„Maximos“ sprendimą atsisakyti baudų praktikos tiekėjai sveikina: tai – aukštas standartas
Prekių tiekimo grandinė, pasak „Maximos“ generalinės direktorės Jolantos Bivainytės, yra itin svarbi mažmeninėje prekyboje, nes nuo jos patikimumo priklauso, ar parduotuvės lentynose pirkėjai kasdien ras reikalingų maisto produktų ar kitų prekių. „Ilgus metus bendradarbiaujame su daugybe Lietuvos gamintojų ir tiekėjų, tad galiu drąsiai patvirtinti, kad pasitikime savo verslo partneriais, kurie taip pat jaučia atsakomybę prieš pirkėjus. Atsisakome baudų praktikos už prekių pristatymo vėlavimą ir viliamės, kad šis žingsnis dar labiau sustiprins tvarią, abipusiu pasitikėjimu grindžiamą partnerystę su šalies tiekėjais“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ vadovė J. Bivainytė.
Ji pripažįsta, kad užklupusi koronaviruso pandemija turėjo neigiamos įtakos prekių tiekimo grandinei. Prekių pristatymo sutrikimus dažnai nulemdavo dėl išaugusio užsikrėtusių įmonių darbuotojų skaičiaus sumažėję gamybos pajėgumai, žaliavų trūkumas, dėl logistikos trikdžių kitose šalyse vėluojantys kroviniai ir pan. Anot J. Bivainytės, tokios sudėtingos situacijos spręstos, ieškant abipusių sprendimų. „Tvari partnerystė įmanoma tik atsižvelgiant į abiejų pusių interesus, todėl baudos nėra įrankis, kuris būtų reikalingas santykių reguliavimui“, – pabrėžė ji.
Tiekėjai: santykiai pakelti į aukštesnį lygmenį
Vieno iš prekybos tinklo partnerių, „Kietaviškių gausą“ valdančios įmonės „Domeina“ generalinis direktorius Karolis Montvila pažymi, kad toks žingsnis veda į abipusiu pasitikėjimu grįstą partnerystę.
„Su „Maxima“ bendradarbiaujame ilgą laiką, o pastaruosius kelerius metus pastebime, kad prekybos tinklo partnerystė su tiekėjais pakilo į dar aukštesnį lygmenį. Daržovių sektorius yra ypač specifinis: būna ir taip, kad po savaitgalio į šiltnamį atėję agronomai pamato, jog dėl nepakankamos saulės šviesos augalas per kelias dienas „atmetė“ kekę pomidorų ar agurkų ir tą savaitę mes tiesiog nebegalėsime užtikrinti suplanuoto daržovių kiekio tiekimo. Mums itin svarbu, kad tokiais atvejais mūsų partneris geranoriškai bendradarbiauja ir sudaro galimybę įvykdyti įsipareigojimus šiek tiek vėliau. O pastarąjį „Maximos“ priimtą sprendimą atsisakyti baudų praktikos vadiname labai aukštu bendradarbiavimo standartu“, – teigia vadovas.
Jam antrina ir „Biovela Group“ vykdomasis direktorius Žilvinas Lenktaitis, sakydamas, kad ne baudos, o gera komunikacija ir supratingumas veda į produktyvią partnerystę. „Nors toks sprendimas konkrečiai mūsų verslui didelės ekonominės įtakos neturėjo, nes mūsų tiekimo procesai yra neblogai sustyguoti, tačiau tokį mūsų partnerio sprendimą vertiname labai teigiamai. Tai neabejotinai yra ne „popierinis“, o realus žingsnis į aukštesnį bendradarbiavimo lygmenį, nes ne baudomis turime vieni kitus motyvuoti geriau dirbti, o siekdami bendrų tikslų. Tai mums su „Maxima“ pastaruoju metu tikrai gerai sekasi“, – tikina pašnekovas.
Pandemija sustiprino partnerystę
J. Bivainytė pastebi, kad dėl pandemijos itin neapibrėžta tapusi verslo situacija sustiprino prekybos tinklo ryšius su šalies gamintojais ir tiekėjais. Kartu su jais praėjusiais metais „Maxima“ įgyvendino kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“, kurios metu buvo sumažintos populiarių lietuviškų produktų reguliarios kainos. Tai skatino žmones dažniau rinktis vietos gamintojų produkciją, o išaugusi jos paklausa tapo postūmiu intensyvinti karantino metu pristabdytą gamybą ir net kurti naujas darbo vietas. Skaičiuojama, kad kampanijos metu Lietuvos žmonės, įsigydami atpigintą lietuvišką produkciją, sutaupė per 6 mln. eurų.
Prekybos tinklas „Maxima“ bendradarbiauja su beveik 700 tiekėjų iš visos Lietuvos, tarp kurių – ir mažieji šeimos ūkiai, ir didžiosios šalies maisto bei kitų šakų pramonės įmonės. „Jau liepos mėnesį pasirašysime pirmuosius sutarčių pakeitimus. Planuojame, kad Lietuvos tiekėjų sutartys bus atnaujintos iki šių metų pabaigos. 2022 metais tokią praktiką planuojame pradėti taikyti ir užsienio partneriams, kurių turime dar 1300“, – pažymi J. Bivainytė, „Maximos“ vadovė.