Skaitmenizacija keičia visus verslus: kuo rizikuoja prieš ją užsimerkę vadovai?

Technologijos keičia pasaulį ir šiandien aišku viena jeigu jūsų verslo technologijos dar nepalietė šiandien, tai neišvengiamai nutiks ateityje, sako ISM Executive School modulio Skaitmeninė transformacija ir verslas vadovas Gediminas Buivydas.
Skaitmenizacijos procesai jau vyksta, nesvarbu tai didelė ar maža įmonė. Todėl dažnam vadovui, tiek organizacijos, tiek departamento, jau reikia spręsti tokius galvosūkius, kaip nepraleisti svarbių technologinių pokyčių, kuriuos procesus diegti savo organizacijoje, kurių atsisakyti, kokių kompetencijų darbuotojų ieškoti, kurias darbo vietas automatizuoti? Vadovui patikėta ne tik verslo skaitmenizacijos procesų atsakomybė, tačiau technologijų kultūros organizacijoje diegimas. Nes skaitmeninė transformacija nėra tik technologijos, tai gebėjimas padėti savo kolektyvui suprasti skaitmenizacijos naudą, verslo procesų pokyčius, prisitaikyti ir priimti naują kultūrą.
Skaitmenizacija liečia kiekvieną organizacijos departamentą nuo personalo, rinkodaros, IT iki pardavimų, klientų aptarnavimo ar verslo plėtros. Tad skaitmeninės transformacijos žinios ir gebėjimas atpažinti reikiamus pokyčius savo srityje reikalingas kiekvienam sėkmingai verslą auginti siekiančiam vadovui, - sako G. Buivydas.
Skaitmenizacija didina konkurencingumą
Anot skaitmeninės transformacijos eksperto, įmonės, kurios skaitmenines technologijas pasitelkia teisingai, gali augti, didinti pardavimus, pasiūlyti naujas paslaugas ir produktus. Priešingas likimas laukia technologinių sprendimų nediegiančių organizacijų, mat ilgainiui jos taps nekonkurencingos, o nepajėgdamos atliepti klientų poreikio gali sulaukti ir liūdniausio scenarijaus bankroto.
Verslo aplinka labai greitai kinta, kiekvienas organizacijos vadovas jaučia spaudimą nenusileisti konkurentams. Ieškoti naujausių ir patirtį gerinančių sprendimų skatina ir klientai, kurie verslams kelia reikalavimus paslaugas teikti patogiau, pigiau ir greičiau. Tad įmonė turi ieškoti būdų, kaip dirbti efektyviau, kaip personalizuoti pasiūlymus, kaip inovatyviai ir aiškiai pateikti visą informaciją vartotojui, - sako Gediminas Buivydas, ISM Executive School modulio Skaitmeninė transformacija ir verslas vadovas.
Anot eksperto, pagrindiniai kiekvienos organizacijos tikslai maksimaliai efektyviai panaudoti kaštus bei didinti pajamas. Skaitmenizacija padeda spręsti šiuos uždavinius optimizuodama procesus, mažindama jų savikainą, o tai reiškia konkurencingesnę kainą ir pakartotinai sugrįžtančius, paslaugomis patenkintus klientus.
Skaitmenizacijos žinios reikalingos ne tik IT ekspertams
G. Buivydas taip pat akcentuoja, kad šiandien dažnas vadovas skaitmenizacijos procesų diegimą vis dar palieka IT departamentui, tačiau skaitmenizacijos poreikis, gebėjimas atpažinti reikalingo naujo produkto ar naujos tendencijos, naujo darbuotojo ar kliento kasdienybę palengvinančio įrankio poreikis turi ateiti iš organizacijos ar departamento vadovo. Todėl, technologijoms vis sparčiau veikiant verslą ir jo procesus, vadovai vis dažniau susiduria su klausimu, kaip greitai ir efektyviai sustiprinti savo skaitmenizacijos žinias.
ISM Executive School modulyje Skaitmeninė transformacija ir verslas savo žinias kviečiami gilinti visų sričių vadovai, kurie siekia susipažinti su skaitmenine transformacija, nori prisidėti prie jos kultūros diegimo savo organizacijoje, departamente ar skyriuje, jau susidūrę su skaitmenizacijos iššūkiais ir siekia gauti įrankius, padėsiančius būti pasiruošusiam šiam iššūkiui. Šiame modulyje vadovas išmoks mąstyti ne tik savo srityje, tačiau į organizaciją ir jos procesus bei galimybes pažvelgs plačiau. Čia vadovas išmoks eksperimentuoti, gerai jaustis skaitmeninės transformacijos pokyčių epicentre, vykstančius procesus pasitelkti savo organizacijos ar skyriaus tobulinimui, - sako G. Buivydas.

