Internete – naujo sandorio nuojauta
Televizijos supranta, kad reklamos pinigų svoris internete tik augs, taip pat ir TV sąskaita, tad jos griebiasi šiaudo, kad tie pinigai neiškeliautų vien į interneto dalyvių kišenę. Juolab kad po pernykščių susijungimų daug neįsigytų rinkos dalyvių beveik neliko.
Rinkoje netrūksta kalbų, kad koncernas MTG, valdantis TV3, nusižiūrėjo „balsas.lt“ ir daugelio norimu pirkiniu įvardijamą „Tipro group“, arba jos dalį, ir tai būtų bene paskutinė galimybė nusipirkti didesnę auditoriją, nes užauginti ją nuo nulio nelengva.
Pagal tendencijas
Arūnas Kemežys, žiniasklaidos planavimo agentūros „Open Agency“ vadovas, pažymi, kad pastaraisiais metais visa žiniasklaidos rinka konsoliduojasi.
„Kiek anksčiau jungėsi televizijos, o dabar daugiausia judesių matome internete. Tai atspindi globalias tendencijas – visų žiniasklaidos grupių dėmesys krypsta į interneto platformą, – komentuoja p. Kemežys.
– Praėjusiais metais Lietuvoje matėme skirtingas interneto kategorijos dalyvių partnerystes, kaip antai, interneto reklamos tinklo „Adnet“ ir naujienų portalo „Delfi.lt“, o vėliau ir interneto reklamos tinklo „Diginet“ bei portalo „15min.lt“. Vis dėlto šiemet jau galima kalbėti apie partnerystes tarp skirtingų medijų kategorijų dalyvių.“
Tad ir interneto reklamos tinklo „Tipro“ ir MTG partnerystė, pasak p. Kemežio, būtų logiškas MTG žingsnis.
„Ši grupė niekada neslėpė savo ambicijų internete ir tai gerai iliustruoja jų projektai: „TV3play.lt“, „zinios.lt“. Ši nauja partnerystė būtų naudinga abiem šalims: MTG leistų sustiprinti savo interneto platformą ir ją plėsti, o „Tipro“ – prisijungti prie didelės grupės ir išnaudoti MTG tarptautinę patirtį bei stiprią vietinę pardavimo komandą“, – teigia p. Kemežys.
Su nežinomaisiais
Tarp potencialių televizijų pirkinių rinkos dalyviai mini ir vien tik portalą „balsas.lt“. Jis, interneto rinkos tyrimų bendrovės „Gemius“ duomenimis, pagal pasiekiamą mėnesio auditoriją rikiuojasi septintoje vietoje (gruodžio mėnesio duomenys).
VŽ rašė, kad pernai portalo „balsas.lt“ savininkei UAB „Balsas.lt leidiniai“, vėliau ir UAB „Balsas.lt“ buvo iškeltos bankroto bylos.
„Balsas.lt“ akcininkė – nuo 2014 m. balandžio bankrutuojanti „Balsas.lt leidiniai“. Vienintelis jos akcininkas – Jungtinėje Karalystėje gyvenantis Paulas Leonardas Steyne‘as, rodo Registrų centro duomenys. Šiandien kaip portalo „balsas.lt“ leidėja tinklalapyje nurodoma UAB „E.naujienos“, o portalo reklamos pardavėja – ta pati UAB „Tipro“.
Elvijus Gudžiūnas, UAB „Tipro group“, jungiančios beveik 50 portalų Lietuvoje, vadovas ir pagrindinis akcininkas, pykteli išgirdęs klausimus apie menamas sąsajas su „balsas.lt“ portalu.
„Mūsų grupė „Tipro“ tik pardavinėja reklamą savo portaluose, taip pat ir kitų savo partnerių, tarp jų ir „balsas.lt“ grupės. Daugiau jokių partnerysčių nėra“, – kalba p. Gudžiūnas. Jis priduria, kad visi rinkos dalyviai ieško plėtros galimybių ir visi kalbasi vieni su kitais.
„Lietuvoje turi likti 3–5 dideles žiniasklaidos grupės, apimančios skirtingus medijų kanalus. Kita vertus, esame vieninteliai internete, nesusieti su kokiais nors tarptautiniais tinklais ar kitais medijų kanalais, verslais. Nesame niekam įsipareigoję ir esame atviri pasiūlymams“, – priduria p. Gudžiūnas.
Juozas Baranskas, UAB „Būrai“, paskirtosios „balsas.lt“ bankroto administratorės, atstovas, patikina, kad šiuo metu kaip tik aiškinasi, ką su bankrutuojančiomis įmonėmis galima būtų daryti toliau, renka duomenis, ir apie tolesnius galimus scenarijus dar nekalba.
„Patys jokių užklausų, susidomėjusių asmenų nesame sulaukę, jokių oficialių raštų negavome“, – priduria jis. Šiuo metu UAB „Balsas.lt“ priklausantiems prekių ženklams „balsas.lt“, „Balsas.lt savaitė“, „Balsas.lt televizija“ naudojimo teisės yra laikinai apribotos.
Savo ruožtu TV3 apie pokyčius savo veikloje ar planuojamus pirkinius nekalba.
Laura Blaževičiūtė, TV3 generalinė direktorė, sutinka, kad interneto platforma labai stipriai plečiasi ir auga.
„Tai akivaizdžiai pastebime savo kanaluose: tiek televizijoje internete, tiek interneto portaluose, tiek įprastoje TV svarbiausiu dalyku, lemiančiu populiarumą, tapo turinys. O pačios platformos niveliuojasi ir jau sunku jas atskirti. Matydami didžiulį potencialą augančiame interneto segmente čia kuriame vis daugiau projektų“, – teigia p. Blaževičiūtė.
Interneto viliotinis
Ričardas Baltaduonis, UAB „Lrytas“ direktorius, gandų nekomentuoja, tačiau patikina, kad į interneto erdvę besiskverbiantys TV dalyviai nestebina.
„Taip tik įdomiau, daugiau konkurencijos ir judesio. Kalbant apie visą paslaugų spektrą, įskaitant vaizdo turinį, užimame stiprias pozicijas“, – konkurencijos nesibaimina p. Baltaduonis.
Vytautas Benokraitis, „Delfi“ vadovas, įsitikinęs, kad erdvės Lietuvos interneto rinkoje įvairiems pirkiniams ar susijungimams dar yra.
„Internete viskas juda daug greičiau, nuolat turi galvoti ne apie tai, kaip tau sekasi šiandien, bet ką darysi rytoj. Tad šie metai bus ne ką mažiau intensyvūs verslo plėtros ir naujų susijungimų atžvilgiu“, – kalba p. Benokraitis.
Artimiausiuose „Delfi.lt“ planuose – nauji portalai. Du iš jų bus orientuoti į vyrišką auditoriją, o iš viso per artimiausius kelis mėnesius turėtų startuoti 3 nauji „Delfi“ grupės prekių ženklai internete.
VERSLO TRIBŪNA
Tomas Balžekas, UAB „15 min“ generalinis direktorius, tikina, kad įsigiję „Diginet“ tapo didžiausiu ir pelningiausiu interneto rinkos dalyviu. „Kaip grupė lyderiaujame ne tik pagal pasiekiamą auditoriją, bet turime ir didžiausią reklamos inventoriaus kiekį. Tad tikimės, kad reklamos rinkos pinigai ilgainiui pasiskirstys pagal užimamos auditorijos dalis“, – dėsto planus p. Balžekas.
Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ vasario 4 d.