2014-05-22 00:01

Skirtingi miestai – kitokie receptai

Smulkiųjų verslininkų iniciatyva plėstis į sostinę, kurioje vilioja didesni klientų srautai ir galimybė daugiau uždirbti, ne visada pasiteisina. Koją pakiša menkas rinkos ištyrimas, didmiesčio pirkėjų poreikių išnagrinėjimas bei didesnės veiklos sąnaudos.
Kasdien iš kepyklos Šiauliuose į 4 parduotuves vežami švieži kepiniai. VLADIMIRO IVANOVO NUOTR.

Papildoma parama verslui

Pradedantieji verslininkai, kurie pasinaudojo ar dar pasinaudos Verslumo skatinimo fondo lengvatine paskola verslui plėtoti ar įkurti, gali kreiptis dėl papildomos paramos. Jų darbuotojams iš dalies kompensuojamos darbo užmokesčio išlaidos.
Paraiškas darbuotojo darbo užmokesčiui kompensuoti INVEGA priima iki 2014 m. gegužės 31 d.
Šiai priemonei įgyvendinti skirta 10 mln. litų Europos socialinio fondo lėšų. Daugiau informacijos – „invega.lt“.
ŠALTINIS: INVEGA Šiaulių UAB „Ovento“ valdo kepyklą ir keturias parduotuves su prekių ženklu „Kavakuki“. Kepykloje keptų bandelių, pyragų bei sausainių smaguriai gali įsigyti parduotuvėse Šiauliuose, Joniškyje bei Vilniuje.
Miestų specifika
Kristina Karbauskaitė-Kriptavičienė, UAB „Ovento“ komercijos direktorė, neslepia, kad paskutinis įmonės sprendimas – plėtra į sostinę – nelabai pasiteisino. „Turbūt per mažai domėjomės vietos rinka, kuri čia jau gerokai perpildyta. Sunku suprasti ir miestiečių skonį, kokių kepinių jie nori. Parduotuvę atidarėme Gedimino prospekte, dabar manome, kad gal vertėjo ieškoti patalpų šalia mokyklos“, – priežastis vardija pašnekovė.
Kad verslas einasi ne taip, kaip galvota, p. Karbauskaitė-Kriptavičienė iliustruoja skaičiais. Pavyzdžiui, parduotuvėje Šiauliuose kasdien apsilanko apie 350 pirkėjų, o Vilniuje – apie 70. Verslininkė pasakoja, kad teko spręsti ir sunkiai suprantamus valdininkų reikalavimus. „Vienam sostinės savivaldybės darbuotojui pasirodė, kad mūsų logotipas panašus į kaukolę. Taigi teko ant iškabos, ant kurios pavaizduotas logotipas, užmauti juodą šiukšlių maišą“, – stebisi p. Karbauskaitė-Kriptavičienė. „Kavakuki“ kepiniais prekiaujama ir Joniškyje. Pasak verslininkės, čia dar reikia žmones pratinti, kad besišnekučiuojant su draugu malonu išgerti kavos ir suvalgyti gabalėlį pyrago ar sausainių. „Joniškyje dar nėra kulto eiti išgerti kavos. Pardavimai padidėja tada, kai taikome įvairių akcijų. Aišku, išlaikyti parduotuvę čia gerokai pigiau, nes ir patalpų nuoma, ir darbo jėga kainuoja mažiau“, – sako p. Karbauskaitė-Kriptavičienė.
Savame kieme
Geriausiai bendrovei veiklą plėtoti sekasi Šiauliuose. Pašnekovė svarsto, kad galbūt viena to priežasčių – buvimas arčiau kliento, nuolatinis bendravimas. „Šiauliuose esame matomi. Remiame įvairius renginius. Bendradarbiaujame su mokyklomis, priimame abiturientus, kurie planuoja mokytis konditerijos, praktikos“, – vardija pašnekovė. Viena „Kavakuki“ parduotuvė Šiauliuose įsikūrusi šalia mokyklos, kita – prekybos centre. „Tėvai duoda vaikui pinigų ir žino, kad jis vietoj traškučių nusipirks bandelę, nes parduotuvė šalia mokyklos. Be to, parduotuvėje veikia interneto ryšys, todėl mokiniai mėgsta leisti laiką čia. Prekiaujame tik tą pačią dieną keptais skanėstais, todėl paskutinę valandą prieš uždarant parduotuvę visi kepiniai parduodami už pusę kainos“, – sako verslininkė. Įmonėje darbuojasi 17 žmonių. 5 iš jų – kepykloje Šiauliuose, iš kurios kasdien į parduotuves vežami švieži kepiniai. Dar viena įmonės veiklos kryptis – prekyba kitų miestų šventėse, festivaliuose. Bendrovė kreipėsi į UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ ir gavo 86.000 Lt paskolą verslo plėtrai. „Įsigijome krovininį autobusiuką, juo važiuojame į kituose miestuose vykstančius renginius ir ten prekiaujame savo kepiniais. Taip pat nusipirkome 2 kavos aparatus, reikiamų baldų“, – vardija p. Karbauskaitė-Kriptavičienė. Bendrovė taip pat pasinaudojo priemone „Parama pirmajam darbui“, kai, įdarbinus patirties neturinčius jaunus žmones, įmonei kompensuojama dalis jų darbo užmokesčio.
52795
130817
52791