Suomių „Berner“ į rinką žengia įsigydama Tado Karoso valdomą „Kruzas NCD“

„Akcininkų sprendimas parduoti įmonę buvo priimtas maždaug prieš 6 mėnesius. Susidomėjimas įmone buvo tikrai nemažas, tiek iš vietinių, tiek iš užsienio bendrovių“, – VŽ sako Mykolas Majauskas, UAB „Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“ pardavimo projektui vadovavęs finansų konsultantas.
Sprendimą parduoti įmonę esą lėmė tai, kad akcininkai nusprendė mažinti investicijas tradicinėse verslo industrijose ir daugiau dėmesio skirti naujųjų technologijų ir internetiniam verslui.
UAB „Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“ pagrindinis akcininkas yra UAB „LTk Capital“ (taip pat akcininkė yra UAB „G Capital“).
VŽ primena, kad „LTk Capital“ investicijų portfelyje taip pat yra maitinimo tinklas „Čili“, internetinė parduotuvė „Pigu.lt“, kainų palyginimo portalas „PriceOn“.
Reikės leidimo
130 metų istoriją skaičiuojanti ir iki šiol Berner šeimos valdoma Suomijos grupė „Berner“ užsiima gana plačia veikla, pavyzdžiui, sporto, žemės ūkio ir įvairių vartojimo prekių gamyba ir platinimu.
Viena iš svarbių „Berner“ veiklos krypčių yra ir kosmetikos bei parfumerikos prekyba. Jau veikiančios didmeninės bendrovės įsigijimas, tikėtina, padės grupei greičiau įsitvirtinti Baltijos šalyse.
Metinė „Berner“ grupės apyvarta 2012 m. siekė 330 mln. EUR
Per užsienio bendroves Lietuvoje investuotoja šiuo metu jau parduoda dalį savo asortimento – sodo reikmenų, žemės ūkio prekių. Abiejų bendrovių pardavimai Lietuvoje kartu viršija 50 mln. Lt ribą, tad sandoriui būtinas Konkurencijos tarybos leidimas.
„Kruzas Nordic Cosmetics Distribution“ 1991 m. Lietuvoje atidarė pirmas kosmetikos bei parfumerijos parduotuvių tinklo „Sarma“ parduotuves. 2004 m. tinklas „Sarma“ buvo parduotas įmonei „Douglas Group“, o „Kruzas NCD“ toliau veiklą tęsė kaip nepriklausomas platintojas.
Įmonės prekių asortimentą sudaro daugiausia rinktinės, masinės gamybos rinktinės ir plataus vartojimo parfumerijos ir kosmetikos priemonės. Tarp atstovaujamų prekių ženklų – „Lumene“, „Coty“, „Collistar“, „Bourjois“, „Make Up For Ever“ ir kt.
Metinė bendrovės apyvarta siekia apie 8 mln. EUR.
„Kruzas NCD“ veikia visose Baltijos šalyse, tai, pasak p. Majausko, buvo svarbus aspektas norint sudominti užsienio investuotoją.
„Užsienio investuotojai vis dar kiek nerimauja dėl Baltijos šalių. Ne dėl ekonominės padėties, bet dėl stabilumo, verslo aplinkos, ar visi žaidžia pagal taisykles, moka mokesčius ir pan., todėl bendraujant su investuotoju svarbu pasiekti ir išlaikyti pasitikėjimo ryšį“, – sako p. Majauskas.