Modulio naudą bei vertę taip pat akcentuoja Skaitmeninės transformacijos ir verslo modulio alumnas, Telia Lietuva elektroninės prekybos vadovas Valdas Babravičius. Jis šį modulį pasirinko suprasdamas skaitmeninės transformacijos neišvengiamumą ir jos lemiamus pokyčius organizacijai bei vadovo kasdienybei.
Ateityje vis daugiau įmonių susidurs su skaitmenine transformacija, todėl, siekdamas pasiruošti pokyčiams ir geriau suprasti besikeičiančius procesus, nusprendžiau studijuoti ir savo žinias gilinti ISM Executive School modulyje Skaitmeninė transformacija ir verslas. Čia gavau visus reikiamus įrankius daryti žiniomis grįstus, kokybiškesnius sprendimus. Aš manau, kad kiekvienos organizacijos vadovas, nepaisant jos dydžio tai didelė korporacija ar smulkus verslas turi ieškoti naujų technologinių sprendimų, o šiame modulyje šiuos atsakymus tikrai galima gauti. Be viso to, kiekvienas vadovas šiandien stengiasi suprasti skaitmeninius procesus ir vartotojo elgseną, o tai reiškia konkurencingumą rinkoje. Situacija versle labai greitai keičiasi, tad drąsiai rekomenduoju rinktis šį modulį, nes čia suprasite, kaip viskas veikia, - sako V. Babravičius.
Žinios leidžia formuoti poreikį
Modulis Skaitmeninė transformacija ir verslas susideda iš keturių pagrindinių dalių, kuriose nagrinėjami visi aspektai, padedantys vadovui tinkamai suprasti skaitmeninės transformacijos procesus.
Pirmoje dalyje programos dalyviai supažindinami su technologijų galimybėmis, dekonstruojamas skaitmeninės transformacijos procesas, vadovai supažindinami su įvairiomis technologijomis, kaip dirbtinis intelektas, blockchain, daiktų internetas (angl. k. IoT), virtuali realybė (angl. k. VR) ir kt. bei jų pritaikymo atvejais įvairiose industrijose ir verslo procesuose.
Pirmoji modulio dalis yra grįsta teorija, susipažinimui su pačiomis technologijomis ir jų galimybėmis, nes jų nesuprantant, negalime formuoti poreikio, - sako G. Buivydas.
Antroji modulio dalis skirta gilesniam susipažinimui su svarbiausiomis skaitmenizavimo sritimis ir struktūromis: procesais, jų skaitmenizavimu ir automatizavimu; duomenimis, jų valdymu ir organizacijos kūrimu vadovaujantis duomenimis; klientais, jų skaitmenine patirtimi, įvairiais aptarnavimo kanalais, soc. medijomis, internetiniais pardavimais ir kt.; skaitmenine darbuotojų patirtimi.
Antrasis programos blokas sukurtas gilesniam skaitmeninės transformacijos procesų pažinimui. Šiuo etapu vadovai susipažins su pagrindinėmis skaitmeninės transformacijos strategijai formuoti reikalingomis sritimis. Paskaitų metu programos dalyviai analizuos įvairias skaitmenizacijos struktūras/formatus (angl. k. framework), jų taikymo galimybes, priemones. Su vadovais kalbėsime apie iki šiol ant popieriaus vykdytų arba itin paprastų procesų skaitmeninimą, priemones norimam rezultatui pasiekti, analizuosime įvairių įmonių pavyzdžius, pritaikymo atvejus ir įrankius. Dauguma modulio studentų ypač pabrėžia kviestinių svečių suteiktų žinių, duodamų pavyzdžių, realių įvykių ir atvejų pavyzdžių naudą, nes jų nagrinėjimas leidžia gerai suprasti, kokios praktikos realybėje veikia, o kurios nepasiteisina, - sako G. Buivydas.
Jis detalizuoja, kad studijų metu nagrinėjami tokie realūs ir šiandien versle diegiami procesai, kaip dalinai automatizuotas kontaktų centras; aiški ir patogi į vartotoją orientuota savitarnos sistema; apskaitos ir kt. sričių įvairių pasikartojančių operacijų automatizavimas su RPA technologija; pokalbių robotų (angl. chatbot) diegimas, kasdienė ir automatinė analitika, kuri analizuoja klientų siunčiamus laiškus, geba automatiškai atsakyti; prognozinė analitika, kuri padeda planuotis resursus, žinant, kiek tikėtina sulauksime rytoj skambučių, klientų, pardavimų, ir daugelis kitų technologijų panaudos atvejų.
