Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
Mano verslas
2015-02-23 01:01

Jei kurti verslą – tai būtinai internete

Didžioji dalis verslo artimiausiu metu ketinančių imtis žmonių daug negalvotų ir iš karto pradėtų internetinę prekybą. Iš pažiūros internetinis verslas yra pigus, greitai įkuriamas ir patogus valdyti. Vis dėlto verslininkai teigia, kad geriausia derinti skaitmeninę ir tradicinę prekybą.

Akivaizdu, kad per artimiausius porą metų internetinių verslų šalyje labai sparčiai daugės. Dešimtadalis nuosavą verslą planuojančių gyventojų ketina rinktis vien e. veiklos modelį ir išvis neinvestuoti į klientų aptarnavimą fizinėje erdvėje. Dar 54% planuoja jungti tradicinį ir e. verslą. Rinktis vien tradicinę verslo kryptį, t. y. gaminti, prekiauti ar teikti paslaugas tik fizinėje erdvėje, planuoja vos 30% būsimų verslo naujokų.

Tokias tendencijas atskleidė Lietuvos centrinės kredito unijos inicijuotas reprezentatyvus gyventojų nuomonių tyrimas, kurį atliko bendrovė „Spinter tyrimai“.

Pastebima tendencija, kad nuo tradicinės prekybos pradėję verslininkai dažniausiai anksčiau ar vėliau ryžtasi išbandyti ir internetinę, o štai pradėję nuo interneto – atvirkščiai – kišti nosį į tradicinę prekybą reikalo nemato.

Geriausia – derinti

Didžiausia tikimybė pasiekti visus norimus klientus – turėti ir fizinę, ir internetinę parduotuvę. Žinoma, toks modelis reikalauja didžiausių išlaidų, daugiausia darbuotojų ir yra sunkiau valdomas.

„Akivaizdu, kad tradicinės ir internetinės prekybos derinimas yra pats geriausias sprendimas. Tu gali turėti labai gerą fizinę parduotuvę, tačiau vis tiek turėsi būti ir internete, mat pirkėjai šiandien vienaip ar kitaip informacijos vis tiek ieško naudodami kompiuterius“, – teigia Aurimas Vainauskas, UAB „Maina & Co“ vadovas.

Pašnekovas sako negalintis vertinti, ar internetinio verslo populiarumas susijęs su galimybėmis jį pradėti pigiau nei fizinę prekybą. Pono Vainausko manymu, kaina priklauso nuo to, kaip kokybiškai stengiamasi verslą kurti.

„Galima ir vieną, ir kitą verslą pradėti labai pigiai, tačiau nelabai profesionaliai. Viskas priklauso nuo noro ir požiūrio. Kokybiškas internetinis verslas taip pat daug kainuoja“, – sako įmonės, užsiimančios tiek tradicine, tiek virtualia prekyba, vadovas.

Tiesa, kai kuriems verslininkams vienas ar kitas modelis nepasiteisina, nors verslas iš esmės veikia sėkmingai. Pavyzdžiui, Arvydas Stanionis, Vilniaus UAB „Komfortas.eu“, gaminančios įvairius avalynės priedus, direktorius, yra sakęs, kad sprendimas eiti į internetą buvo klaidingas.

„Daug darbo, o mažai naudos. Internetu klientai perka po vieną vidpadžių porą, reikia laiko ją supakuoti, išsiųsti. Į prekybos centrus vežame tūkstantį vienetų iš karto. Manau, viena iš priežasčių, kodėl e. prekyba nepasiteisino, – žmonės tiesiog dar neįpratę pirkti šių gaminių tik pažvelgę į nuotraukas ir aprašymus“, – teigė verslininkas.

Dabar paprasčiau

Internetinio verslo populiarumą šiandien lemia ir daug objektyvių veiksnių. Pavyzdžiui, rasti svetainę sukurti galintį programuotoją ar tuo užsiimančią įmonę nepalyginamai lengviau nei, tarkime, prieš penkmetį, labai smarkiai supaprastėjo prekių pristatymas net į atokiausias šalies vietas, nukrito pristatymo kaina.

„Klientų požiūris labai keičiasi. Anksčiau, nepamatę prekių, jie visiškai nesiryždavo nieko užsisakyti, abejodavo ir nepasitikėdavo. Jei jau drįsdavo užsisakyti, tai pirkdavo iš pradžių mažus kiekius, vėliau jau užsakydavo daugiau. Šiandien internetu užsakinėjama kur kas drąsiau“, – kalba Dovilė Rylienė, Sibirkos rožyno, gėles parduodančio ir internetu, vadovė.

Kita priežastis kurti internetinį verslą – paprastas pristatymas.

„Anksčiau kurjeriai prekes sutikdavo pristatyti tik didžiuosiuose miestuose, dirbdavo tik su verslo klientais. Šiandien situacija kita, gerokai didesnė konkurencija, o prekes už palyginti nedidelę kainą nėra problemos pristatyti į bet kurį kaimą“, – kalba verslininkė.

52795
130817
52791