Parduotuvių apgultis: kaip dirbti, kad klientai nebūtų vienkartiniai
Tokiomis dienomis galima daug uždirbti ir parduoti net ir tas prekes, kurios lentynose nejudinamos pragulėjo ištisus metus. Tačiau šias kasmet pasikartojančias parduotuvių apgultis prekybininkai vertina vis dar labai paviršutiniškai. Bloomberg.com rašo, kad verslininkams šiuo metu derėtų galvoti ne tik apie greitą uždarbį, bet ir apie milžiniškas galimybes sudominti, pasirodyti, ugdyti lojalumą.
Kai kurias parduotuves klientai rečiau nei kitas lanko vien dėl to, kad neturi įpročio, juos veikia įvairūs stereotipai. Tačiau parduotuvių apgulties dienomis klientų paprastai užtenka visiems, tad mažiau populiariems prekybininkams tai puikus laikas įpročius ir stereotipus pekeisti.
Svetainės duomenimis, paskutinės apklausos rodo, kad trys iš keturių pirkėjų lieka nepatenkinti aptarnavimu, kai prie parduotuvių kasų nutįsta eilės.
Nuotaikos kūrimas
Dawn Fotopulos, smulkiojo verslo konsultantė, teigia, kad stovėti eilėse pavargę klientai paprastai būta pikti ir pavargę, tad verslininkai juos turėtų atitinkamai pasitikti.
"Atvykite į parduotuvę anksčiau, pasveikinkite savo darbuotoju su šypsena, paruoškite klientams kavos ir užkandžių", - pataria ekspertė.
Tiesa, norint, kad darbuotojai mokėtų ir norėtų tinkamai elgtis su klientais, būtina pasistengti ir dėl jų. Visų pirma reikia įgalinti darbuotojus nesielgti pagal griežtai nustatytas taisykles, o už gerą darbą juos įvertinti.
Danas Grahamas, svetainių "buildasign.com" bei "easycanvasprints.com" vadovas teigia, kad darbuotojams reikia suteikti sprendimų priėmimo galią, kad jie patys galėtų nuspręsti, kaip pradžiuginti klientus. "Tai eliminuoja varginančių procesų naudojimą ir sumažina neigiamų nusivylusių klientų atsiliepimų", - sako verslininkas.
Beje, jis taip pat teigia, kad įmonės turėtų pagalvoti apie biudžetą, skirtą įvairioms smulkioms dovanoms savo klientams pirkti: gėlėms, kitoms netikėtoms dovanėlėms, kurios suminkština klientų širdis.
Kad personalas dirbtų dar geriau, patartina jį informuoti, kad už gerus rezultatus bus atlyginta. Darbas viršvalandžiais perkrautose parduotuvėse savaime nieko nemotyvuoja, tad toks vadovų žingsnis gali sugrąžinti šypsenas jo pervargusiems darbuotojams.
Sezoniniai darbuotojai
Daugelis parduotuvių savininkų sudėtingiausiems metų laikotarpiams pasisamdo laikinų darbuotojų, tačiau šie, užuot padėję, greičiau pakenkia. Labai dažnai naujas žmogus dėl patirties neturėjimo negali dirbti greitai, jam trūksta žinių apie parduodamus produktus, sunku pajausti malonumą aptarnaujant klientus.
"Leisti parduotuvėje vienu metu dirbti dviem ar trim sezoniniams darbuotojams yra tikras nelaimės receptas", - tvirtina Andrea Servadio, viena šunims skirto "Fitdog" sporto klubo įkūrėjų.
Tačiau nieko blogo nenutiks, jei sezoninius darbuotojus priimsite šiek tiek anksčiau ir skirsite laiko jų mokymui, leisite jiems dirbti kartu su daugiau patirties turinčiais aptarnavimo specialistais.