Dėmesys įgyvendinimui pasiekti tikslai
Trečioje modulio dalyje vadovai gilinsis į skaitmeninės transformacijos įgyvendinimą organizacijoje. Remdamasis savo patirtimi G. Buivydas pažymi, jog neretai organizacijų vadovai nuvertina įgyvendinimo dalies svarbą ir jai neskiria pakankamai dėmesio, nes skaitmenizacijos poreikio įvardijimą laiko esminiu procesu etapu.
Itin dažnai organizacijų atstovai skaitmenizacijos įgyvendinimui skiria per mažai dėmesio ir laiko. Visa pokyčių vadyba, naujos kultūros formavimas organizacijoje, naujų rolių ir atsakomybių paskirstymas, naujų darbo metodų ir principų užtikrinimas, autonominės komandos įgalinimas reikalauja nemažų laiko resursų. Tinkamai neapgalvojus šių procesų ir pokyčių, tikėtina, kad numatytos priemonės gali nepasiteisinti ir neatlikti numatytos funkcijos. Tad modulio metu vadovai gilinsis į pokyčio vadybą, skaitmenizacijos projektų valdymą, šiam procesui reikalingas roles, kompetencijas ir atsakomybes organizacijoje. Vadovai aiškinsis, kaip įsivertinti kaštus ir naudas. Šioje modulio dalyje gautos žinios vadovams padės užtikrinti, kad pradėtos iniciatyvos būtų įgyvendintos ir pasiektų užsibrėžtus tikslus, - teigia G. Buivydas.
Kaip sako modulio vadovas, šiai daliai programos metu bus skiriama itin daug dėmesio, mat neretai šitie dalykai nebūna įvertinami ir dėl to, remiantis įvairiais tyrimais, net iki 90 proc. įvairių skaitmeninės transformacijos iniciatyvų nepasiekia savo pirminių numatytų tikslų.
Skaitmenizacijos planas dar studijų metu
Ketvirtoje modulio Skaitmeninė transformacija ir verslas dalyje vadovai nagrinės skaitmeninio verslo modelius ir skaitmeninius produktus, jų kūrimą bei valdymą.
Modulio metu vadovai nagrinės realius atvejus ir skaitmeninių produktų verslo iššūkius. Vadovams aktualios žinios, kaip skaitmenizuoti tradicinį verslą, tad programos dalyviai sužinos, kaip jame pritaikyti skaitmeninius produktus ir įvairius startuolių elementus, - sako G. Buivydas.
Savo asmenine patirtimi, žiniomis, realiais atvejais, iššūkiais ir jų sprendimo būdais su programos dalyviais dalinsis įvairūs svečiai. Pernai studijų dalyviai susipažino su tokių organizacijų, kaip Ignitis grupė, Telia, Oxylabs, Trafi, Omnisend ar Zyro patirtimi. Šiemet vadovai gali tikėtis tokių pat įdomių ir iš arti su skaitmenizacijos iššūkiais susidūrusių įmonių istorijų, patarimų ir patirčių.
Vadovai savo žinias gilins ir visą medžiagą įsisavins ir grupinio momentinio darbo paskaitų metu. Taikydami įgytas žinias praktikoje, viso modulio metu trijų-keturių žmonių grupės rengs taikomąjį skaitmeninės transformacijos projektą savo arba pasirinktai organizacijai. Kiekvienas studijų dalyvis taip pat turi galimybę dalyvauti programoje 90 Days Road Map, kuri suteikia galimybę konsultuotis su dėstytojais ir įvairias skaitmenizavimo galimybes išbandyti savo organizacijoje dar studijų metu. Tad identifikuoti pirmąsias reikalingas skaitmenizavimo sritis savo organizacijoje, kurti pilotinius projektus, juos išbandyti ir tuomet formuoti tvaresnę strategiją vadovai gali dar studijų metu.
ISM Executive School vienija vieną didžiausių vadovų bendruomenių Lietuvoje. Studijos pritaikytos vadovo dienotvarkei: paskaitos vyksta savaitgaliais, du kartus per mėnesį, tarp modulių galima daryti pertrauką.
Priėmimas į ISM Executive School modulį Skaitmeninė transformacija ir verslas jau vyksta. Daugiau informacijos ČIA.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti