Augti neužtenka, svarbu – uždirbti
Būtent į tokią padėtį buvo patekusi UAB „Reavita“. Biuro reikmenų ir įrangos bendrovė buvo įkurta 2005 metais. Kasmet jos apyvarta augo, asortimentas buvo plečiamas, klientų daugėjo.
„Atrodo, rodikliai džiuginantys. Tačiau vis labiau ryškėjo, kad kažkas ne taip. Vienas iš signalų – nors plėtra buvo akivaizdi, tačiau pelnas neaugo. Iš dalies tam įtakos turėjo ir padidėjusi konkurencija rinkoje, ji privertė mažinti antkainius. Vis dėlto priežasčių reikėjo ieškoti bendrovės valdyme“, – neslepia Ramutė Meškelienė, „Reavitos“ direktorė.
Ne viskas atsiperka
Norint imtis pokyčių, reikia žinių. Informacijos, ką ir kaip galima daryti, internete apstu, knygų apie tai galybė prirašyta, įvairių mokymų ir seminarų taip pat siūloma ne ką mažiau.
„Nusprendžiau, kad naudingiausia būtų pasinaudoti mokymais, kuriuose galima gauti koncentruotos informacijos. Pasirodo, išsirinkti, kokių mokymų tau reikia ir pas kokį lektorių eiti – nėra toks paprastas dalykas. Deja, teko pripažinti, kad kai kurie mokymai buvo visai nenaudingi. Toks įspūdis, kad jie rengiami vien tam, kad organizatoriai užsidirbtų, o ne kad suteiktų žinių“, – apgailestauja pašnekovė.
Vis dėlto verslininkei pavyko rasti tokių lektorių, kurie užvedė ant kelio, kokių pokyčių reikia imtis.
„Tam pasitarnavo rekomendacijos iš lūpų į lūpas. Į mokymus susirinko daug tokių verslininkų, kurių įmonės jau veikia keliolika ar net dvidešimt metų. Pasirodo, nesvarbu, kiek esi sukaupęs patirties, bet vieną sykį ateina ta diena, kai turi apsispręsti – ar pradėti keistis, arba iš viso užsidaryti. Nes tai, kas buvo veiksminga vakar, šiandien, jau nebegalioja“, – pasakoja p. Meškelienė.
Išgrynino funkcijas
Kaip vieną iš esminių klaidų verslininkė nurodė tai, kad anksčiau dažniausiai buvo dirbama pagal intuiciją, o ne analizuojant, kokia įmonė bus po kelerių metų, kokį plėtros kelią pasirinkti.
„Kai tik pradedi verslą, dažnai viską darai pats: esi ir vadovas, ir pardavėjas, ir savininkas. Laikui bėgant atsiranda daugiau žmonių. Dar vėliau didėja užsakymų srautas, plečiasi asortimentas. Štai anksčiau už jo formavimą ir prekių užsakymą buvo atsakingas vienas žmogus, o dabar jau to imasi keli darbuotojai. Procesas tampa vis sunkiau suvaldomas“, – patirtimi dalijasi „Reavitos“ vadovė.
Pirmas žingsnis, ką ji padarė, – priėmė daugiau pardavimo vadybininkų ir išgrynino kiekvieno darbuotojo funkcijas: dabar to paties darbo keli skirtingi žmonės nebedaro, kiekvienas žino, už ką yra atsakingas.
Keičia požiūrį
Įmonė daugiausia užsakymų gauna iš verslo klientų – fizinių asmenų tarp pirkėjų yra palyginti nedaug. Su klientais paprastai yra pasirašomos sutartys, jos garantuoja operatyvų aptarnavimą ir suteikia nemažai nuolaidų.
„Sunkiausia įtikinti smulkiuosius verslininkus, kad jiems toks biuro prekių įsigijimo būdas yra naudingas. Jie mano , kad, tarkim, maksimose prekes įsigyti paprasčiau. Tačiau turėdami sutartį sutaupo ir laiko, ir pinigų, nes prekes parenkame pagal jų poreikius“, – nurodo p. Meškelienė.
Nors įmonės prekių katalogai yra jų tinklalapyje, klientas gali ir savo akimis apžiūrėti prekes. Tam sandėlyje yra įrengta ekspozicija, ji tarnauja tarsi parduotuvė.
„Paprastai didelio sandėlio nereikia. Jei esi sustygavęs logistiką, tada nepritrūksi prekių ir neprisikrovęs gausybės atsargų“, – nurodo pašnekovė.