2009-02-10 23:01

Iš lūpų – į skrandį ir į kišenę

Keičiantis vartotojų įpročiams vis dažniau vakarienei renkamasi namų virtuvė. Kad restoranuose nedaugėtų tuščių stalelių, jų savininkai stengiasi prisijaukinti klietus ne tik skaniu maistu, bet ir įvairesnėmis pramogomis.
Restoranai klientus auginasi siūlydami skanauti delikatesinių patiekalų ir užkandžių. Juditos Grigelytės nuotr. Vakaras, praleistas restorane skanaujant išskirtinius patiekalus bei gėrimus ir klausantis profesionalo pasakojimų apie jų ypatybes, malonus ne tik svečio, bet ir restorano savininko širdžiai. Pirmasis džiaugiasi skonių įvairove, antrasis – dar vienu potencialiu nuolatiniu klientu. Panašu, kad žmonėms jau neužtenka vien maisto ar gėrimų, bet reikia ir asmeninio dėmesio, žinių apie patiekalus, vynus ir kitas kulinarijos pasaulio naujoves. Rūta Ulevičiūtė, japoniško maisto restorano „Miyako“ vadybininkė, pasakoja, kad čia siūlomos suši gaminimo pamokėlės tarp klientų itin populiarios jau nuo pat jų organizavimo pradžios prieš trejus metus. Šiandien, anot p. Ulevičiūtės, tokią atrakciją renkasi švenčiantieji gimtadienius, verslo vakarėlius, o norinčiųjų išmokti ruošti japoniškąjį patiekalą kartais susidaro ir eilės.
„Pamokėlė trunka 2–3 valandas, jos metu pasakojama apie japonų patiekalų valgymo ir pateikimo tradicijas, vėliau suši meistras parodo, kaip susukti trijų skirtingų rūšių suši, ir kiekvienas dalyvis bando tai padaryti“, – vardija pašnekovė. Tokios pramogos kaina žmogui – 80 Lt. Remigijus Daugvila, restorano „Domm“ komercijos direktorius, pasakoja, kad apie kelis šimtus litų kainuojančios maisto ir gėrimų degustacijos organizuojamos įvairių bendrovių, norinčių pareklamuoti vieną ar kitą produktą, užsakymu.
„Bendrovės parenka, ką nori pristatyti, o mes surenkame žmones“, – sako jis. Ponas Daugvila pripažįsta, kad šiuo metu žmonės daugiau taupo, tad ir dėmesio degustacijoms kiek mažiau, tačiau jis tikina, kad jos bus organizuojamos ir ateityje, o žmonės „valgys kaip valgė“. Degustacijų naudą ir verslui, ir žmogui įžvelgia Tadas Augustauskas, delikatesų krautuvėlės „Gourmet“ vadovas. Jis pasakoja, kad „Gourmet“ į degustacijas kviečia savo klientus ir jų draugus, o šie dažniausiai tampa nuolatiniais klientais. „Verslui toks sprendimas yra vienareikšmiškai naudingas. Tai naujų klientų paieškos būdas“, – tvirtina pašnekovas. Delikatesų krautuvėlė skanavimo šventes organizuoja ir asmeniniams pobūviams, renginiams. Jie, sako pašnekovas, nėra užsakinėjami masiškai, bet yra populiarūs. Renginio metu gali būti ragaujamas vienas ar keli produktai, pristatinėjami įvairūs skanėstai.
Per mažai išskirtinumo
Vis dėlto ne visi restoranai gali pasigirti itin sėkmingu savo patiekalų bei gėrimų degustacijų organizavimu. Štai Denisas Lacukas, alaus restorano „Avilys“ vadybininkas, sako, kad restorane verdamo alaus degustacijas dažniausiai užsisako tik čia pietaujančios turistų grupės. Bendrovės ar draugų kompanijos tokia pramoga nelabai domisi, nors, priešingai nei daugelyje vietų, čia už alaus gamybos proceso, jo rūšių pristatymą mokėti nereikia. Kainuoja tik išgertas alus. Vaiva Vyšniauskienė, itališkos virtuvės restorano „Sorrento“ direktorė, apie čia organizuojamas maisto ir vyno degustacijas taipogi pasakoja kaip apie ne itin populiarią pramogą. Šiame restorane klientas pats gali išsirinkti, ką, kiek ir už kiek konkrečiai nori ragauti. Apie patiekalus jokio pasakojimo dažniausiai nebūna, o vyno degustacijų metu norintiesiems apie jo ypatybes pasakoja žinovas. „Degustacijos populiariausios gimtadienių, bendrovių šventėms, tačiau didelio susidomėjimo nejaučiame“, – kalba p. Vyšniauskienė.
52795
130817
52791