2014-06-28 03:01

Konkursai vienoje vietoje

Mindaugas Gerojimas, e-sprendimų verslui UAB „Mercell Lithuania“ direktorius.
Mindaugas Gerojimas, e-sprendimų verslui UAB „Mercell Lithuania“ direktorius.
Po interneto svetaines išbarstyti skelbimai apie mažos vertės viešuosius pirkimus paskatino sukurti naują paslaugą, bet verslininkai pataria ją tobulinti, o konsultantai prognozuoja, jog toks modelis neprigis.

Viešųjų pirkimų įstatymas leido perkančiosioms organizacijoms apie mažos vertės pirkimus skelbti nebūtinai Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje – skelbimai gali būti įdedami ir į įmonės interneto tinklalapį.

„Lietuvoje yra apie 3.000 perkančiųjų organizacijų ir jas visas stebėti savarankiškai tapo neįmanoma“, – teigia Mindaugas Gerojimas, viešojo ir privačiojo sektorių pirkimo konkursų stebėjimo paslaugą tiekiančios UAB „Mercell Lietuva“ vadovas.

Apklaususi 138 tiekėjus, „Mercell Lietuva“ nustatė, kad maždaug ketvirtadalis bendrovių mano, jog sekti visas apie viešuosius pirkimus skelbiančias svetaines – fiziškai neįmanoma, kitas ketvirtadalis apskritai nežino, kaip ir kur tokią informaciją reikia stebėti.

Labiausiai, pasak p. Gerojimo, verslas domisi statybos darbų konkursais, antroje vietoje – medicinos įrangos, farmacijos ir asmens higienos produktų pirkimas, trečioje – architektūros, statybų, inžinerijos ir inspektavimo paslaugos.

Mažiems reikia greičio

Andrius Mačiulis, statybų UAB „Tvirta“ direktorius, sako, kad kol kas mažos vertės pirkimų ieško patys – stebi žinomų užsakovų interneto svetaines. Sekti visus, verslininko nuomone, nėra prasmės. „Viename savivaldybės puslapyje radome informacijos apie būsimą pirkimą, tačiau nusiuntę prašymą pateikti konkursinę medžiagą sulaukėme atsakymo, kad „savivaldybė pati sprendžia, ką kviesti į konkursą, o ko ne“, – neseną atvejį su šypsena prisimena p. Mačiulis.

Ruslanas Jurėnas, viešųjų pirkimų konsultacijas teikiančios UAB „Viešųjų pirkimų ekspertų grupė“ vadovas, įsitikinęs, kad tokios paslaugos negyvybingos ir perteklinės. Mat konkursus skelbiančios organizacijos į apklausas kviečia joms žinomus tiekėjus.

„Mažos vertės pirkimai paprastai vyksta greitai ir dabar. Kitaip jie taps neefektyvūs“, – pabrėžia p. Jurėnas. Darius Skramtai, UAB „Statybų birža“ direktorius, sako, kad susirasti informacijos patiems nesudėtinga. Tačiau jos poreikis didėja.

Pirkti minimalų informacijos paketą iš „Mercell Lietuvos“ metams kainuoja 850 Lt plius PVM. „Statybų biržos“ informacija metams kainuoja 3.200 Lt plius PVM. Už tai kasdien suteikiama galimybė naudotis nuolat atnaujinama duomenų baze.

„Mūsų duomenų bazėje yra ne tik informacijos apie konkursus. Mūsų specializacija kiek kitokia – maždaug pusė duomenų yra iš privačiojo sektoriaus, kuris dar tik planuoja degalinių, viešbučių, parduotuvių ar kitų objektų statybas“, – paaiškina p. Skramtai.

„Tvirta“ yra išbandžiusi „Mercell Lietuvos“ paslaugą ir atkreipia dėmesį, kad nors mažos vertės pirkimai surinkti į vieną vietą, drauge neskelbiami konkurso dokumentai.

„Be jų informacija nedaug verta, nes neaišku, nei ką tiksliai, nei kokį kiekį įmonė perka“, – sako statybos įmonės vadovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“.

52795
130817
52791