„Peugeot“ norėtų tapti mėgstamiausias

Pirmąją populiariausių pasaulio automobilių reitingo vietą užima „Toyota“, gaminanti „Corolla“ modelį. Vis dėlto šis modelis pastaruosius kelerius metus išleidžiamas tik sedano pavidalu, o hečbeku tapo „Corolla“ broliukas „Auris“, tik jam savo pirmtakės sėkmės pakartoti niekaip nepavyksta. Štai kodėl ne vienus metus pastebima itin daug bandymų pagaminti rimtą konkurentą „Volkswagen Golf“, kuris skaičiuoja jau 7 kartas. Vieni paskutinių į tokias varžybas įsijungė prancūzų „Peugeot“, šiemet pristatę naują „308“ modelio kartą.
Varžysis su „Golf“
Pirmoji karta, gaminta kaip „307“ modelio pakaitalas, pasirodė dar 2007 m. Modelis su dyzeliniu HDi varikliu garbingai įrašytas Guinnesso rekordų knygoje kaip taupiausias, mat 100 km atstumui jam užteko 3,13 l dyzelino. Bėgant laikui atsirado ir šiokios tokios įvairovės: hečbekas gavo 3 ir 5 durų kėbulus, išleistas „308“ universalas, sedanas bei „308 CC“ kabrioletas, o 2011 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytas ir atnaujintas „308“ modelis.
Antroji „308“ karta tapo šiokia tokia naujove. Visų pirma dėl to, kad „Peugeot“ nebegalvojo naujo skaitmens modelio pavadinimui. Tai, tikėtina, taps tradicija – bus galima skaičiuoti automobilių kartas, o ne bandyti įsiminti visus skaitmenų viražus pavadinimuose. Be to, prancūzai nesikuklindami pareiškė, kad „308“ yra konkurentas „Golf“ automobiliams, pamėgtiems ir Lietuvoje.
Atnaujino dizainą
Pirmoji „308“ karta nepateko į itin patikimų automobilių sąrašus ir ypatinga kokybe nepasižymėjo, tad šis gamintojų pareiškimas – drąsus. Už pirmtako klaidas mokėti teks naujokui, bet, panašu, jis suteikia pagrindo prancūzams didžiuotis.
Pirmiausia, palyginti su ankstesne karta, „Peugeot 308“ pasikeitė iš išorės. Jo dizainas atitinka visą naujų „Peugeot“ modelių dizaino liniją: aštresnių formų lempos, dvigubos radiatoriaus grotelės su chromo apvadu, dinamiški rūko žibintai, ryškios kėbulo linijos. Automobilis net ir sustojęs atrodo taip, tarsi tebevažiuotų. Beformį, gal netgi kiek plokščią ankstesnio „308“ galą neatpažįstamai pakeitė agresyvaus dizaino lempos, išraiškingos buferio formos. Ačiū dizaineriams ir už tai, kad šįkart jie nebenorėjo kurti glotnaus, apvaloko automobilio ir dailių kėbulo linijų neužmaskavo. Tiesa, žvelgiant į „Peugeot 308“ užpakalinę dalį nepavyksta atsikratyti įspūdžio, kad priešais – kažkoks naujas „Golf“ modelis. Neaišku, ar jis toks kurtas tyčia, norint prisibelsti į vokiško hečbeko mėgėjų širdis, ar taip nutiko iš didelio noro prilygti kaip lygiaverčiui „Golf“ konkurentui.
Viduje – minimalistinis salonas. Ankstesnės kartos automobilis vairuotoją erzindavo mygtukų gausa, bet naujo „308“ prietaisų skydelis rafinuotas ir modernius „Peugeot“ jį pavadino „i-Cockpit“. Hečbeko salone nėra nereikalingų mygtukų, visi parametrai keičiami per centre įrengtą jutiklinį ekraną. Toks sprendimas labai džiugina akį, bet priprasti reikia laiko, mat ekranu reguliuojama net ir salono temperatūra.
Sulauks savo pirkėjo
Oficiali „Peugeot“ atstovė Lietuvoje UAB „Žibintas“ man patikėjo Lietuvos metų automobilio rinkimų komisijos išbandytą modelį, turintį 6 laipsnių pavarų dėžę, 1,6 l darbo tūrio ir 86 kW galios turbodyzelinį variklį. Šiuos skaičius miniu ne šiaip – sutapo, kad bandomajam važiavimui gavus „Peugeot“ hečbeką, teko bandyti ir atnaujintą vokišką sedaną „Opel Insignia“, turintį 125 kW galios turbobenzininį variklį. Tarp skirtingų kaip diena ir naktis modelių buvo vienintelis panašumas – variklio tūris. Juokais pasiūliau lenktynes ir štai tada mažasis „308“ parodė, ką gali. 101 kg lengvesnis už konkurentą ir 54 AG silpnesnį variklį turintis prancūzas iki 100 km/h įsibėgėja tik sekunde lėčiau – per 10,2 sek. Tai labai geras rezultatas, ypač vertinant „pežuko“ taupumą – 100 km jis nuvažiuoja su 3,7 l dyzelino.
Pagirti galima „Peugeot“ hečbeko manevringumą ir paklusnumą. Nedidelis, netradicinės formos vairas sukamas lengvai, o priekiniai ratai klusniai kartoja kiekvieną vairuotojo manevrą. Manevringumą šiek tiek riboja minkšta pakaba, bet ne tiek, kad automobilis posūkiuose pavojingai svirtų ar prarastų sukibimą su kelio danga. Minkštesnė pakaba leidžia nejuntamai važiuoti per kelio nelygumus, greitį ribojančius kalnelius ir nepavargti ilgesnėse kelionėse. Tokios pakabos galėtų pavydėti daugelis „308“ konkurentų, mat kai kuriais jų važiuoji tarsi sėdėdamas ant taburetės. Verta atkreipti dėmesį ir į labai gerą garso izoliaciją – nedideli hečbekai retai kada ja gali pasigirti. Jei sėdėsite užsidarę automobilyje, triukšmo iš lauko beveik negirdėsite, taip pat ir važiuodami didesniu greičiu. Visa tai sudėjus į krūvą, mažasis hečbekas maloniai stebina komfortiškumu, kokio kartais pritrūksta ir gerokai brangesni automobilių modeliai. Mano bandytasis „308“ kainavo 74.471 Lt, tačiau UAB „Žibintas“ nurodo, kad pradinė šio „Peugeot“ kaina – 48.707 Lt.
Dažnoje statinėje būna šaukštas deguto. Tai galioja ir „Peugeot 308“, nors gero įspūdžio tas degutas negadina.
Pavyzdžiui, priprasti reikia prie išradingo ir stilingo, bet ne itin patogaus tachometro, kuris automobilyje – tarsi veidrodyje – atvirkščias. Maksimalius variklio sūkius rodyklė ekrane rodo svirdama ne į dešinę, bet į kairę. Tai ne minusas, bet pradžioje kliūva. Be to, norėtųsi daugiau erdvės gale. Automobilis penkiavietis, tačiau ant užpakalinės sėdynės geriausiai jausis vaikai. Gerinti reikėtų laisvųjų rankų įrangos perduodamo garso kokybę, mat susikalbėti naudojant ją sudėtinga – pašnekovo balsą vis užgožia trukdžiai. Tikėtina, kad „Peugeot“ tokį trūkumą ištaisys gana greitai ir kliūčių bendraujant nebeliks.
Pasakyti, kad „308“ ims ir populiariausiųjų rinkimuose nugalės „Golf“ – sunku, tokie lūkesčiai būtų naivūs. Tačiau tų, kuriems prancūzas bus prie širdies, neturėtų trūkti. „Peugeot 308“ rinksis tie, kurie ieško kitokio, nei įprasta, hečbeko, moterys, norinčios lengvai valdomo automobilio, vyrai, kuriems reikia taupios ir gerai važiuojančios transporto priemonės, šeimos, norinčios komfortiško ir patogaus šeimai modelio – vardyti būtų galima be galo.
Techniniai „308“ duomenys
Ilgis (mm) 4.253
Plotis (mm) 1.804
Aukštis (mm) 1.472
Ratų bazė (mm) 2.620
Svoris (kg) 1.395
Variklis (l) 1,6
Galia (kW/AG) 85/116
Pagreitis (0-100 km/h) (sek) 10,2
Degalų sąnaudos (vidutinės, l) 3,7
Degalų bako talpa (l) 53
Bazinė kaina (Lt) 48.707
ŠALTINIS: GAMINTOJO INFORMACIJA