai buvo už 5,1 mln. EUR (17,6 mln. Lt) parduoti 2004 m.Alanas Martinsonas (Allan Martinson), naujienų agentūros BNS įkūrėjas, buvęs "Microlink" valdybos pirmininkas, dabar - į žiniasklaidą bei IT investuojančios bendrovės "Martinson Trigon Venture Partners" vadovaujantis partneris, sako, kad sprendimas parduoti "Delfi" buvo didžiausia klaida."Delfi" buvo "Microlink" dalis, bet akcininkai netikėjo, kad šis verslas turi augimo perspektyvų. Be to, fondams reikėjo pinigų, tad buvome priversti parduoti portalus", - Estijos verslo naujienų portalui aripeav.ee sakė p. Martinsonas.

"Labai didelė kaina"

Jonas Kvedaravičius, "Hansabanko" investicinės bankininkystės departamento direktorius, teigia, kad vertinant iš pirmo žvilgsnio, mokama kaina labai didelė."Brangu, iš tikro brangu, įdomu, kuo grindžiamas toks agresyvus vertinimas", - stebisi p. Kvedaravičius.Jis skaičiuoja, kad "Ekspress Grupp" įmonę perka gerokai brangiau nei pati platino savo akcijas Talino biržoje pavasarį.Skaičiuojant pagal mokamos kainos ir pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) santykį, "Interinfo Baltic" akcijos įvertintos bemaž 50% daugiau nei paties "Ekspress Grupp".Viktoro Mahovo (Viktor Mahhov), "Eskpress Grupp" stebėtojų tarybos pirmininko, teigimu, tokia kaina mokėta, nes tikimasi atsipirkimo iš reklamos rinkos augimo Baltijos šalyse ir interneto reklamos dalies joje augimo, be to, "Delfi" tokios kainos nusipelno dėl "labai profesionalios komandos ir gerai sudėstytos organizacijos"."Į klausimą, kada parduotume "Delfi", sakome, kad jis jau parduodamas – eikite į Talino vertybinių popierių biržą ir įsigykite "Ekspress Grupp" akcijų, tapkite dalininkais. "Delfi" tapo mūsų pagrindinio verslo dalimi, tad jo atskirai parduoti neketiname", - sakė p. Mahovas.Stambieji „Ekspress Grupp“ akcininkai kontroliuoja du trečdalius grupės akcijų, trečdalis – laisvai biržoje.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Paslaugos“
Ministerija: didžiųjų pasaulio įmonių apmokestinimo naudos Lietuva sulauktų 2025-aisias

Lietuva palaiko globalaus pelno mokesčio tarptautinėms kompanijoms iniciatyvą įvedant jį nuo 2024-ųjų, o jo...

Finansai
2022.05.19
„Transparency international“: dėl duomenų atvėrimo ir panaudojimo Lietuva užima paskutinę vietą ES 11

Lietuva yra tarp prasčiausiai viešajam interesui svarbius duomenis atveriančių ir panaudojančių Europos...

Rinkodara
2022.05.18
TV3 nuo birželio transliuos naują kanalą rusų kalba 2

TV3 žiniasklaidos grupė antradienį pranešė nuo birželio pradžios pradėsianti transliuoti naują kanalą rusų...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
„Verslo žinioms“ – Metų nacionalinės žiniasklaidos priemonės apdovanojimas

Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse apdovanoti Europos Sąjungos (ES) investicijų efektyvumą...

Verslo aplinka
2022.05.06
„Rekvizitai.lt“ – nauja duomenų analizės paslauga ir dovana VŽ prenumeratoriams 6

Portalą „rekvizitai.lt“ papildo nauja „Premium“ rubrika, kurioje vartotojai galės parsisiųsti „rekvizitai.lt“...

Prekyba
2022.05.05
Internetinė žiniasklaida „google mokesčio“ norėtų nuo 2023-iųjų 4

Internetinė žiniasklaida siūlo Vyriausybei svarstyti galimybę taikyti skaitmeninių paslaugų mokestį...

Rinkodara
2022.05.04
EK atmetus skundą dėl LRT finansavimo, ginčas persikėlė į ES Teisingumo Teismą

Europos Komisija (EK) atmetė Lietuvos komercinės žiniasklaidos skundą dėl Lietuvos nacionalinio radijo ir...

Rinkodara
2022.05.03
„Ekspress Grupp“ pirmojo ketvirčio nuostolis viršijo 0,5 mln. Eur

„Delfi“ naujienų portalus Baltijos valstybėse valdanti Estijos žiniasklaidos ir pramogų grupė „Ekspress...

Rinkodara
2022.04.29
Institucijoms suteikta daugiau galių riboti karo propagandą

Seimas antradienį patvirtino pataisas, suteiksiančias daugiau galimybių žurnalistų etikos inspektoriui...

Verslo aplinka
2022.04.19
LRT atnaujina savo prekės ženklus

Iki 2022 m. vasaros LRT žiūrovai išvys atnaujintus LRT kanalų prekės ženklus. Įvaizdžio atnaujinimas apima...

Rinkodara
2022.04.12
Rusija apkaltino „YouTube“, kad blokuoja Valstybės Dūmos kanalą

Rusijos pareigūnai šeštadienį apkaltino vaizdo įrašų ir transliavimo platformą „YouTube“ blokuojant...

Verslo aplinka
2022.04.09
Rusija kovoja su „Google“: apkaltino „melagienų“ skleidimu

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ ketvirtadienį pareiškė uždrausianti JAV interneto...

Inovacijos
2022.04.07
Lietuvoje pradėta retransliuoti Ukrainos „UA: PBC“ radijo programa

Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) per vidurinių bangų siųstuvą Lietuvoje pradėjo...

Rinkodara
2022.04.04
LRTK žiniasklaidai prilygino dalį vaizdo tinklaraštininkų 1

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) patvirtino gaires vaizdo tinklaraštininkams (vlogeriams),...

Rinkodara
2022.03.31
Ministerijos viešinimui išleidžia 30% mažiau nei planuoja

Ministerijų numatytos ir išleistos lėšos publikacijoms skiriasi bent 30%, pranešė „Transparency...

Rinkodara
2022.03.31
„Google“ raginama šalinti programėles, per kurias galima žiūrėti uždraustas TV programas 3

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) kreipėsi į „Google“, prašydama pašalinti iš „Google Play...

Rinkodara
2022.03.23
G. Landsbergis: daugiau Rusijoje veikusių žiniasklaidos priemonių svarsto, ar kurtis Lietuvoje

Laisvosios Europos Radijui/Laisvės radijui (RFE/RL) paskelbus apie Vilniuje atidaromą biurą, užsienio reikalų...

Rinkodara
2022.03.18
Rusija blokavo virtinę užsienio tinklalapių, įskaitant estų „Postimees“

Rusijos žiniasklaidos priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“, paprašius Generalinei prokuratūrai, trečiadienį...

Rinkodara
2022.03.16
Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje 365 dezinformacijos atvejai 2

Vasarį Lietuvos informacinėje erdvėje užfiksuoti 365 dezinformacijos bruožų turėję atvejai. Jų buvo 218...

Rinkodara
2022.03.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku