Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2015-06-17 03:01

Tinklaraštis – virtualus verslo prieskonis

Smulkiesiems verslininkams vienas svarbiausių iššūkių – atkreipti potencialių klientų dėmesį virtualioje erdvėje. Be socialinių tinklų, rinkodarai pasitelkiami ir tinklaraščiai.

Svetainė forbes.com rašo, kad tinklaraščiai gali būti puikus rinkodaros įrankis, padedantis suburti lojalių klientų ratą. Norint, kad tinklaraštis sukurtų realios pridėtinės vertės verslui, derėtų ne tik skirti laiko jo gyvybei palaikyti, bet ir paisyti tam tikrų taisyklių. Svetainė kaip vieną svarbiausių kriterijų nurodo tikslinę auditoriją. Reikia aiškiai įsivardyti, kas yra įmonės klientas, kokie jo pomėgiai, kokios naujienos jam galėtų būti įdomios. Antra, jei įmonė nusprendė rašyti tinklaraštį, tą reikėtų daryti periodiškai. Tik taip išugdysite klientų įprotį nuolat užsukti į  interneto svetainę. Trečia, išsikelkite aiškius tikslus – ar tinklaraščio tikslas pristatyti klientams naujas prekes, ar informuoti apie tam tikros srities naujienas, o gal tiesiog norite praskaidrinti žmonėms nuotaiką.

Randa atsakymus

Ilona Dačiulienė, Vilniaus UAB „Delona“, prekiaujančios prieskoniais, direktorė, pasakoja, kad įmonės svetainėje esantį tinklaraštį skaito nemažai žmonių, kurie ieško kulinarijos idėjų.

„Dar prieš atidarydama prieskonių parduotuvę, buvau suplanavusi, kad reikės rašyti receptų tinklaraštį. Viena vertus, čia pirkėjai gali sužinoti, kaip panaudoti įvairius prieskonius, kokie gali būti prieskonių deriniai. Kita vertus, žmonės tiesiog gali pasisemti maisto gaminimo idėjų“, – kalba p. Dačiulienė.

Verslininkė iš patirties sako, kad rašant receptų tinklaraštį reikia paisyti taisyklių. Pirmiausia, viską surašyti konkrečiai, nepamirštant net smulkmenų.  Be to, svarbu prie recepto pridėti ir patiekalo nuotrauką.

„Žmonėms nėra įdomūs pliki receptai, kai pateikiamas tik ingredientų sąrašas ir trumpai aprašoma gaminimo eiga. Juk ne visi yra įgudę virėjai, todėl viską reikia surašyti labai smulkiai. Gal man ir aišku, jei parašyta – „sumaišykite ir kepkite“, tačiau kitiems – ne. Taigi konkrečiai rašome, ką ir kaip daryti. Pateikiame kiekvieno patiekalo nuotrauką, kad žmogus žinotų, kokio rezultato gali tikėtis“, – vardija pašnekovė.

Detalių svarbą patvirtina ir komentarų prie receptų populiarumas. Pasak p. Dačiulienės, atsiradus galimybei rašyti komentarus prie receptų, sulaukiama įvairiausių klausimų.

„Vieni tikslinasi gaminimo eigą, kiti – konsultuojasi, nes nepavyko patiekalas. Būna, kad visą savaitę žmogus mėgina, kol pagaliau pavyksta pagaminti patiekalą. Į kiekvieną komentarą aš atsakau. Taip palaikau ryšį su klientais, sužinojau, kas jiems aktualu, įdomu“, – šneka p. Dačiulienė.

Svarbu – vizualumas

Norint pripratinanti žmones skaityti tinklaraštį, reikia ne tik skelbti aktualią, įdomią informaciją, bet ir pateikti ją reguliariai.

„Parduotuvės tinklaraštį pildome kiekvieną sekmadienį. Rašome apie mados tendencijas, stiliaus ikonas, interjero sprendimus. Beje, rašome ne tik apie parduotuvėje esančias prekes. Norime, kad skaitytojai rastų įvairių įdomybių bei aktualių stiliaus naujienų“, – pasakoja Milda Petrulienė, Vilniaus UAB „Butiq.lt“ bendraturtė.

Be reguliaraus tinklaraščio atnaujinimo, pasak p. Petrulienės, svarbu ir įrašų vizualus apipavidalinimas – daug gražių nuotraukų.

„Tinklaraštis – tai dar viena rinkodaros priemonė. Jei feisbuke kelis kartus per dieną skelbiame informaciją apie turimas prekes, tai tinklaraštyje klientas gali rasti daugiau įdomybių apie stilių“, – pasakoja pašnekovė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ birželio 1 d.


52795
130817
52791